Ojetá Honda Civic – je jich málo a dobře si drží svoji cenu


Hondu Civic si oblíbili především soukromníci. To se podílí na velmi malé nabídce ojetin, kdy na 50 Octavií připadá přibližně jeden Civic. Ale zase na druhou stranu má většina aut jasný původ a prověřenou historií. Soukromníci, kteří nemají potřebu obměňovat vozový park každé dva tři roky, si své Hondy drží déle, obvykle pět let nebo i více. Technický stav většiny ojetin je tedy mnohem lepší než u aut, která jsou oblíbena fleetovými manažery velkých firem. Když si dáte záležet a budete pečlivě vybírat, určitě najdete pěkný kus, který vám bude ještě dlouho sloužit. K testu jsme měli motor 1,8 VTEC z roku 2012 a nájezdem 105 tisíc kilometrů. Prodejce si za auto žádal v době testu částku 200 tisíc korun.


O Hondu Civic s velmi dobrou pověstí je zájem, ale aut, hlavně pak těch s žádaným motorem 1.8 i-VTEC, je na trhu málo. Cena mu tak padá jen velice pomalu a i sedmileté auto s nájezdem kolem 120 000 km bude bude stát pořád zhruba polovinu toho co nové. O tom se může majitelům koncernových aut nebo premiových značek jen zdát. Německé statistiky TÜV Report řadí šesti až sedmileté Hondy Civic na 51. příčku spolehlivosti s průměrným výskytem 14,8 % závad. Za tu dobu mají Hondy najeto průměrně 79 000 km. Ani velmi stará auta ale nespadnou v pořadí moc hluboko a i jedenáctileté kusy se dle TÜV Report drží s 24% poruchovostí mezi lepšími auty. 

Nejlevnější Hondy Civic deváté generace aktuálně začínají na českém trhu ojetin pod 170 000 a zpravidla mají pod kapotou více ojetý turbodiesel 2.2 i-DTEC nebo základní benzinovou čtrnáctistovku. Populární benzinová osmnáctistovka, kterou mnozí považují za jeden z nejlepších klasických motorů v moderních autech, se dá pod 200 tisíc korun koupit jen s poměrně vysokým nájezdem. Na Civica s motorem 1.8 i-VTEC s nájezdem do 50 000 km si pořád připravte zhruba tři sta tisíc, ale spíše více. Zajímavé a praktické kombíky začínají u 270 tisíc, levněji se dají pořídit jen velmi ojeté kusy.



Základní benzinová čtrnáctistovka nepředvede v Civicu žádné velké divadlo, ale je to spolehlivý motor. Pokud nejezdíte skoro vůbec po dálnici a spíše se jen couráte mezi vesnicemi a do žádných akčnějších předjížděcích manévrů se nikdy nepouštíte, budete s tímto motorem spokojeni. Je spolehlivý a zvýšené servisní nároky nemá. Lákavější je určitě atmosférická osmnáctistovka, která má dynamiku přeci jen přesvědčivější, ale kvůli přísným emisním normám už to také není ten příjemně ostrý motor jako dřív. Aspoň že mechanická spolehlivost je na velmi vysoké úrovni a udržovaná auta, kterým majitelé nestáli za studena na krku, nebudou brát olej ani po 300 000 km. 

U atmosférických zážehových motorů je potřeba každých 15 000 km vyměnit olej a preventivně každých 100 000 km seřídit vůli ventilů, ale spíše postačí jen kontrola a jde to snadno. Spolu s tím vyměňte řemenový pohon příslušenství a zas máte na dalších 100 000 km klid. S diesely to není tak strašné, jak se traduje. Mechanicky se jedná o povedené motory, ať už jednotku 1,6 nebo větší 2,2 l. Samozřejmě bude hodně záležet na tom, co mají za sebou a jak pečlivě majitel přistupoval k servisu. Více než 20 000 km ale na olej Civic většinou nenajede, má přísnější servisní plán. Tady ale opatrně na dovozy z Itálie a jihoevropských zemí, kde se k údržbě aut opravdu nepřistupuje tak pečlivě jako třeba v Německu. 

Traduje se, že filtr pevných částic u naftových Hond zlobí a je drahý, ale pokud motor funguje správně, problémy s ním už nebudou. Navíc na motor 1.6 i-DTEC stojí filtr necelých 18 tisíc, což je zhruba stejně jako na Octavii. Na dvoulitr je ale pořád dražší, stojí přes 50 tisíc. Zamrzí, že automatická převodovka se dávala jen k motoru 1.8 i-VTEC a u dieselu v nabídce nebyla, i když zrovna k nim by se slušný automat hodil. Když už jsme u převodovek, Honda předepisuje každých 120 000 km výměnu oleje a to i u manuálu, tak u více ojetých Civiců prověřte, jestli to bylo v minulosti udělané. 

Celkově je devátá generace Civicu spolehlivé a vlastně bezproblémové auto. Podvozek je velmi trvanlivý a korozi tohle auto zatím nepodléhá, ani když má více najeto a osm let na hrbu. Majitelé spíše řeši drobnosti, jako jsou vybité akumulátory, stávkující dotykový infotainment a podobně. Ale pokud jde o základní věci, vše obvykle na Civicu funguje.

Foto: Honda

Ojetá Honda Civic – je jich málo a dobře si drží svoji cenu

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.