Ojetá Škoda Roomster není žádný krasavec, ale pořádný dříč, který skvěle poslouží

Foto: Jan Smékal

Design modelu Roomster nebyl sice motoristickou veřejností přijat s nějakými velkými ovacemi, ale i tak jde o auto, které si zaslouží pozornost zájemců o levné rodinné auto.


Foto: Jan SmékalModel Škoda Roomster uvedla Škoda Auto na trh v roce 2006. Osobní provedení v polovině téhož roku doplnila užitková verze Praktik s nákladovým prostorem o objemu 1900 litrů. Tím však přehled variant nekončí. Následně totiž byl představen Roomster Scout se vzhledem odvolávajícím se na populární vozy třídy SUV. Některé motoristy oslovila už základní varianta, jiní nemohou vystát ani ji, ani vylepšenou verzi Scout. Podle mnohých totiž auto vypadá, jako by bylo sestaveno ze dvou zcela rozdílných vozů. To je dáno jiným zakřivením okének předních a zadních dveří.

Pohonné jednotky v praxi

Foto: Jan SmékalZákladním motorem se stal tříválec 1.2 HTP/51 kW. Jde o agregát schopný jezdit svižně a s rozumnou spotřebou po městě, mimo něj ale příliš nepřesvědčí. Ve vyšších rychlostech mu dochází dech a navíc citelně roste spotřeba. Nemluvě o nekultivovaném běhu. Motor je hlučný a trpí nadměrnými vibracemi, jež jsou cítit i v interiéru. Navíc se potýká s vážnými problémy v podobě vynechávání válce či praskání hlavy motoru. To šestnáctiventilová čtrnáctistovka o výkonu 63 kW je výrazně lepší volbou. Stejně tak dobře můžeme hovořit o jednotce 1.6 16V/77 kW. Později se do nabídky dostala přeplňovaná jednotka 1.2 TSI/63 a 77 kW. V nabídce není dlouho a tak ji lze jen těžko posuzovat. Z dvanáctistovek je to ale rozhodně ta zdařilejší.

Turbodiesely zastují motory 1.4 TDI/51 a 59 kW, 1.9 TDI/77 kW a později uvedený 1.6 TDI/77 kW. Zatímco čtrnáctistovka je nekultivovaný tříválec s traktorovitým zvukem a citelným přenosem vibrací, devatenáctistovka patří k nejlepším dieselům vůbec. Vyznačuje se vysokou spolehlivostí a příznivou spotřebou. Proto ji považujeme za ideální volbu pro Roomster. Novější pohonná jednotka 1.6 TDI není tak svižná, ale zatím se profiluje taktéž jako spolehlivý a úsporný motor. Provedení Greenline dostalo dokonce tříválcový turbodiesel 1.2 TDI/55 kW. Na trhu ojetin se ale prakticky nevyskytuje a jeho životnost je tak zatím velkou neznámou. 

Na silnici

Foto: Jan SmékalInteriér zajistí nadmíru místa cestujícím vpředu i vzadu, pokud není automobil plně obsazen. Pasažéři na zadních sedadlech mají dost prostoru v oblasti kolen, na šířku je ale vozidlo o několik milimetrů užší než Škoda Fabia. To přirozeně pocítíte v oblasti ramen při obsazení zadní sedačky trojicí cestujících. Dva lidé se však o pohodlí nemusejí obávat. Jednotlivé sedačky v zadní části je možné samostatně posouvat, případně zcela vyjmout. Na jejich poloze pak závisí objem zavazadlového prostoru, který nabídne 450 až 530 litrů. Řidiče bude jistě zajímat také ztvárnění palubní desky. To se odvíjí od výbavy. Základní provedení z tvrdého plastu a bez uzavíratelné schránky před spolujezdcem určitě nikoho nenadchne. A jak je to s cestovním komfortem? Měkčí nastavení odpružení zajistí spolu s pohodlnými sedadly dobrý cestovní komfort. Auto si zdatně poradí s výmoly i dlažbou, avšak vyšší stavba karoserie a naladění podvozku si vybírá daň v podobě větších náklonů vozidla v zatáčkách. Přesto Roomster drží zvolenou jízdní stoupu nad očekávání dobře. 

Časté problémy

U Škody Roomster se mnohdy objevuje koroze výfuku, karoserie je ale dobře chráněna a tak není důvod k obavám. Ještě častější jsou vůle na přední nápravě. Jde zejména o vůle v táhlech příčného stabilizátoru, ale výjimkou nejsou ani vytlučené čepy zavěšení předních kol. Zatímco turbodiesely 1.4 TDI někdy potká problém s váhou vzduchu, tříválce 1.2 HTP nezřídka zlobí zapalovací cívky. Oba problémy se řeší výměnou příslušného dílu. V případě váhy za repasovaný díl, cívky se mění za nové. Vznětové jednotky vybavené filtrem pevných částic může potkat také komplikace v podobě vadného čidla složení výfukových plynů. Objevují se i potíže se samotným filtrem, avšak nejsou až tak časté.

 

LÍBILO:

  • velký zavazadlový prostor
  • variabilita interiéru
  • štědrá nabídka místa pro nohy cestujících vzadu
  • výborný výhled z vozu
  • úsporné diesely

 

NELÍBILO:

  • chudá základní výbava
  • pro tři cestující vzadu málo místa v oblasti ramen
  • nekultivované motory 1.2 HTP a 1.4 TDI
  • laciná palubní deska v základním provedení
  • nevyvážený design vozu

Ojetá Škoda Roomster není žádný krasavec, ale pořádný dříč, který skvěle poslouží

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.