I čtyřletá ojetina může mít závadu, kvůli které vám s ní zakážou jezdit

Foto: Pixabay

O mladé ojetiny je velký zájem, nicméně některé z nich mohou mít závadu, na kterou laik většinou nepřijde. Provoz auta s takovou vadou však není možný a oprava může stát i desítky tisíc korun


Na trh ojetin se dostávají různé vozy. Třeba i vysloužilé služební vozy nebo taxíky z ciziny. Takové vozy mohly za rok najezdit i 100 tisíc kilometrů, takže čtyřleté auto, vizuálně velmi pěkné, má za sebou klidně téměř půlmiliónovou porci kilometrů. Může to být sice dobrá koupě, ale dá se očekávat, že takové auto bude mít nějakou tu vadu. Třeba tu, kvůli které nebudete smět jezdit, a jejíž oprava může stát i desítky tisíc korun.

Nefunkční, nebo dokonce chybějící, filtr pevných částic je u dovážených vysloužilých služebních aut velký problém
Martin Foltýn; CarTrax

Řeč je o filtru pevných částic. Je to v podstatě takové sítko, které má zabránit tomu, aby se do ovzduší dostávaly z výfuku pevné částečky, tedy saze. Bývala to výsada naftových motorů, ale v poslední době se filtry pevných částic začínají objevovat i u vozidel s benzínovým motorem. Sítko funguje skvěle, ale čas od času je potřeba ho vyčistit. Nedělá se to ručně, ale regenerační funkcí, která funguje pouze tehdy, když vůz jede delší dobu vyšší a ustálenou rychlostí. Takže třeba taxík, který jezdí po městě, musí občas vyrazit na delší cestu po dálnici.

Jenže na nutnost regenerace mnoho řidičů nedbá, a filtr se po pár desítkách tisíc kilometrů může zanést tak, že jej již nelze regenerovat. Nefunkční filtr nelze nijak opravit, ačkoliv se tím pár firem snaží živit. Většinou to však skončí nutností koupit nový filtr. Ten ale například na japonské vozy může stát i více než 100 tisíc korun. Tolik peněz je však ochoten vydat málokdo. Na trh ojetin se tak dostávají vozy s vyjmutým nebo proraženým filtrem. Většinou to není nijak poznat. Auto jede dobře, někdy má dokonce i menší spotřebu.

Jenže jezdit bez filtru pevných částic není dovoleno. Respektive, vůz bez filtru pevných částic neprojde emisní kontrolou. Laik má však malou šanci, že chybějící filtr pevných částic odhalí. „Při nákupu ojetiny někde na ulici je rozhodně dobré zkontrolovat, zda výfuk není zevnitř zanesen sazemi,“ říká Martin Foltýn ze společnosti CarTrax, která se zabývá fyzickou kontrolou ojetých vozidel. Podle Foltýna by měl být výfuk kovově čistý a to i po zkušební jízdě. „Ideální ale je nechat si vůz zkontrolovat odborníkem. Investice do nového DPF není zrovna malá a to ani u běžných aut, jako je třeba Škoda Octavia, Ford Mondeo nebo třeba VW Passat,“ varuje Foltýn.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.