Testy ojetých aut, recenze nových aut

Jsou to v podstatě běžné ojetiny do 250 tisíc, ale milovníci driftu na ně nedají dopustit

05.08.2020 Jiří Soukup Zdroj: topspeed.com
Foto: favcars.com

Nemusíte utrácet nijak zvlášť velké peníze za auto, se kterým můžete přes týden normálně jezdit a o víkendu zkoušet svoje driftovací schopnosti. Problém spíš bude na takové auto v autobazaru vůbec narazit. Ale když budete trpěliví, zvládnete ho koupit i za méně než 250 tisíc korun.


Existuje spousta aut, která mohou posloužit jako skvělý základ pro driftovací speciál. Ale není to levná záležitost. Nepočítáme pneumatiky, těch budete potřebovat opravdu hodně, je to spíše o úpravách na motoru, podvozku, brzdách, atd… Existuje ale pár aut, která vám nabídnout slušnou porci driftovacího adrenalinu aniž byste je museli nějak zvlášť a nákladně upravovat. A navíc ani moc nestojí. Tady je našich pět favoritů, které byste měli pořídit do částky 250.000,- korun. Jestli tedy chcete začít s driftováním a přitom mít i auto na běžné ježdění, tady byste neměli šlápnout vedle.

TOYOTA COROLLA AE86

Foto: favcars.comPodle mnohých jde o nejslavnější driftovací auto. Je to ikona, se kterou jezdil i Keiichi „Drift King“ Tsuchiya. Tohle auto má prostě driftování v genech. Jde totiž o poslední model Corolla s pohonem zadní nápravy. Auto se vyznačuje neuvěřitelnou jízdní stabilitou, a i když nemá tolik výkonu jako modernější auta dá se s ním užít poměrně dost zábavy. Kdo by ale přeci jen chtěl investovat do úprav na motoru může uvažovat nad motorem F20/22A z Hondy S2000 a také nad instalací turba. Nicméně i bez úprav, které jsou finančně poměrně náročné, dostanete v Toyotě Corolla AE 86 slušnou káru pro denní ježdění i víkendové blbnutí. Jediným problémem tak bude omezená nabídka a asi vám nezbyde nic jiného než se vydat za hranice, kde se pár kousků přeci jen tu a tam objeví. Vybírejte pokud možno evropskou verzi. ta se pozná především podle předních světel. Evropská varianta byla k dispozici pouze s pevnými světly, na americký trh se dodávala verze s vyklápěcími světly. Ty jsou sice efektnější, ale bude problém s případným servisem.

BMW M3 E46

Foto: favcars.comPro spoustu mladých řidičů je tohle auto modla. S E3 nebo E46 generace BMW M3 prostě nemůžete udělat chybu. Jsem velkým fanouškem obou modelů M3, ale pokud mám na výběr z obou variant a beru v potaz moje driftovací choutky, jedu s E46, které značí 4. generaci řady 3. Tohle BMW bylo vyráběno od roku 1998 do roku 2005 a karosářské varianty zůstaly v podstatě stejné jako u předchozí verze (E36), s výjimkou verze Compact. Ta zmizela z nabídky určené pro USA. Naopak zůstala varianta xDrive, tedy pohon 4x4. Design vozu oproti předchůdci nepřinesl zásadní změny. Sportovní model, označovaný M3, se prodával pouze jako kupé nebo kabriolet. Od sériového modelu ho odlišovala řada exterierových prvků (nárazníky, lemy zadních blatníků, zrcátka, spojlery, 4 koncovky výfuku, sportovní volant, sedadla...). Možná, že u některých ojetých E46 je cena vyšší, ale většinou nijak výrazně. Samotné auto zůstává hvězdným dílem německého inženýrství. Nastavení odpružení je jednou z jeho hlavních předností, a to je velmi důležité, pokud si jej budete kupovat pro účely driftování. Opět platí, že speciální úpravy pro drifting budou velmi nákladné, ale nejsou potřeba, pokud si chcete jen tak někdy víkendově zablbnout.



NISSAN 240SX

Foto: favcars.comJaponsko je driftu zemí zaslíbenou a tak některá auta, která se hodí pro tuhle disciplínu, pocházejí právě ze země vycházejícího slunce. Nejen Toyota, ale i Nissan vyrobil skvělé driftovací nářadí – Nissan 240SX. Model 240SX, který byl představen na americkém trhu už v roce 1988, není zrovna výkřikem moderny, ale klasické driftovací káry z módy jen tak nevycházejí. Problém můžete mít s automatickou převodovkou, ale zase vás osloví skvělé vyvážení hmotnosti, skělý podvozek a dlouhý rozvor, který nabídne opravdu skvělou stabilitu. Generace 240 SX S13 a S14 jsou ale na českém trhu ojetin skoro k nenalezení. Opět se proto budete muset vydat za hranice, nejlépe do Německa. Pozor ale na kusy, které už mají za sebou kus driftovacího života. Náklady na servis nejsou zrovna nejmenší. 

ASTON MARTIN DB7

Foto: favcars.comTohle auto bylo vyráběno v letech 1994 až 2004 a v českých autobazarech na něj skoro nenarazíte. Vlastně asi vůbec. Navíc podle mnohých milovníků značky by byl hřích prohánět Aston Martin v driftovacím módu. Pravdou ale je, že když ho seženete a nebude vám ho líto, je to jedno z nejlepších aut na drift v kategorii do 250 tisíc korun. Jenže pozor, jakmile zjistíte, co Aston umí, bude od něj chtít víc a víc. A to něco stojí. Buďte si jisti, že úpravy tohoto auta vás přivedou na pokraj bankrotu. Takže, Astona si pořizujte spíše na běžné ježdění a občasné zablbnutí na volných silnicích. Jestliže se ale budete chtít věnovat driftování více, jděte radši do Toyoty. Nabídne skvělou zábavu a nutné úpravy stojí polovinu toho, co by vás stála úprava Astonu

MAZDA MX-5 MIATA

Foto: favcars.comMyslíte si, že Mazda MX-5 Miata není nic víc než elegantní auto? Mýlíte se. Tohle auto nabízí skvělou ovladatelnost, i dostupné náhradní díly včetně kompletních motorů. mazda začala s výrobou téhle ikony již v roce 1989 a to s nabídkou motorů 1,6 a 1,8. Až v roce 2006 přišly motory s objemem dva litry. Roadster si můžete užívat v jeho civilní verzi, nebo ho postupně upravovat v driftovací bestii. Tohle auto je pro postupné úpravy skvělý základ. Výhodou pak je, že Miatu koupíte i v českých autobazarech a nijak by vás to nemělo finančně zruinovat. Jako ojetou ji totiž koupíte již od nějakých 130 – 140 tisíc. Určitě ale počítejte s další investicí okolo 25 tisíc na první servis + samozřejmě cca 10 tisíc na pneumatiky. Investice do tohoto auta se ale bohatě vyplatí. Driftovat s nebem nad hlavou je prostě zážitek k nezaplacení

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.