Na první servis po nákupu ojetiny si nechte pár tisíc stranou

Foto: rccarsrtr.com

Zaplacením ceny auta v autobazaru vaše výdaje bohužel nekončí. První cesta by totiž rozhodně měla směřovat do servisu, kde byste si měli nechat udělat alespoň základní servisní úkony. Pár tisíc vás to ale stát určitě bude.


Jak tak už bývá, koupě ojetého vozu není úplně jednoduchá záležitost a do autobazaru by měl jít kupující řádně připraven.Pamatujte na to, že celková částka za první servis se bude vždy odvíjet od toho, jakou značku a model vozu jste si vlastně zakoupili. S tím souvisí i motorizace, kterou je vámi vybraná ojetina vybavena. Z toho důvodu se dá více než očekávat, že za vůz běžné značky zaplatíte mnohem nižší servisní náklady, než tomu bude u vozidel z dílen prestižnějších výrobců. 

A čím tedy začít? Úplně prvním pravidlem je to, že (vyjma ročních předváděcích vozidel s doloženými servisními záznamy a nadstandardní údržbou) je vždy potřeba jako první udělat kompletní výměnu oleje a všech filtrů ve vozidle. Motor je zkrátka základ a jeho přítomnost je to hlavní, proč si auto jako takové vlastně kupujeme. Je však pravdou, že jen malé procento těch, kteří si jdou pro své auto do klasického autobazaru, asi pojede do značkového autorizovaného servisu, kde si za hodinu práce mohou říci i tisíc korun. Proto zde existují autoservisy druhé kategorie, kterých je jen po Praze na několik desítek. Tam si za jednu hodinu práce řeknou o skoro polovinu méně a přitom kvalita práce je často naprosto stejná. 


Mezi nejstarší dovážené ojetiny patří Audi, BMW a Mercedes
Vyplatí se do ojetiny tankovat drahé prémiové palivo?
Staň se vyhledávaným autorem článků o světě aut
Ojetý kabriolet lze koupit hodně levně, ale když nevíte jak na to, je to risk


Po přihlášení ojetiny do provozu by tak vaše první kroky měly směřovat do nejbližšího autoservisu, kde necháte povinně vyměnit olejovou náplň motoru a s tím spojený olejový filtr. To však stále nestačí. Vhodné je zároveň požádat o výměnu palivového filtru a stranou nenechte ani kontrolu chladící kapaliny. Pro lepší komfort na palubě se pak často doporučuje výměna kabinového filtru, protože nikdy na 100 % nevíte, kdo vůz před vámi užíval. Výše zmíněným krokem máte za sebou úplně to nejzákladnější, co při koupi vozu jako takového nejde nikdy vynechat. Dalším krokem, který naštěstí není takovou povinností, je kontrola a případná výměna rozvodů. Každý výrobce má stanovený kilometrový interval, po jehož dosažení je potřeba výměna celého rozvodového ústrojí motoru. Pokud by to snad někdo nedodržoval, může si ve finále vykoledovat nepěkné potíže s motorem, které ve většině případů končí jeho totální destrukcí. V porovnání s výměnou oleje jde sice o podstatně dražší servisní náklad, ovšem na druhou stranu, výměna rozvodů se nedělá každý měsíc. 

Další krok je čistě individuální a záleží na tom, jak se o vůz staral předchozí majitel. Možná vás totiž nemine výměna brzdových kotoučů, destiček a také brzdové kapaliny. Nedá se však říci, že je to úplně povinný krok, jelikož některé ojetiny se za svůj život dočkaly pravidelného servisu a může se stát, že vámi vybraný kousek bude ještě nějakou dobu brzdit jako o závod. Podstatnějším a možná poslední z nejdůležitějších úkonů, je výměna celé spojkové sady. Opět zde platí, že existují výjimky mezi ojetými auty, ovšem většina z nich má za sebou nemalé porce kilometrů, což se může projevit na výsledném stavu spojky. Je tak potřeba vyměnit celou spojkovou soustavu společně se setrvačníkem (pokud ho vůz má), který je z toho všeho nejdražší položkou.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.