Ojetý kabriolet lze koupit hodně levně, ale když nevíte jak na to, je to risk


Jestliže zvažujete využít současnou situaci na trhu ojetin a koupit si levně kabriolet měli byste vědět, že nákup auta bez střechy má svá specifika. Kdo je nezná, může pěkně naletět. Kdo ale ví jak na to, bude spokojen.


Nákup kabrioletu je totiž od pořízení běžného uzavřeného osobního vozu velmi odlišný. Sice i zde existují stejná rizika v podobě problémů s doklady, stavem ujetých kilometrů, původem vozu, či technickým stavem podvozku nebo motoru, ale u kabrioletu mohou navíc nastat potíže plynoucí právě z pohyblivé střechy a menší tuhosti karoserie. Proto než začnete kabriolet vybírat, je třeba si ujasnit několik důležitých detailů. Máte garáž? Jestli ne, bude lepší volbou takzvané kupé-kabrio vybavené střechou z pevných dílů. Ta dokáže nenechavcům bránit ve vniknutí do vozu stejně jako pevná střecha běžného osobáku. V tomto směru se s ní plátěná střecha klasických kabrioletů nemůže rovnat. Střecha z pevných dílů má navíc výhodu v lepší aerodynamice. Natažená plátěná střecha často vydává při jízdě vyšší rychlostí aerodynamický hluk, což snižuje cestovní komfort. Důležitý je také počet míst. Kabriolet nemusí být pětimístný, a to ani pokud vychází z modelu, který je ve všech ostatních karosářských variantách pro pět cestujících. Častá je čtyřmístná konfigurace verze se skládací střechou.

Počítat musíte i s menší torzní tuhostí karoserie. Ta se více kroutí, což nepříznivě ovlivňuje jízdní vlastnosti. U některých vozů je to znát více, u jiných jen velice málo. Důsledkem kroucení karoserie ale mnohdy bývají různé pazvuky v interiéru. Samotná střecha může být sestavena až z několika set součástek. Například kupé-kabriolet Volkswagenu Eos má střechu z pěti velkých dílů, které tvoří celkem 470 součástek! Proti tomu jsou střechy vozidel s klasickou plátěnou střechou jednodušší. I u nich ale hrozí závada mechanismu stahování. Většinou se však objevují úplně jiné potíže. U automobilů s plátěnou střechou bývá nejčastějším problémem její stav. Dobře prohlédněte zejména švy a také místa spoje se zadním oknem, kde může pronikat voda. Někdy nefunguje motor elektrického ovládání střechy, stává se tak třeba u Fordu Escort Cabrio. Na vině přitom nemusí být vadný motor. V případě elektrohydraulického mechanismu to může být dáno třeba chybějící olejovou náplní.


Prodat auto mimo autobazar má své výhody, ale i velká rizika
Ojetý Peugeot 307 je nejkrásnější ve verzi CC
Ojetý Renault Wind je rarita, kterou v ČR jen tak nekoupíte
OJETÝ VOLKSWAGEN EOS – NEOKOUKANÉ KABRIO SE SKVĚLOU POVĚSTÍ


U kupé-kabrioletů si ohlídejte stav pevných střešních dílců, zda nenesou známky poškození například o nízký strop garáže (střecha se při manipulaci o něco zvedne). Nejčastěji ale bývají potíže se zámky střechy v rámu čelního skla. Následkem kroucení karoserie se střecha mnohdy skřiví a pak při natahování nechce zapadnout do ukotvení. Hodně tímto neduhem trpí třeba Renault Mégane Cabrio. Děje se tak ale i u roadsteru Opel GT, který má plátěnou střechu. Ale zpět ke kupé-kabrioletům. Za nefunkčností elektrické střechy také někdy stojí vadná pojistka v zavazadelníku u vozů, které musejí mít zataženou roletku oddělující zavazadlový prostor od části určené pro složenou střechu. Například v Peugeotu 206 CC je pojistka mnohdy ulomená, což je následek manipulace s přepravovanými předměty v zavazadelníku.

Ať už si vyberete kupé-kabrio, nebo klasický kabriolet, důkladně zkontrolujte všechna těsnění střechy okolo oken a rámů. Zejména u bezrámových skel předních dveří se někdy objevuje průnik vody do interiéru. Než s nově pořízeným vozem vyjedete, dobře se seznamte s nouzovým postupem při nefunkčnosti elektrické střechy. Na studování návodu v případě nenadálého deště a závady střechy už nebude čas. Toto riziko lze minimalizovat, pokud s vozidlem po koupi navštívíte odborný servis. Právě jeho návštěvu důrazně doporučujeme. Střechu si nechte zkontrolovat a mechanismus promazat. Pokud údržbu nepodceníte, můžete ušetřit nemalé náklady za opravu, které se tak vyhnete.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.