Při nákupu staré ojetiny pozor na ekologické poplatky. Cenu auta mohou i zdvojnásobit

Foto: Roman Havlín; ŠKODA Auto

Vyhlédli jste si v autobazaru hodně levné auto a máte radost z toho jak jste dobře nakoupili? Dejte pozor na to, aby vám radost z nákupu nezkazil tzv. ekologický poplatek. Ten může činit i dvojnásobek ceny ojetiny. Vozy, které nesplňují žádnou emisní normu totiž přihlásíte pouze v případě úhrady emisního poplatku ve výši 10 tisíc korun


Pokud vybíráte ojeté auto, dejte si pozor na prvek zvaný ekologická daň. Ta může celý nákup vozu pěkně prodražit a ne vždy je pravidlem, že je tato daň zaplacena. Předně je dobré si říci, že ekologická daň je vlastně poplatek, který se platí za to, že vůz nesplňuje konkrétní emisní normy.  Ty se počítají dle toho, jaké množství emisí vůz vypouští do ovzduší. Prakticky je tak vlastně jedno, jak moc je vůz starý. Pokud si totiž koupíte první generaci Toyoty Prius, která se vyráběla od roku 1997, případná ekologická daň bude nižší, než u stejně staré Škody Felicia. 

Emisní normy se pak rozdělují na pět skupin. Ty se označují čísly, přitom nula je nejhorší, pětka pak nejlepší. Čím má norma vyšší číslo, tím nižší emise pak ojetý vůz vypouští do ovzduší. Samozřejmě tohle platí pouze v případě, že vámi vybraná ojetina má v naprostém pořádku filtr pevných částic (pokud je jím vybaveno) a současně je motor v dobré kondici.Zároveň platí fakt, že u vozu, který plní emisní normu EURO 3, EURO 4 a EURO 5, se neplatí ekologický poplatek. 


Mezi nejstarší dovážené ojetiny patří Audi, BMW a Mercedes
Tohle jsou nejúspornější spolehlivá ojetá auta do 150 000 Kč
Vysmívané litrové tříválce, podle mnohých určené do sekačky na trávu, to naloží i vyšším kubaturám
Na první servis po nákupu ojetiny si nechte pár tisíc stranou


Tento poplatek je obecně navíc pouze jednorázový, takže se platí výhradně při první registraci vozidla kategorie M1 a N1 na území ČR, která proběhla po roce 2009. V tento rok totiž tato daň vstoupila v platnost. Do té doby se tak koupě leckteré ojetiny vyplatila. Důvodem jejího zavedení byla i snaha o omlazení vozidel na našich silnicích, jenže to se tak úplně nepovedlo a vozový park Čechů tak neustále stárne. 

Pokud jste si náhodou vyhlédli ojetinu, která splňuje normy EURO 2 nebo 1, pak počítejte s možnými dalšími investicemi. U první kategorie se totiž platí 3 000 Kč. Za vozidla, která splňují pouze EURO 1 pak zaplatíte 5 000 Kč. Extrémním případem je pak ojetina, která nesplňuje žádnou emisní normu. Za takové auto doplatíte navíc 10 000 Kč. U tohoto typu ojetiny se ale snad ani nevyplatí její koupě. Mnohdy totiž bude dražší samotný poplatek, než cena vozu jako taková (pokud se tedy zrovna nejedná o limitovanou či speciální edici, která časem roste na ceně).

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.