Sportovní ojetiny do 300 000 Kč udělají radost a jejich provoz vás finančně nezruinuje


Sportovní auto do 300 tisíc korun, které nemá přehnané nároky na provoz a servis je nejčastějším předmětem zájmu mladších a sportovně založených řidičů v českých autobazarech. Tady jsou naše tipy


Dá se vybírat ze štědré nabídky. Stačí projet pár inzertních serverů a najdete zadokolky z Japonska, šestiválcová BMW a turby nadopované hot-hatche. Na první pohled člověka zaujmou auta typu Nissan 350Z, Renault Mégane R.S. 250 Cup, BMW 130i, Mazda RX-8 nebo klidně Subaru Impreza WRX STI. Pokud vám však jde o rozumné náklady na provoz a auto nevytáhnete jen o letním víkendu, zapomeňte na ně. Mají poměrně vysokou spotřebu a servis se může stát noční můrou. Jen pro představu, pokud například ujedete 15 000 kilometrů ročně, tak jenom na rozdílu v ceně normálního a 100 oktanového benzínu utratíte ročně o cca 5 tisíc korun víc. Výše uvedená auta ale mají mnohem větší spotřebu než ta, která doporučujeme, takže rozdíl se může klidně vyšplhat i ke dvaceti tisícům korun ročně jenom za palivo.


Ojeté SUV s pohonem 4x4 je většinou zbytečné a drahé
Ojetý Mini Cooper je nejlepší auto pro milenku. A není drahé
Ojetá Alfa Romeo 159 je krásná, musíte jí ale něco odpustit
TEST SUZUKI SWIFT 5. GENERACE – S VERZÍ SPORT SI UŽIJETE PARÁDNÍ ZÁBAVU


Hodně také bude záležet na tom, jakou se chcete vydat cestou. Můžete vyrazit směrem pohonu zadních kol. A tady mě napadá jediné rozumné řešení, tím je Mazda MX-5 NC v motorizaci 2.0. Jelikož váží pouhých 1155 kilogramů, tak nepříliš oslnivý výkon 160 koní bohatě stačí. Navíc má jednu kouzelnou věc mezi zadními koly - samosvorný diferenciál. To znamená, že se umí krásně klouzat (především na mokru) a díky atmosférickému motoru se dá i hezky řídit plynem. Garantuji vám, že to mohou být nejlépe utracené peníze ve vašem životě, strašně zábavná hračka. Jako bonus navíc dostanete stahovací střechu, takže na letní výlety jako stvořené. A není to jen o zábavě, ale i nadprůměrné spolehlivosti. Třeba podvozek zvládá nájezdy do 200 000 kilometrů bez výraznějších vůlí. Bohužel většina MX-5 si ráda vezme trochu více oleje, takže je potřeba častěji kontrolovat jeho množství. To je věc, která se při koupi zjišťuje špatně, malým vodítkem může být olej na minimu.

Pokud budete chtít sportovní předokolku, tzv. hot-hatch, měl by být výběr širší. Avšak většinu z potencionálních adeptů jsem musel vyřadit kvůli jejich nespolehlivosti nebo nepříliš záživnému jízdnímu projevu. Jde-li vám jen a pouze o co nejlepší požitek z jízdy, musím doporučit poslední Renault Clio R.S. Cup s atmosférickým dvoulitrem. To auto se mi doslova vrylo pod kůži, zamiloval jsem si ho. Má fenomenální řízení, podvozek i motor. Vše je žiletkově ostré a řidičsky komunikativní. Rozhodně jedno z nejzávodněji působících aut na běžné silnice. Jestli vás baví atmosférické motory, podvozky, které dávají vědět o všem pod vámi a rádi trefujete profesionálně přesné meziplyny, jde o auto přesně pro vás. Na co si dát pozor? Stejně jako u všech zmíněných by bylo fajn zjistit, vlastně je to nutností, po kolika kilometrech byl měněný olej. Jsou to auta, která dostávají za uši, takže je ideální vyměnit ho vždy zhruba po 10 000 kilometrech. Pokud je to nedohledatelná informace, šel bych jinam. Nezalekněte se mírného cukání za studena, to Clia R.S. dělají, ale pokud dlouho startuje a při prošlápnutí plynu příliš kouří, už to zavání průšvihem. Když se ke Cliu chováte slušně, vrátí vám to, ale je potřeba ho pečlivě zahřívat, jinak si zaděláte na problém. Jediným slabším místem, které moc neovlivníte, jsou synchrony na převodovce.

Zda-li je pro vás Clio R.S. příliš masochistické, můžete sáhnout po Fordu Fiesta ST180, což jsem nedávno udělal i já. Má převážně bohaté výbavy, je komfortnější a radost rozdává na požádání. Přeplňovaný motor působí agresivněji a má sympatický, řekl bych až atmosférický projev. Podvozek drží jako přibitý, ale se správným nájezdem nebo při ubrání plynu v zatáčce umí hravě pohazovat zadkem, což se může stát návykovou záležitostí. Navíc jde o velice úsporné auto, které si dlouhodobě vezme 7-8 litrů. Za hubičku jsou i podvozkové díly nebo brzdy. A jelikož okolo hranice 300 000 Kč koupíte kousky s poměrně nízkým nájezdem, není se ani příliš čeho bát. Takže pokud se auto nechová nijak podezřele a bylo řádně servisováno, klidně si ho odvezte. Motory 1.6 EcoBoost v jiných modelech v pohodě zvládají nájezdy okolo 200 000 kilometrů a pokud se k nim chováte slušně (zahřívání, dochlazování), neměly by vás trápit. Vadou na kráse může být převodovka. Při řazení občas uslyšíte rachocení a u některých kusů se může stát, že výjimečně vypadne rychlost. Nad tím ale musíte mávnout rukou. Je ale známo i pár případů, kdy odešly synchrony, třeba u mého auta se kvůli tomu měnila převodovka v záruce.

Jako u všech ojetých aut, tak i u těch sportovních, platí zlaté pravidlo. Držte při nákupu emoce na uzdě. A i když se do auta zamilujete na první pohled, vše důkladně vyzkoušejte a zkontrolujte. Případné problémy vyplývající z nákupu neprověřeného a nezkontrolovaného auta by vám moc radosti určitě neudělaly

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.