Testy ojetých aut, recenze nových aut

Renault Fuego nabízí slušný investiční potenciál. V Čechách ho ale asi nekoupíte

14.04.2020 Jan Smékal Zdroj: Renault
Foto: Renault

Renault Fuego z roku 1982 byl prvním automobilem s centrálním zamykáním. A jako první ze všech měl také ovládací prvky audiosystému umístěné na volantu. Vyráběl se pouhých pět let a tak nabízí docela zajímavý investiční potenciál. Kde ho ale koupit?


V březnu 1980 uvolnily modely kupé Renault 15 a Renault 17 místo pro novou řadu nazvanou Fuego; tyto vozy používaly platformu limuzíny Renault 18, kterou měly nahradit, a chtěly se uvést jako kupé určené pro masový trh. U automobilů Fuego nebyl pro označování poprvé použit systém číslic následujících za písmenem R a při propagaci těchto vozů byl kladen důraz na jejich mezinárodní charakter a dynamičnost. Jejich design vynikal originalitou a snažil se evokovat rychlost, dlouhé dveře usnadňovaly přístup cestujících k zadním sedadlům. 

Foto: RenaultRenault Fuego si chtěl získat všechny části veřejnosti bez ohledu na různé finanční možnosti jednotlivých segmentů, a proto byla tato řada tak široká, a to od základní verze TL až po model Turbo a zahrnovala různá provedení jako GTL, TS, GTS, TX, GTX a nechybělo ani provedení turbo diesel. Byl nabízen s motorem o objemu od 1 400 až do 2 000 cm3. Vlajkovou lodí byl model GTS, kterého bylo za pět let vyrobeno nejvíce z celkového počtu 226 000 automobilů Renault Fuego. Automobil dlouhý 4.4 m vycházel z vozu Renault 18. Motor byl uložen podélně a poháněl přední nápravu. Zpočátku byly nabízeny zážehové čtyřválce 1397 cm³ (46 kW), 1647 cm³ (69 kW) a 1995 cm³ (80 kW). V září 1982 prošlo Fuego faceliftem. V rámci modernizace se objevil přeplňovaný turbo diesel 2068 cm³ (66 kW). Pro americké trhy se objevil motor 1565 cm³ (97 kW, 200 km/h). ten se na evropském trhu objevil až v roce 1983. Pro změnu byl z nabídky stažen dvoulitrový agregát. V roce 1984 byla ukončena varianta s dieselovým motorem. Podvozek většinou výkonným motorům nestačil. Karoserie automobilu je velmi náchylná ke korozi.

Od roku 1982 byl Renault Fuego na základě smluv mezi automobilkami Renault a AMC prodáván na trhu USA.Tato verze má charakteristické nárazníky podle amerických standardů, světla a ukazatele zatáčení, ale také specifickou výbavu obsahující hliníková kola s pneumatikami Michelin TRX, elektricky ovládané plátěné střešní okno, centrální zamykání, klimatizaci a nádherné čalounění sedadel.



Vzhledem k celkovému počtu vyrobených vozidel, který nepřesáhl číslovku 266 tisíc, může být Renault Fuego zajímavým tipem na youngtimera se zajímavým investičním potenciálem. Problémem ale může být, kide takový vůz koupit a v jakém bude stavu. V ČR se na inzertních serverech aktuálně žádné Fuego nenabízí, na největším němekém inzertním portále jsou k mání pouhé tři kusy v cenách od 2.700 euro do 9.000 euro. na výběr tedy moc není. jestli ale víte o nějakém pěkném kousku, neváhejte. Cena v budoucnu dle našeho názoru určitě poroste.

Renault Fuego nabízí slušný investiční potenciál. V Čechách ho ale asi nekoupíte

Renault

Další články