Peugeot chce do roku 2025 elektrifikovat všechny modely


V současné době snad neexistuje automobilka, která by se obešla bez elektrifikovaných modelů a splnila tak emisní limity, které na ni klade legislativa. Nejinak je tomu i u Peugeotu. Anne-Lise RICHARD, Peugeot Brand LEV Project Manager, nám proto v Ženevě poskytla exkluzivní rozhovor na téma elektromobility.


Vývoj a výroba elektromobilů není výsledkem poptávky zákazníků, ale legislativního tlaku na snižování emisí. Nemůže to brzdit obchodní potenciál automobilky?

Nerada bych zabíhala do aspektů businessu, takové informace většinou s veřejností nesdílíme. Každopádně bych však citovala našeho generálního ředitele: „Je třeba respektovat legislativní požadavky za emise CO2 a přitom neprodělat.“ Dnes je toto jediná ekonomická informace, kterou můžeme dát, nicméně domnívám se, že to určitou odpověď na vaši otázku může dát.

Budou elektrické vozy skutečně tím hlavním produktem, který bude v budoucnu automobilkám vydělávat, nebo jsou elektromobily jakýmsi mezistupněm k něčemu dalšímu, třeba vodíkovému pohonu?

Dle strategie dodržet emisní limity a neprodělat musí být elektrické vozy dražší, což je dáno především investicemi do technologií. Nicméně jsou to spojené nádoby, takže čím více takových vozů prodáme, tím více půjde dolů cena baterií, nebo spíše jejich jednotlivých komponentů. Elektromobily se v takovou chvíli  stanou cenově konkurenceschopné. To by mohlo dle našeho odhadu nastat kolem let 2022-2025, a to hlavně kvůli snížení ceny baterií. Dnes musíme řešit především investice do nových technologií a také do infrastruktury. Chceme-li tedy přejít k něčemu dalšímu, např. k vodíkovým článkům, tak v současné době na to zdaleka nejsme připraveni. Tato technologie je extrémně drahá, stejně tak jako vybudovat pro ni potřebnou infrastrukturu. Ve Francii je aktuálně pouze jedna stanice pro auta na vodíkové články a to v Paříži. Takže z našeho pohledu zatím není o čem hovořit.


Šéf českých autobazarů - uplácelo se i za rezavé Moskviče
Už i v Praze řidiči konvenčních aut blokují dobíjecí stanice
Ondra Vodný – v Lamborghini jsem to vytáhl až na 330km/h
Test BMW i3 - tahle stylovka pokoří na semaforech i Imprezu
Vilém Čok - nejvíc mě rozčilují agresivní a hloupí řidiči
Jak funguje elektrický motor? Deset otázek a odpovědí


Jak tedy Peugeot řeší dobíjecí infrastrukturu?

Ani Peugeot ani ostatní značky skupiny PSA do infrastruktury dobíjení elektromobilů přímo neinvestují. Zvolili jsme cestu spolupráce s partnery, což našim klientům umožní pohodlný přístup k dobíjení. Aktuálně se musíme soustředit na jiné části tohoto „elektrického ekosystému“, zejména na vývoj, ale podílíme se třeba na vývoji inteligentní rozvodné sítě Smart Grid.

Kolik elektrifikovných aut uvede Peugeot do roku 2025?

Rok 2025 je významný mezník pro značku Peugeot, protože jsme si stanovili, že do tohoto roku bude 100 % našich modelů elektrifikováno, tedy vybaveno elmotorem, ať už ve 100% elektromobilu nebo v dobíjecím hybridu. Pro Peugeot platí, že jakýkoli nový model uvedeme na trh, současně s ním uvedeme i jeho alternativu s elektromotorem. Zatím jsme představili 4 elektrifikované modely: e-208, 3008 Hybrid4, 508 Hybrid a 508 SW Hybrid a další modely budou brzo následovat

Jaké pro Peugeot hlavní trhy pro elektromobilitu?

Zatím se při uvedení jednotlivých modelů zaměříme na země, ve kterých platí nová legislativa týkající se emisí CO2, což bude většina evropských zemí. Dále máme v plánu uvést elektromobily na trhu v Číně. V rámci Evropy budou ale zřejmě upřednostněny ty země, které svými fiskálními opatřeními usnadňují nástup elektromobility.

Připravuje Peugeot službu sdílení automobilů?

Co se týče carsharingu, v PSA jsme zvolili řešení vytvoření vlastní značky Free2move. My jako Peugeot jsme pak jakýsi konstruktér, tedy ten, kdo dodává vhodné vozy pro carsharing. Peugeot tedy specifický produkt nemá, skupina PSA však ano. Každopádně elektromobily jsou pro carsharing nepochybně vynikající produkty a předpokládáme, že služba bude velmi úspěšná, především ve velkých městech

Jak automobilka Peugeot pracuje s problematikou budoucí potřeby likvidace baterií – co se stane s auty pak?

Recyklace elektromobilů je samozřejmě velmi důležité téma. Než ale budeme likvidovat elektromobily, chvíli to potrvá. Peugeot poskytuje na baterii záruku 8 let, takže předpokládáme, že minimálně 8 let budou auta jezdit. Pak ale jejich život neskončí, protože se budou dále prodávat jako ojeté vozy. Poptávka na trhu ojetých vozů po nich určitě bude, protože baterie budou mít stále potřebnou kapacitu a cenově budou tyto ojeté vozy mnohem dostupnější. A až skončí tento jejich druhý život, baterie budou stále ještě užitečné, například pro skladování energie. Jedná se zejména o rezervy energie z obnovitelných zdrojů. Budou to takové velké „powerbanky“. Počítáme s tím, že celková doba používání baterie bude asi 16 let a teprve pak nastoupí proces recyklace baterie, který máme samozřejmě zajištěný, a máme navázanou spolupráci s partnery, kteří se tímto zabývají.

Auto bylo vždy vnímáno jako symbol svobody. Elektromobil ale svého vlastníka do jisté míry této svobody zbavuje. Nebude to překážka pro masovější vstup na trh?

Elektromobily vyžadují jiný způsob používání vozu. Ano, toho jsme si samozřejmě vědomi. Na dlouhé cesty uživatel musí zajistit určitou organizaci, tedy počítat s časem na dobití, který se dá využít jako čas na oběd, nebo návštěvu něčeho zajímavého. Je to určitá evoluce životního stylu uživatele vozu. A pak je samozřejmě i na konstruktérovi vyřešit, jak klientům usnadní život s elektromobilem. To především znamená pracovat na snížení doby dobíjení. S modelem e-208 například dobijete baterie na 80 % pomocí rychlodobíječky vůz za pouhých 30 minut. Ostatně ve Francii jsou vyžadovány přestávky v řízení po 2 hodinách jízdy a 30 minut na dobití je vhodný čas přestávky. Peugeot nabídne také nástroje na organizaci cesty, naplánování, kde se zastavit, jak dlouho cesta potrvá, atd… Pro dlouhé cesty navíc nabídneme majitelům elektromobilů možnost zapůjčení auta se spalovacím motorem.

Děkujeme za rozhovor

Foto: Martin Filipi

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.