Testy Ojetin - Testy a recenze nových i ojetých vozů

VILDA ČOK : NA AUTOMAT NEDÁM DOPUSTIT

01.09.2018 Pavel

Když maminka paní Čoková uplácela čtrnáctiměsíčního „Vilíčka“ rakvičkami, aby zazpíval za účelem nahrávky dětské hitovky „Ivánku náš“ či „Já mám koně“, zcela jistě netušila, že tím pomalu, ale jistě, napomáhá ke vzniku kontroverzního českého rockera, zpěváka, baskytaristy a velkého showmana Viléma Čoka. Netušila ani, že se tato nahrávka později stane úvodem jeho alba Čok´o´láda (2000), která mapuje jeho mnohaletou hudební činnost. I Čokova později vyslovená věta „To všechno spískala moje mamina, páč mi neměla cpát do kebule ty bigbíťárny,“ svědčí o tom, že Vilém měl v rodině s největší praděpodobností k hudbě více než blízko… :o). Nejen o hudbě jsme si s Vildou popovídali u oroseného půllitru...


 

VILDO, JAK JSI STRÁVIL PARNÉ LÉTO?

Léto bylo nabitý. Hodně koncertů, ale taky nutný relax u bazénu, nějaký to pivko a grilovačka a příprava na podzimní sezónu. Je víc a víc hraní, takže musíme být ve formě. 

BUDE PERNÝ PODZIM? CHYSTÁŠ NĚCO NOVÉHO?

No jejda (smích)… Zrovna teď jsem rozjel svou vlastní aplikaci s názvem *Vilém Čok* a to na Obchod Play. Je ke stažení zcela zdarma a z ní se fanoušci dozvědí mé plány od A až do Zet. Všechno je na mém webu vilemcok.com ale čeká mě třeba plánování koncertů na rok 2019, což obsahuje v podzimním období několik tisíc hodin u kompu, několik set hodin u mobilu a v souhrnu zhruba 100. 000 korun výdajů které dále v sezóně rostou.

TAKŽE VŠE SE TOČÍ JENOM KOLEM KONCERTŮ?

Ano až na vyjímky. Například teď jsem spustil prodej svého osobního kalendáře, který volně mapuje mé bytí na této hroudě, včetně hudebního šoubizu. Kalendář je fakt vymazlenej, strávil jsem na jeho vymýšlením pět let a dokonce mi ho patentoval patentový úřad. 

A MĚL JSI TEDY VŮBEC ČAS VYRAZIT NĚKAM NA DOVOLENOU?

Něco chystám, ale léto bylo spíš o práci. Takže maximálně autem na nějaký kratší výlet. 

VILDO, KDY SIS UDĚLAL ŘIDIČÁK? NEBO JSI BYL REBEL A JEZDIL JSI BE NĚJ?

Řidičák mám už od svých sedmnácti let. Tenkrát jsem sice dostal výjimku a nemusel čekat až do osmnácti, protože jsem ale "nemohl"  na vojnu a dostal tzv. modrou knížku, doktoři mi ho zase sebrali. Zpátky jsem ho dostal až po deseti letech. 

A CO JSI VLASTNĚ TENKRÁT ŘÍDIL ZA AUTO?

Moje první auto byla tisícovka (ŠKODA 1000 MB, pozn. redakce). Tenkrát to byla pěkná kára, po letech se za ní spousta lidí styděla, dneska je to ceněný veterán. Bohužel, už ji dávno nemám. 

ŘÍDIL JSI PAK I NĚJAKÉ DALŠÍ SKVOSTY?

No jasně, po Škodě MB 1000, to byla Lada kombi, Hyundai Pony nebo Chevrolet Lumina. To jsou z dnešního pohledu asi opravdu exotické vozy. Jinak mýma rukama prošel ještě třeba Opel Omega, Ford Scorpio, WV Sharan, Mercedes Vito a Honda CR-V. Teď jezdím v deset let starém Volvu XC90 a jsem maximálně spokojený.

KAM JSI S AUTEM VYRAZIL NEJDÁLE?

Nějaké super dálkové rekordy nemám. Moje asi nejdelší cesta vedla do Chorvatska, na ostrov Rab. Takže nějakých 1300 kilometrů tam a stejnou cestou zpátky. 

TAKŽE ROČNĚ TOHO ASI MOC NENAJEZDÍŠ, VIĎ?

Ale to zase ne. Jezdíme s kapelou na různé festivaly a koncerty a ono se to nasčítá. Ročně najedu kolem 60 tisíc kilometrů. Ale kolem čtyřiceti tisíc odřídí náš řidič. Mě už to řízení zase tolik netankuje. 

CO TĚ NA CESTÁCH POBAVILO NEJVÍC?

Moc humorných situací jsem na cestách nezažil, ale mám jednu, která trochu úsměvná byla. Při jedné cestě na koncert jsem měl defekt. S výměnou kola mi pomohli policisté a ještě mi dělali kordon, abych vůbec koncert stihl. Díky hoši :))) 

MÁŠ RADĚJI AUTOMAT NEBO MANUÁL?

Mám rád pohodlíčko, takže rozhodně automat. 

CO TĚ ZA VOLANTEM NEJVÍC ROZČILUJE?

No co, přeci agresivní a hloupí řidiči. Každej někam pořád spěchá a kvůli minutě uspořeného času mnohdy riskuje život svůj i ostatních. Vybržďování, nebezpečná jízda kamióňáků, jízda na červenou, otáčení v křižovatce… je toho spousta, co každý den na silnicích vidím. 

BOURAL JSI VŮBEC NĚKDY?

Z vlastní viny nikdy. Ale jednu zajímavou bouračku jsem přesto zažil. To do mě zezadu nabourala paní. Po prvním nárazu chtěla šlápnout na brzdu, ale v tom zmatku šlápla zase na plyn a napálila to do mě podruhé. 

JAK BYS VIDĚL ČESKÉHO ŘIDIČE S POROVNÁNÍM S TÍM ZE ZÁPADNÍ EVROPY?

Jsem sice patriot, ale co se týče slušnosti na silnicích, máme ještě co dohánět. V cizině jsou klidnější a ohleduplnější. 

MÁŠ NĚJAKÉ VYSNĚNÉ AUTO?

Hele, tak nějak ani ne. Nějaký Ferrari nebo Porsche mě vůbec nebere. Ale kdybys mi zařídil, že můžu řídit popelářský auto nebo třeba tank, tak to bych bral (smích). Ale lákalo by mě jezdit v plně autonomním autě. Jenom sednout, dát adresu koncertní haly a jet. Ale vlastně když máme řidiče, je to skoro totéž (smích).. 

JAK ČASTO MĚNÍŠ AUTO?

Vždycky když se začne sypat. většinou si totiž na auto zvyknu a ono na mě a do výměny se mi moc nechce. Ale největší držák je opravdu to poslední, tedy Volvo XC 90. Mám ho dýlejc a leju do něj jen oleje a naftu.


Ale bacha, stále je třeba bejt mírně ve střehu, neboť jak říká Vilda Čok, do melounů, do aut a do žen člověk nevidí....(smích)

 

TAK DÍKY ZA ROZHOVOR A AŤ TI TO POŘÁD PĚKNĚ JEZDÍ :)


Další články