Testy ojetých aut, recenze nových aut

Aprilia Tuono V4 1100 RR: Nahatý tuňák a k tomu ještě spicy

01.06.2020 Luděk Kortus
Foto: aprilia.com

Jak to dopadne, když výrobce motorek vezme svůj silniční superbike a sundá z něj postraní kapotáž? Vznikne nahatá raketa, která vám ukáže sílu větru uprostřed tornáda.


V minulé éře měly superbiky vysoko posazená řídítka z jednoho kusu, a ne moc logické kapotáže – pokud vůbec nějaké. Aprilia ale dokázala skloubit nesmyslný výkon motoru a podvozku, který má na moderním superbiku RSV4 se vzpřímenějším posedem řidiče i spolujezdce. Jak napovídají názvy modelů, obě modely V4 1100 sdílejí stejné motory V-4 i hliníkové rámy. Řada RR je vybavena odpružením Sachs, zatímco Factory je odpružená nejnovějšími Öhlins NIX a STX 46, oba digitálně spravované softwarem SmartEC 2.0. 

Naháč od Aprilie má dle naší redakce ve svých útrobách jeden z nejlepších motorů historie. Pokud vás jeho výkon nekatapultuje do adrenalinové extáze, jeho zvuk to udělá na 100 %. Přední vidlice je pak osazena 330mm kotoučem a se svou závodní sestřičkou RSV4 dále sdílí i velikost kol a rozměry pneumatik. Dokonce jsou identické i elektronické balíčky. Integrovaný systém Aprilia Performance Ride Control (APRC) nabízí všechny funkce asistence při jízdě a bezpečnosti, které byly původně vyvinuty pro závodní stroje, včetně launch, traction, a wheelie control, ale sdílí i quickshifter, stejný tempomat a dokonce i náklonové ABS jsou na Tuonu z RSV4. Plyn je stylu „fly-by-wire“, tedy plně elektronické ovládání škrtící klapky a systém tak nabízí tři nastavení projevu motorky. 



Aprilii Tuono tak lze vytknout velmi málo, v podstatě jsme při testování nenarazili na skutečnost, kterou bychom motorce vytkli. Jediným „negativem“ při jízdě na Tuonu je obava o dobré uchycení hlavy na krku při vyšších rychlostech, ale s tím přeci naháče kupujete. Takže za nás – naprosto skvělý zážitek plný perfektních jízdních vlastností, ovladatelnosti, adrenalinu a úžasného zvuku.  

Další články