Testy ojetých aut, recenze nových aut

TEST: BMW C 400 GT - PRÉMIOVÝ SKÚTR

05.09.2019 Redakce

V modelové řadě Urban mobility stojí sice na začátku, ale už tak je to velká pecka. Má prvky dospělých motorek značky a jízdními vlastnostmi také od nich není daleko.


První, co mne nadchlo je jeho denní svícení. Svítí jako byste srazili k sobě dvě a dvě denní světla nové trojky. Každý si vás všimne. Nikdo není na pochybách, že to co vidí v zrcátku je vozidlo vyrobené v továrně BMW. Na Nuselském mostě jsem s C400 GT zažil snad největší ochotu řidičů vytvářet uličku k projetí. Jsem přesvědčen, že je to práce propracovaných LED světel. 

Když nastartujete, tak se z velkého výfuku připomínajícího modely GS ozývá na skútr nezvykle hluboký zvuk. Zarážka na konci sedla řidiče není jen na parádu. Jste rádi, že tam je, když zatáhnete za plyn. Třistapadesátka motor do ní umí pěkně zatlačit dolní část zad. 25 kW při 7500 otáčkách a 34 Nm při 6 000 otáčkách jsou na skútr slušné parametry. Stroj se také ochotně pokládá do zatáček. Je s ním neskutečná zábava. Váží 212 kg, ale těžiště má velmi nízko. Spotřebu v testu měl necelé čtyři litry benzínu na sto. 

Maximální rychlost 139 km/h vám dává dostatek odvahy pustit se na dálnici. Ochrana proti větru ve vysokých rychlostech je dobrá, na krk a hrudník nefouká. Proud vzduchu jde přes štítek na přilbu. Pokud hodláte jezdit rychle, volte raději uzavřenou. Patnáctka kolo vpředu je ve vysoké rychlosti stabilní, na hranici maximální rychlosti začíná být stroj trochu neklidný. Při jízdě v jednom je podvozek sportovní a trochu s vámi na nerovnostech třese. Jakmile vezmete někoho na zadní sedačku, promění se v pohodlný stroj. Jako by chtěl být ohleduplný k dámě.

Jako správná prémiovka má sedlo s pneumatickou vzpěrou. Pod sedlem je flexibilní prostor. Má pevné dno a stěny z pogumované látky. Dno je možné spustit dolů, až se téměř opírá o zadní kolo. Když je kapsa pod sedlem zvětšená, skútr nelze nastartovat. Každý detail skútru zaujme kvalitními materiály a německým perfekcionismem.

V základní výbavě najdete zmíněná LED světla, bezklíčové ovládání startování, zamykání řízení, zamykání nádrže a palubních přihrádek. Stabilitu hlídá ABS a protiprokluz ASC. Za příplatek měl vyhřívané rukojeti a vyhřívaná sedadla. Paket konektivita zahrnuje barevný multifunkční displej a otočný ovládač, jaký mají velké stroje BMW. Za jízdy s ním můžete ovládat aplikace z připojeného telefonu. S přilbou s bezdrátovým spojením můžete za jízdy telefonovat, poslouchat hudbu nebo používat navigaci.


Další články