Testy ojetých aut, recenze nových aut

TEST HONDA CMX500 REBEL - NEJEN PRO ZAČÁTEČNÍKY

26.06.2019 Luděk Kortus

Stačí vám na něj řidičák A2 přitom vás harlejáci zdraví jako jednoho ze svých. Nejenže dobře vypadá, ale také se na něm dobře jezdí a nestojí majlant.


Tenhle stroj jsem otestoval důkladně. Ve dvou dnech jsem na něm ujel 800 km. První den 300 a druhý den 500 km. To už je slušná porce na to, aby se ukázaly nějaké nesrovnalosti v ergonomii. Sedačka je hodně nízko, přesně 690 mm. To znamená, že na zem dosáhne i menší dívka. Stupačky jsou v předkopnuté poloze a řidítka poměrně vysoko, takže se na stroj pohodlně poskládá i lehce nadprůměrně vysoká česká postava. Přesně 183 cm.

Design motorky vznikl v Los Angeles. Stroj je podle poslední americké módy minimalistický a celý černý (můžete ho mít i barevný). Jediné, co jeho minimalismus ruší jsou velké blinkry a velký výfuk. S čímž ovšem výrobce nic nenadělá, předpisy jsou předpisy. Uvedené dva prvky si říkají o individuální úpravu. Zato hodně stylový je malý digitální budík a zapalovací skříňka na levém boku mezi trubkami rámu. Dobrou zprávou pro sólisty je, že malou sedačku spolujezdce na blatníku a stupačky pro spolujezdce lze odmontovat. 

Na Rebelu jsem opravdu nečekal takové pohodlí. Sedačka mi vyhovovala jak tvarem, tak tuhostí. Zadní nastavitelné tlumiče také někdo přizpůsobil tak akorát mojí váze. Velké pneumatiky se spoustou vzduchu přidávaly na dodatečném tlumení. Moc velkou důvěru takové balóny na pohled nevzbuzují. Nebudou se v zatáčce žvejkat? Nebude na nich motorka plavat? Ale když vyjedete na dálnici nebo na silnici první třídy, na balóny úplně zapomenete. Na rychlé a zatáčkovité trase Děčín, Ústí, Litvínov, Chomutov krásně držely stopu.

Dvouválcová pětistovka o výkonu 33,5 kW je příjemná také do města. Při městském používání oceníte její nízkou hmotnost 190 kg s nízkým těžištěm. Má více než dostatečnou schopnost akcelerace k tomu, abyste si zajistili první pozici na semaforu. Spojka jde lehce, šestistupňová převodovka hladce a na neutrál vyřadíte na první pokus za tepla i za studena. Brzdy s ABS se snadno kontrolují lehkým tlakem. Nízké sedlo dává pocit jistoty a hodně síly při odstrkávání motorky z parkovacího místa.

Jeden detail, který se ve městě neprojeví, mne potrápil na dálnici. Pravá noha nešla přimknout ke stroji stejně blízko jako levá. Překáželo víko převodovky a při rychlosti 150 km/h mi odpor vzduchu páčil nohu ven. Proč jsem jel tak rychle? Chytil jsem pršku z Domažlic až do Prahy. Ve tmě, v dešti a na dálnici. To chce mít každý co nejdříve za sebou. V takové rychlosti se na Rebelu dost nadřete. Rukama, hlavou a ještě musíte tlačit pravou nohu k nádrži.

Rebel vypadá jako mnohem dražší motorka, než na kolik ve skutečnosti přijde. Za 160 tisíc korun si pořídíte spolehlivého kamaráda. Nejen když právě se silnější motorkou začínáte, ale také když chcete nějaký pohodový stroj do garáže. Doporučil bych ho také holkám. Rebel má osvědčený motor, nebude poruchový a servisní náklady budou minimální. Spotřeba také nebude problém. Při normální jízdě se pohybuje kolem 4 litrů. Až z něj vyrostete, jistě ho zase dobře prodáte.


TEST HONDA CMX500 REBEL - NEJEN PRO ZAČÁTEČNÍKY

Další články