Testy ojetých aut, recenze nových aut

Test Moto Guzzi V7 III Carbon – tenhle stroj vám dodá image drsňáka

24.05.2020 Luděk Kortus
Foto: Luděk Kortus

Moto Guzzi je něco jako evropský Harley, ale s příznivější cenovkou. V případě V7 III Carbon je to 211 tisíc korun. Nejlépe na něm budete vypadat v džínách, kožené bundě a otevřené helmě. Všude kam s ním přijedete, vzbudíte zaslouženou pozornost. Hlavně u holek.


Zajímavá úprava známého modelu V7 přišla na trh v loňském roce v počtu 1921 kusů jako připomínka roku, ve kterém z italské továrny vyjel první motocykl. Poznávacím znamením jsou červeně lakované díly a decentní karbonové doplňky. Moto Guzzi vyrábí dalších šest variant V7 III - Stone, Rough, Special, Milano, Racer a Limited. Carbon je z nich nejtemnější. Září na něm červené hlavy válců a brzdiče. Blatníky a kryt akumulátoru jsou karbonové. Rám a další díly jsou lakovány lesklým lakem, zatímco výfuk, nádrž a další díly jsou matně černé nebo tmavě šedé. Sedlo z alcantary je prošívané červenou nití. A jedna taková malá italská vychytávka - pod nasákavým sedlem je pláštěnka na jeho zakrytí.  

Hlavním znakem všech modelů Moto Guzzi je jedinečná konstrukce motoru s podélnou klikovou hřídelí a kardanem. Motor V7 je dvouválcová sedmsetpadesátka s válci do pravého úhlu vystrčenými šikmo vzhůru bokem. Každý z válců bublá do jednoduše tvarovaného výfuku na svojí straně. Po přidání plynu na neutrál se vám motorka mezi nohama naklání na jednu stranu. Lákalo mě tůrovat ji na semaforech. Vlastně k tomu stačilo si jen trochu vrknout plynem.  

Převodovka má 6 rychlostí. Motor se velmi ochotně vytáčí až ke svým limitům. V7 III Carbon nemá otáčkoměr a než jsem si zvykl na charakter motoru, svítila na mne stále kontrolka řazení nebo zasahoval omezovač. Podle údajů výrobce dosahuje stroj maximálního točivého momentu 60 Nm ve 4900 ot. Maximálního výkonu 52 koní (38 kW) dosahuje v 6200 otáčkách za minutu. Omezovač zasahuje v 7500 otáčkách. Jinými slovy, když se naučíte včas řadit, vytáhnete rychlost také na 155 km/h, ale vyhnete se zběsilému blikání kontrolky řazení a nepříjemnému cukání omezovače. 



Stejně jako si V7 nenechá líbit hrubé zacházení s plynem, tak v ostrých zatáčkách protestuje škrtáním stupačkami nebo stojanem. Sportovnějšímu stylu jízdy odolávají nejstatečněji brzdy. Při pomalé jízdě je V7 nečekaně obratná. Výška sedla je 770 mm a manipulace na místě s 209 kilogramy provozní hmotnosti vyžaduje trochu síly. Jezdecká pozice je uvolněná a děvčatům to sluší spíše vzadu, na pozici spolujezdce. Sedačka i stupačky jsou prý vzadu v pohodě. Do deště se hodí dvoustupňová kontrola trakce a ABS. Budík ukazuje tripy, venkovní teplotu, čas, okamžitou spotřebu, průměrnou rychlost a průměrnou spotřebu. Po týdnu převážně městského provozu ukazoval budík spotřebu 4,5 litru. Výhodou motorek s kardanem je, že nemusíte řešit mazání řetězu. Zadní odpružení má nastavitelné předpětí, takže si je můžete v rámci možností vyladit na svojí váhu. A nezašpiníte si při tom ruce od špíny z řetězu. To je další výhoda kardanu.   

Moto Guzzi je něco jako evropský harlej s příznivější cenovkou. V případě V7 III Carbon je to 211 tisíc korun. Nejlépe na něm budete vypadat v džínách, kožené bundě a otevřené helmě. Všude kam s ním přijedete, vzbudíte zaslouženou pozornost. Nezasvěcení si budou myslet, že máte individuálně upravenou motorku. Děvčata se nebudou bát nechat svézt, protože nevypadá agresivně a nepohodlně. Zároveň vám dodá přitažlivou image drsňáka.

Test Moto Guzzi V7 III Carbon – tenhle stroj vám dodá image drsňáka

Luděk Kortus

Další články