Testy ojetých aut, recenze nových aut

TEST YAMAHA TRACER 900 – SPORTOVEC NA CESTÁCH

18.05.2019 Luděk Kortus

Tříválec o obsahu 847 ccm je skutečně zábavný. Znám jej i z dalších modelů Yamahy. Motorky s ním mohou jet i přes 200 km/h. Má výkon 115 koní při 10 000 otáčkách a točivý moment 87,5 Nm při 8400 otáčkách. Hodnoty otáček napovídají, že je potřeba mu pořádně nakládat. V nižších otáčkách je takový bzučivě hodný, kolem osmi tisíc začíná agresivní zátah. S 214 kilo motorky plus s váhou řidiče si hravě poradí. Na šestku jede ochotně přes dvěstě. 


Tracer se mi líbí tím, jak má vysoko sedlovku nad kolem. Zajímavě je řešená aerodynamika celé přední části. Dvě symetrická světla jsou součástí aerodynamického štítu. Nádrž má na 18 litrů.Ta svým tvarem tvoří součást ochrany proti větru. Pak tu máme středně velký štítek se dvěma polohami. Nízkou pro sportovní jízdu a vysokou pro cestovní pohodlí. Před koleny rozrážejí nápor vzduchu dva postranní panely a před rukama se o to starají chrániče na řidítkách. Tahle celkem decentní sestava funguje tak, že na Traceru fouká méně, než byste očekávali. 

Pozice za řidítky může být vzpřímená, když jedete na pohodu dlouhou cestu. Pro sportovní styl jízdy se můžete v sedle pohodlně posunout vzad, předklonit se a v zatáčce třeba i trochu vysednout. Stupačky jsou celokovové, stejně jako u sportovních motorek. Úhel náklonu motorky je opravdu ostrý a dostat ji na hlásiče je skutečný sportovní zážitek. 

Na řidítkách můžete tlačítkem MODE přepínat tři jízdní režimy odstupňované podle reakce na plyn. Kontrola trakce je také třístupňová. ABS funguje na obě kola. Kola mají stejnou velikost R17. Řazení dolů zjemňuje antihoppingová spojka. Ta chrání převodovku před rázy a zadní kolo před smyky při podřazování. Stabilitě při vysokých rychlostech a lepší trakci na výjezdech ze zatáček napomáhá dlouhá zadní kyvná vidlice. 

Kromě hliníkové vidlice je také zajímavý hliníkový rám motoru. Rámy a kyvné vidlice u Yamahy jsou prostorové duté objekty spočítané na vysokou pevnost a tuhost. Tracer a jeho sesterské modely XSR nebo MT-09 vybavené stejným motorem mají stejný rám a všechny vykazují příkladnou ovladatelnost. Tracer si z této trojice vede nejlépe v ochraně proti větru a připravenosti na dlouhé cesty. To jsou hlavní důvody, proč je z devítistovek od Yamahy nejprodávanější. 


Další články