Testy ojetých aut, recenze nových aut

Dálnice a Jižní spojka kolabují - Během koronakrize klesla silniční doprava v ČR o 60%, nyní však prudce roste.

25.07.2020 Jiří Soukup Zdroj: fleeteurope.com
Foto: Jiří Soukup

Naděje, že všechno zlé je k něčemu dobré, a že silniční provoz bude i po koronakrizi na nižší úrovni než před ní, vzaly za své. Silniční doprava sice během krize poklesla, ale podle analytiky INRIX je například v České republice nyní již na hodnotě téměř 130 procent.


Země po celé Evropě se totiž nyní spoléhají na silniční dopravu více než kdykoli předtím. Letecká doprava zatím nedosahuje takových výkonů jako před krizí a ani lodní nebo železniční doprava zatím nejsou na svých původních hodnotách. Zboží se ale začíná vozit po celém světě a tak silniční doprava nabývá na síle. V důsledku opětovného otevírání ekonomik se ukázalo, že počet ujetých kilometrů vozidel (VMT) nyní překračuje předpandemické úrovně v 16 z 19 evropských zemí. Pouze Belgie, Irsko a Spojené království jsou jedinými státy, kde celkový objem provozu nedosahuje úrovně před COVID stavem.



Státy téměř v celé Evropě se tak aktuálně potýkají se výrazným silničním provozem, který je mnohem větší než v době před krizí. Například ve Španělsku klesl během krize provoz na pouhých 12 %, nyní však dosahuje hodnoty 116 %. Takový nárůst způsobuje „poplach“ nejen mezi politiky a ochránci životního prostředí, ale také mezi pracovníky logistiky, kteří mají vážné problémy dostat zboží na místo určení v požadovaném čase. Situaci samozřejmě neprospívá aní zvýšení provozu v důsledku prázdninových cest. INRIX poskytuje anonymní hlášení o rychlosti a poloze vozidla na základě stovek milionů dat od soukromých řidičů a kamionových přepravců. Data pomáhají provozovatelům vozového parku, městům a správám silnic přesně porozumět tomu, co se děje na silnicích a optimalizovat trasy.

Další články