Dvousetkilový náklad rozváží kurýři na novém nákladním elektrokole. Zvláštnost - tohle "kolo" má čtyři kola

Foto: Gebrüder Weiss ČR

Stejně jako běžné elektrokolo je nákladní elektrokolo poháněno elektromotorem a může přepravovat zásilky o celkové hmotnosti do 200 kilogramů. Na jedno nabití baterie denně urazí až 80 kilometrů.


Elektromobilita se prosazuje i u kurýrních služeb. Nejen ve zvýšené míře využívání elektromobilů, ale ke slovu se dostávají také speciání nákladní elektrokola. Například logistická společnost Gebrüder Weiss v rámci svých dlouhodobých plánů na snížení emisí zavedla v Rakousku právě toto ekologické přepravní řešení. Za nás to má sice s kolem společného pramálo, nic to ale nemění na tom, že jde o ekologický způsob, jak zásilky doručovat. Nově totiž svým zákazníkům v oblastech Lauterach, Wolfurt, Hard, Kennelbach, Schwarzach, Dornbirn a Bregenz nabízí přepravu zásilek do domácností i firem na nákladním elektrokole. Spojila se při tom s organizací Integra Vorarlberg, která pomáhá dlouhodobě nezaměstnaným. 

Stejně jako běžné elektrokolo je nákladní elektrokolo poháněno elektromotorem a může přepravovat zásilky o celkové hmotnosti do 200 kilogramů. Na jedno nabití baterie denně urazí až 80 kilometrů. „Elektrokola jsou bezemisní, snadno ovladatelná a do značné míry nezávislá na hustotě provozu. Navíc mohou jezdit až k předním dveřím příjemce, a to dokonce i v pěší zóně," vysvětluje Stefan Oberhauser, branch manažer Gebrüder Weiss pro Vorarlbersko, který očekává, že nákladní kolo bude v oblasti Wolfurt měsíčně doručovat přibližně 900 zásilek.

Nákladní elektrokolo používají zaměstnanci Integra Vorarlberg, sociální organizace a pracovní iniciativy pro dlouhodobě nezaměstnané. Podle Ireny Lang, výkonné ředitelky společnosti zabývající se sociální integrací, je tato spolupráce úspěšná hned v několika ohledech. „Nejenže tímto způsobem nabízíme našim klientům, kteří delší dobu hledají zaměstnání, nové perspektivy a příležitosti k rozvoji, ale současně přispíváme k ochraně přírodních zdrojů, což je pro nás také velmi důležité," uvedla.

Zavedení nákladního elektrokola je dalším opatřením, kterým chce Gebrüder Weiss dosáhnout udržitelnější dopravy. Společnost se dlouhodobě zaměřuje na testování a implementaci alternativních paliv v oblasti nákladních vozidel a v současnosti tak ve Vorarlbersku testuje také e-truck v každodenní přepravě. Pilotní jízdy elektrického nákladního vozu plánuje společnost letos na jaře také v České republice. „Zavádění elektrických vozidel na nové trasy je součástí našeho plánu na snižování emisí. Na jaře proto v českých podmínkách otestujeme nákladní vozidlo Volvo FL Electric,“ vysvětluje Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.