Testy ojetých aut, recenze nových aut

Jerrari - První super sportovní SUV na světě vzniklo už v roce 1969

15.06.2020 Jiří Soukup Zdroj: autobild.de
Foto: autobild.de

Americký magnát hazardu William F. Harrah spojil v roce 1969 Ferrari 365 GTO 2+2 s Jeepem Wagoneerem a světlo světa tak spatřilo první supersportovní SUV - Jerrari


Američané se spoustou peněz a fantazií přicházejí s nejvíce nemožnými nápady. S jedním takovým přišel v roce 1969 kasinový magnát William F. "Bill" Harrah (1911-78), který v roce 1969 stvořil kombinaci Ferrari 365 GT 2 + 2 (1967-71) a Jeep Wagoneer (1963-91). Harrah totiž chtěl, aby se luxusní vozidlo s pohonem všech kol dostalo k jeho horské chatě z hráčského města Reno. Protože ale nebylo v té době na automobilovém trhu nic, co by ho uspokojilo, ​​vzniklo Jerrari. Bylo to vlastně první supersportovní SUV, které brázdilo silnice půl století před Urusem, Bentaygou nebo Astonem Martin DBX.



Foto: autobild.deJerrari si z modelu Ferrari GTO 2+2 vzalo kompletní přední část, motor a také klasický dřevěný volant. Jeep Wagoneer zase dodal podvozek včetně listových pružin, třístupňovou automatickou převodovku, nápravy a bubnové brzdy. Auto mělo pod kapotou dvanáctiválec Ferrari s výkonem 320 koní a mohlo jet teoreticky rychlostí až 210km/h, nicméně už od nějakých 70km/h je ve voze velmi silný aerodynamický hluk, který vzniká od nedokonalého utěsnění předních oken. Prodávaný exemplář by měl mít ale pod kapotou opět osmiválcový motor Jeep, který měl být do vozu namontován v roce 1977. Také řízení nebylo z nejpřesnějších. Dochovaný exemplář, který je aktuálně na prodej, se vyznačuje „gumovým“ řízením, kdy při pohybu volantem o tři centimetry vpravo nebo vlevo se vůbec nic neděje. Řidič tak musí s volantem neustále a velmi pečlivě pracovat, aby se udržel v jízdním pruhu.

I přes všechny tyto nedostatky a zvláštnosti je tohle Jerrari skutečným unikátem, které by bylo fajn mít ve vlastní garáži…

Jerrari - První super sportovní SUV na světě vzniklo už v roce 1969

autobild.de

Další články