Testy ojetých aut, recenze nových aut

Nová Octavia RS již na českých silnicích láká své fanoušky, cena ale bude vysoká

24.06.2020 Roman Havlín
Foto: Roman Havlín

Ačkoliv se má čtvrtá generace Octavie RS dostat do prodeje až ve třetím čtvrtletí tohoto roku, je více než zřejmé, že finální kusy se již prohání po českých silnicích. Důkazem jsou nově pořízené fotografie exempláře, který se nám podařilo potkat v točivých serpentinách kousek od pražské zoologické zahrady


Měli jsme štěstí a potkali opravdu krásný červený kousek s karoserií Combi, který byl dle skvělého zvukového doprovodu bezpochyby vybaven pořádným benzinovým motorem. O dostatečné dynamice vozu mluvil i styl jízdy, kdy testovací řidič kombíkové RS rozhodně nešetřil a každou zatáčku s ním doslova řezal co to šlo. A co vlastně máme od nejsportovnější varianty z nabídky očekávat? 

Pokud se bavíme o plug-in-hybridním ústrojí, pak se pod kapotou objeví benzinový čtyřválec 1.4 TSI, který je podpořen elektromotorem. Kombinovaný výkon dosáhne 245 koní a 400 Nm točivého momentu, přičemž na přední nápravu půjde výkon prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky.



V nabídce má však figurovat i námi přistižené čistě benzinové provedení. U něho čekejme výkon nejméně 245 koní, avšak časem dorazí na trh ještě o něco silnější verze. Pro lepší řidičské zážitky přibude možnost objednání manuální převodovky se šesti stupni. Otázkou je to, co se objeví pod kapotou. Zatím se spekuluje o benzinovém dvoulitru TSI řady EA888, který má širokou možnost ladění a koncern Volkswagen jej využívá ve většině svých sportovních modelů. Ve hře je také kombinace 1,4 TSI s elektromotorem. Tomu by pak pochopitelně odpovídala i cena, která podle našeho názoru může v takové variantě atakovat hranici jednoho milionu korun.

Nová Octavia RS již na českých silnicích láká své fanoušky, cena ale bude vysoká

Roman Havlín

Další články