Testy ojetých aut, recenze nových aut

Nová Octavia se již prodává, ale automobilka stále testuje

07.02.2020 Jan Smékal

Nová Octavia se má začít u prodejců objevovat již tento měsíc, přesto automobilka stále testuje její jízdní vlastnosti. Třeba to, jak se vůz chová s nosičem jízdních kol na střeše při silném bočním větru.


Nová ŠKODA Octavia se představila v Praze již 11.listopadu 2019. Nyní jde do prodeje varianta  combi za ceny od 636.900,-Kč za verzi 1.5 TSI (110 kW) v kombinaci s šestistupňovým manuálem, a to ve stupni výbavy Ambition. Za stejnou cenu pak bude následně nabízena i varianta combi  s turbodieselem 2.0 TDI Evo (85 kW), rovněž s manuální šestistupňovou převodovkou.  Verze liftback by se potom měla na trhu objevit pravděpodobně až ve druhé polovině roku 2020, objednávat ji lze však již nyní.



I přes to, že první zákazníci začnou již brzy odjíždět z autosalónů v novém voze, automobilka stále na českých silnicích a dálnicích vozy testuje. Na mladoboleslavské D10 jsme tak například přistihli verzi kombi s „efkovou“ značkou, která měla na střeše nosič na kola včetně třech horských kol. Podle našeho zdroje může jít o testování systému pro udržení vozu v jízdním pruhu. Právě silný boční vítr, umocněný přepravovanými jízdními koly, může být totiž pro takový systém těžkým oříškem. Poryv větru bývá náhlý, systém však nesmí reagovat příliš zbrkle aby auto nerozkýval a nenavedl do protisměru nebo mimo vozovku. Systém funguje na základě kamer. Ty posílají informaci o pozici vozu mezi pruhy do řídící jednotky, která data, spolu s dalšími informacemi, vyhodnocuje a následně reaguje. V případě, že systém vyhodnotí, že se vozidlo odchyluje od ideální pozice mezi pruhy, zasáhne do řízení. Systém ale není všemocný a právě náhlé poryvy větru, nebo třeba sníh na vozovce, který zakryje bíle pruhy, může způsobit jeho nežádoucí reakce nebo celkové vypnutí.

Dalším důvodem podobného testování pak může být problematika spotřeby, hlučnosti, aerodynamiky nebo pevnosti karoserie. Automobilka navíc prodává i originální příslušenství a tak není vyloučeno, že testem neprocházela nová Octavia, ale právě zmíněný střešní nosič.

Jak nová Octavia funguje v reálném provozu se však dozvíme až na oficiální novinářské prezentaci, která by se měla odehrát v březnu.

Nová Octavia se již prodává, ale automobilka stále testuje

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.