Testy ojetých aut, recenze nových aut

Online prodejům aut se především u mladší populace vůbec nedaří

28.07.2020 Jiří Soukup Zdroj: cardealermagazine.co.uk
Foto: Jiří Soukup

Sázka na online prodeje aut, ať již nových nebo ojetých, zatím nevychází. Až 80 procent zákazníků totiž uvedlo, že by si auto tímto způsobem nikdy nekoupilo. Před nákupem chtějí vybrané vozidlo fyzicky vidět.


Mnoho prodejců nových i ojetých vozidel vsadilo během pandemie spojené s COVID-19 na online prodeje a to včetně doručení vozu na adresu zákazníka. Zatímco u ojetých aut tento způsob fungoval alespoň při tzv. mobilním výkupu, prodejům se příliš nedařilo. S online prodejem to během nouzového stavu zkoušely i největší české autobazary a prodejci aut, zájem však nebyl takový, jak se očekávalo. Stejný osud potkal online prodeje automobilů také ve Velké Británii, kde na základě průzkumu bylo zjištěno, že plných 75 procent zákazníků by nikdy automobil tímto způsobem nekoupilo. Určitým překvapením pak bylo zjištění, že z této skupiny bylo plných 80 procent respondentů mladších 35 let. Přitom právě mladá generace je v obecné rovině nákupům online nakloněna mnohem více, než generace starší. Genderově je ochota, resp. neochota, nakupovat automobily online téměř vyvážená – 80 procent žen a 73 procent můžu by online nákup auta nikdy nerealizovalo.



Podle autorů průzkumu je z uvedených výsledků zřejmé, že auto, ať již nové nebo ojeté, je právě ten druh zboží, které si chce klient osobně prohlédnout. Auto prostě není pračka nebo kávovar. Auto je také o emocích a ty ještě žádný online shop přenášet nedokáže.

Další články