Označení RS používá Škoda již od roku 1974

Foto: ŠKODA Auto

Samotné označení RS znamená Rallye Sport a poprvé bylo použito v roce 1974 u soutěžních prototypů ŠKODA 180 RS a 200 RS. V roce 2000 představila ŠKODA první sériový model ve verzi RS – OCTAVIA RS.


Octavia-RS-I-b_RFoto: ŠKODA Auto

OCTAVIA RS I (2000-2005) 

S faceliftem první generace modelu OCTAVIA přišla na trh i její dynamická varianta. Pod kapotou měla přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 l, který posílal na přední kola výkon 132 kW. Maximální rychlost byla 235 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h 7,9 sekundy. Variantu liftback doplnilo v roce 2002 i kombi (max. rychlost 231 km/h, zrychlení 8,0 s). Automobil se vyráběl ve Vrchlabí.

FABIA RS I (2003-2007) 

Fabia-RS-I_RFoto: ŠKODA AutoV roce 2003 se portfolio RS modelů rozšířilo i do řady FABIA. První „hot hatch“ mladoboleslavské značky byl poháněn turbodieselem 1.9 TDI PD 96 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h vůz činilo 9,6 sekundy, maximální rychlost vrcholila číslovkou 204 km/h. Mimochodem, v českých autobazarech se jedná o jednu z nejlépe prodejných verzí Fábií. Pochopitelně přepočteno na počty nabízených kusů, kterých ale není zrovna mnoho.

Octavia-RS-II-b_RFoto: ŠKODA Auto

 OCTAVIA RS II (2005-2013) 

Rok po premiéře druhé generace OCTAVIE byly představeny i liftback a kombi RS. Na výběr už bylo ze dvou motorů, a to 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (maximální rychlost 240 km/h, resp. 238 v případě kombi a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s, resp. 7,5 s) a turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 125 kW (max. rychlost 225 km/h u liftbacku a 224 km/h u kombi, zrychlení 8,5, resp. 8,6 s).

K dispozici byla i šestistupňová automatická dvouspojková převodovka DSG. Zajímavostí je, že upravený speciál OCTAVIA vRS Bonneville dosáhl v roce 2011 pokořením hranice 365 km/h nového rychlostního rekordu na solné pláni v americkém státě Utah a stal se tehdy nejrychlejším „produkčním vozem s přeplňovaným benzinovým motorem o objemu do dvou litrů“.

Fabia-RS-II_RFoto: ŠKODA Auto

FABIA RS II (2010-2014) 

Druhá generace FABIE měla premiéru v roce 2007, verze RS následovala o tři roky později. Pohonnou jednotkou byl turbem a kompresorem přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 132 kW spojený se 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Maximální rychlost činila 224 km/h u hatchbacku a 226 km/h u kombi, zrychlení bylo pro obě verze stejné – 7,6 s.

O13-RS-002-BFoto: ŠKODA Auto

 OCTAVIA RS III (od 2013) 

Třetí generace rychlé OCTAVIE se představila v červenci 2013 na festivalu rychlosti v Godwoodu, opět ve verzi liftback i kombi. Aktuálně karosářská verze liftback s motorem 2.0 TSI 169 kW s manuální převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,7 s a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h, která je elektronicky omezená. Pro kombi platí hodnoty 247 km/h a 6,8 s. Motor 2.0 TSI je dodáván také se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Motor 2.0 TDI má výkon 135 kW (184 k), což stačí pro zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s a maximální rychlost 232 km/h u liftbacku (pro kombi platí hodnoty 230 km/h a 8,0 s). I motor 2.0 TDI se volitelně dodává s manuální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a poprvé se také kombinuje s pohonem všech kol (max. rychlost 225 km/h a zrychlení 7,6 s, pro kombi: 224 km/h a 7,7 s).

V září 2015 obohatila nabídku ještě vrcholná verze RS 230. Jak už název naznačuje, v té době nejsilnější OCTAVIA měla výkon 230 koní. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h, zrychlení činilo 6,7 s.

OcC_RS_245_0004_RFoto: ŠKODA Auto

OCTAVIA RS 245 (od 2017) 

Aktuálně nejdynamičtější model značky ŠKODA nese jméno OCTAVIA RS 245. Má výkon 180 kW neboli 245 koní a její rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Z 0 na 100 km/h zrychluje tenhle sportovec za pouhých 6,6 s (v případě kombi verze za 6,7 s). Součástí sériové výbavy je i stabilizační program ESC se sportovním režimem a elektrohydraulicky ovládaný samosvorný přední diferenciál VAQ.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.