Protivný systém Start/Stop lze trvale vypnout za pár sekund, hrozí ale velké riziko

Foto: Pixabay

Funkce Start/Stop pravidelně ovládá přední příčky hitparád o nejprotivnější asistenční systém. Víme, jak ho natrvalo vypnout, má to ale velká rizika.


Kdykoliv nějaká motoristická redakce zveřejní anketu na téma „Nejprotivnější asistenční systém“, lze si téměř s jistotou vsadit, že vítězem se stane funkce Start/Stop. Kdysi na tuhle funkci automobilky hodně vsázeli v naději, že uspoří nějaký ten gram CO2. To se sice asi podařilo, nicméně v konečném důsledku se moc neušetří. Zda-li vůbec něco. Nejenže systém otravuje řidiče vypínáním motoru třeba i při dobrzďování na červenou nebo při popojíždění v zácpě, ale neustálé vypínání a zapínání motoru klade také velké nároky na baterii a celou startovací soustavu. O motoru nemluvě. 

Na různých motoristických fórech se proto vedou diskuze, zda a jak lze vypnout systém Start/Stop. Asi nejúčinnější způsob je ten nejjednodušší a zabere necelou minutu práce, nese s sebou ale jistá rizika, která musí majitel vozu pečlivě zvážit. A čím mladší vůz, tím spíše, je-li vůz ještě v záruce, tím jsou rizika takové úpravy větší. A v čem zmíněná úprava spočívá? 

U drtivé většiny vozů stačí pouze vytáhnout z konektoru kabel, který měří napětí baterie. Ten je většinou součástí mínusového, tedy černého, kabelu u baterie. Vytažení tohoto konektoru způsobí, že příslušná řídící jednotka nedostává informaci o stavu napětí baterie a motor nevypíná. Hlídání napětí baterie je přitom pro správnou funkci Start/Stop klíčové. Při aktivované funkci Start/Stop by se totiž mohlo stát, že například při dlouhém stání a současně velkém odběru, by mohlo dojít k fatálnímu poklesu napětí v baterii. A jaká jsou rizika této úpravy? 

Na provoz vozu nemá zmíněná úprava žádný vliv, pouze bude svítit kontrolka nefunkčního systému Start/Stop. Riziko z úpravy ale vyplývá pro majitele vozu v záruce. Do řídící jednotky se totiž zmíněný zásah zapíše jako chybová hláška a při diagnostice motoru ji zkušený automechanik snadno odhalí. Úmyslné vyřazení systému z jeho činnosti pak může mít zásadní vliv na případně řešení nějaké záruční opravy, případně na záruku jako takovou. Problémy mohou mít i majitelé nezávislého topení, které pravděpodobně nesepne, jestliže řídící jednotka rozpozná, že nedostává informace o stavu napětí baterie. 

Buď jak buď, Start/Stop je skutečně protivný systém, který drtivá většina řidičů stejně po usednutí do auta tlačítkem vypíná. Je tak otázkou, jestli by automobilky od instalace této funkce neměly ustoupit.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.