ŠKODA Kodiaq RS 2,0 Bi-TDI letos asi skončí. Nahradí ji hybrid nebo benzín 2,0 TSI


Automobilka Škoda je nucena řešit problém se svým vrcholným SUV modelem Kodiaq RS. Ten je osazen naftovým motorem 2.0 Bi-TDI o výkonu 176 kW, čímž se sice řadí na špičku nabídky, ale zároveň produkuje vysoké emise.


Pravděpodobně právě z důvodu emisních limitů to má Kodiaq RS s naftovým motorem spočítané. Kodiaq jako takový z nabídky určitě nevypadne, ale je velkou neznámou, jak si Škoda Auto poradí se stále přísnějšími emisními limity. Nejvýkonnější verze Kodiaq RS totiž vypustí na každém ujetém kilometru nemalých 167 gramů CO2 a pokud by se škodovka rozhodla ponechat tuto motorizaci v nabídce, následné pokuty za nadměrné emise by cenu tohoto vozu mohly výrazně zvednout. A to by zájemce o svižné SUV mohlo začít táhnout třeba ke konkurenčnímu SEATu Volkswagenu, nebo třeba Hyundai Sante Fé. To sice není žádné "ereso", ale v dynamice a pohodlí může s Kodiaqem směle soupeřit.


Plug-in hybridní Octavii bude doma dobíjet asi málokdo
Test Škoda Kodiaq RS - verze Sport Line by bohatě stačila
TEST ŠKODA OCTAVIA COMBI RS – 1. DÍL S NAŠÍ NOVOU RODINKOU


Jaká řešení tedy přicházejí aktuálně v úvahu? Automobilka nechtěla situaci nijak komentovat, nicméně podle nás se nabízí dvě varianty. Tou první je plug-in hybridní varianta s benzinovým motorem 1,4TSI a elektromotorem. Tedy vlastně to samé ústrojí, kterým je aktuálně vybaven model Superb iV. Jenže je tu jedno velké „ale“. Ačkoliv by se v tomto případě zcela jistě dosáhlo nízkých emisí, dynamicky by to zřejmě nebyla žádná hitparáda. V potaz totiž musíme brát vyšší hmotnost modelu Kodiaq, která ve verzi RS atakuje 1,9 tuny a na tu by tahle motorizace určitě nestačila. Alespoň ne tak, aby si auto zasloužilo plaketu RS na přední masce. 

Pokud by se škodovka opravdu odhodlala vyrábět verzi RS v elektrifikované podobě, systémový výkon by musel zcela jistě poskočit alespoň na 300 koní. Pod kapotou by tím pádem každý zájemce očekával pořádný benzinový motor, nikoliv maličkou jednačtyřku, kterou můžeme vidět u nového Superbu iV.  Druhou, a patrně reálnější možností, je nasazení vrcholného benzinového motoru 2.0 TSI o výkonu 200 kW. Ten u modelu Superb vypouští 159 gramů CO2, což sice také není úplně málo, ale každý gram se počítá. Navíc, verze RS aktuálně představuje až 20% z celkového počtu prodaných verzí Kodiaqu, takže automobilka by asi jen ztěží takový prodejní trhák zařízla. Bohužel, ani v případě silné benzínové verze by škodovka neměla vyhráno. Vzhledem k hmotnosti samotného modelu Kodiaq, se dá totiž očekávat poměrně vysoká spotřeba. Apetit dvoulitrového čtyřválce si u modelu Superb 2.0 TSI 200 kW žádá minimálně 8 litrů na 100km, při svižné jízdě pak klidně i 12 litrů na 100km. Těžší Kodiaq by si proto mohl řící klidně ještě o další litr navíc.

Model Kodiaq je sám o sobě prodejně hodně úspěšný, verze RS pak vypadá asi nejlépe z celé nabídky a naftový dvoulitr se dvěma turby umí s tímhle kolosem docela slušně hnout. Jenže honba rady Evropské unie za nízkými emisemi je neúprosná a automobilky s ní jen těžko bojují. Škodovka má tak před sebou velmi těžký úkol a my sami jsme moc zvědavi, jak se s ním vypořádá. Druhá polovina letošního roku by měla dát odpověď na otázku, zda jedna ze dvou variant, které podle nás připadají v úvahu, byla ta správná, či zda automobilka přijde s nějakým jiným řešením.

Foto: Martin Filipi

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.