Testy ojetých aut, recenze nových aut

Škoda Octavia Scout nabídne i dvousetkoňový motor 2,0 TDI

10.06.2020 Jan Smékal Zdroj: ŠKODA Auto
Foto: ŠKODA Auto

Konec nafty se nekoná. Nová Octavia Scout dostane hned dva. "Klasický" 2,0 TDI s výkonem 110 kW (150 koní) a také ústrojí 2,0 TDI se slušnou náloží 147 kW (200 koní). Samozřejmostí je vyšší podvozek a pohon 4x4.


„Nejviditelnějšími vizuálními změnami jsou výrazné provedení nárazníků, lemy blatníků a prahů a stříbrné detaily jako zpětná zrcátka a lišty oken,“ říká Daniel Petr z oddělení exteriérového designu ŠKODA AUTO. „Outdoorový charakter vozu je kromě stříbrných detailů zvýrazněn také novým designem kol,“ dodává. Pro model SCOUT mohou zákazníci zvolit exkluzivní osmnáctipalcová kola z lehké slitiny v designu Braga, nebo devatenáctipalcové ráfky v designu Manaslu.

Co se barev týče, zákazníci mohou vybírat z obvyklé palety. „Pro prezentaci vozu jsme zvolili barvu modrá titan, která vozu velmi sluší. Podobně jako další světlé odstíny, které u modelu SCOUT doporučuji, hezky zvýrazní kontrast mezi karoserií a novými designovými prvky,“ říká Daniel Petr. Samozřejmostí je u modelu SCOUT o 15 mm zvýšená světlá výška, která zlepšuje průchodnost vozu lehkým terénem. „Už klasické provedení modelu OCTAVIA je krásnou ukázkou moderního designu a outdoorová varianta vyvolává stejné pocity, jen s trochu jinou perspektivou,“ komentuje Daniel Petr vzhled novinky.



Nejnovější ŠKODA OCTAVIA SCOUT je samozřejmě také velmi praktický vůz. Karoserie combi ukrývá zavazadlový prostor o objemu 640 litrů, což je pro model OCTAVIA SCOUT rekordní hodnota. S délkou 4 703 mm je to také nejdelší OCTAVIA SCOUT v historii. Manévrování s vozem si tak mohou řidiči usnadnit pomocí volitelného panoramatického kamerového systému na displeji palubního infotainmentu. OCTAVIA SCOUT může být samozřejmě vybavena i dalšími nejmodernějšími bezpečnostními asistenty a prvky digitální výbavy. Mezi ně se premiérově řadí například head-up displej nebo systém upozorňující na vozidlo v jízdním pruhu až 70 metrů za vozem.

Foto: ŠKODA AutoSpecialitou interiéru provedení SCOUT jsou kromě log této verze i ozdobné lišty, kontrastní prošívání v hnědé barvě a sedadla s potahem ThermoFlux. Volitelně jsou k dispozici elektricky ovládaná ergonomická přední sedadla s čalouněním v kombinaci kůže a materiálu Suedia. Nechybí samozřejmě ani hliníkové pedály a pro provedení SCOUT specifické rohože. OCTAVIA SCOUT má standardně nejmodernější infotainment Columbus s velkým desetipalcovým dotykovým displejem, navigací, digitální asistentkou Laurou a bohatým portfoliem online služeb. Nejen díky tomu je nová OCTAVIA SCOUT doposud nejvšestrannější model svého druhu.

ŠKODA OCTAVIA SCOUT je tradičně spojena s pohonem všech kol, ve čtvrté generaci tohoto modelu tomu není jinak. Špičkové motory 2,0 TSI se 140 kW (190 koní) a 2,0 TDI se 147 kW (200 koní) a 2,0 TDI s 110 kW (150 koní) jsou k dispozici výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou DSG převodovkou. Špičkový pohon všech kol s hydraulicky ovládanou mezinápravovou spojkou je schopen reagovat i na nejmenší rozdíly v otáčkách kol a automaticky přenáší během milisekund hnací sílu na kola s nejlepší přilnavostí. Podle potřeby může na zadní nápravu spojka přenést až 90 % točivého momentu a jedno konkrétní kolo může přenášet až 85 % hnací síly.

Další články