Tahle Octavia 1,9 TDI najela půl miliónu kilometrů. Majitel zatím měnil jenom olej

Foto: Jan Smékal

Octavia s motorem 1,9 TDI byla pro české motoristy modlou. Mohla za to dobrá dynamika, nízká spotřeba a především vysoká mechanická odolnost motoru. To potvrzuje i majitel červené Octavie 1,9 TDi SLX z roku 2000 s nájezdem půl miliónu kilometrů.


Foto: Jan SmékalTechnickou kontrolou v letošním květnu prošlo auto bez ztráty kytičky a majitel očekává, že s autem v další pěti letech najede ještě přibližně 150 tisíc kilometrů. Na motor nedá dopustit. Jde o verzi s výkonem 81kW, u kterého se mu daří údajně držet spotřebu kolem 6 litrů na sto kilometrů. Zkušenost majitele této oktávky tak potvrzuje, že motor 1.9 TDI byl svého času evropským nejoblíbenějším motorem skupiny Volkswagen skutečně oprávněně. Navíc, už první verze motoru plnily emisní normu Euro 2, přičem poslední verze dokonce plnily normu Euro 3. I proto se tento motor udržel ve výrobě až do roku 2006. Druhá generace motoru se pak vyráběla dokonce až do roku 2011. Největším problémem těchto motorů bývá nefunkčí EGR ventil, který je prostě potřeba ča od času vyčistit, případně vyměnit. Nejedná se o nijak drahou servisní položku. Mnohem dražším problémem bývá u těchto motorů prodření hydraulických zdvihátek ventilů a jejich případné propadnutí do ventilu. Taková oprava pak může stát až 30 tisíc korun.


Škoda 100/110 – modrá není, vyber si zelenou nebo nic
Volvo XC90 je dobré i jako ojetina. Ale ne všechny verze.
Ojetá Škoda Octavia Tour je českým bazarovým evergreenem
Škoda 110 R aneb české Porsche se prodává už za půl milionu


Majitel téhle červené Octavie ale tvrdí, že zatím žádný problém neregistruje. Tankuje kvalitní palivo a EGR ventil nechal vyměnit při nájezdu přibližně 300 tisíc kilometrů. Ani po nájezdu 500 tisíc kilometrů se udajně neprojevuje nějaká zvýšená hlučnost motoru, případný problém se zdvihátky ventilu tak prý majitel neregistruje. Jediným pravidelným servisním úkonem tak zatím byla pouze výměna oleje, pneumatik a brzdových destiček.

Tahle Octavia 1,9 TDI najela půl miliónu kilometrů. Majitel zatím měnil jenom olej

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.