Test rychlosti: ŠKODA Superb 2,0 TSI proti BMW X2 M35i

Tohle na českém internetu ještě nikdo neudělal. V unikátním testu rychlosti se pod kapotami BMW X2 M35i a ŠKODA Superb utkalo 600 koní. Výsledek nás šokoval. Náhoda tomu totiž chtěla, že jsme v jednom týdnu měli možnost vyzkoušet nejvýkonnější benzínový čtyřválec, který se v současnosti montuje do vozů ŠKODA a nejvýkonnější benzínový čtyřválec, který aktuálně produkuje automobilka BMW. V garáži jsme tak vedle sebe zaparkovali model ŠKODA Superb SportLine 4x4 s výkonem 280 koní a BMW X2 M35i xDrive s výkonem 306 koní a začali přemýšlet,  co s nimi provedeme.


A protože se nám líbí dělat věci tak trochu jinak, řekli jsme si, že ačkoliv jsou to neporovnatelná auta, zkusíme je porovnat. Proč taky ne? To, že milujete archivní rum Plantation také nemusí nutně znamenat, že nezkusíte mainstreamovou Zacapu. Jen tak. Prostě abyste věděli jak chutná. Takže  i když se zdá na první pohled nesmyslné tato dvě auta srovnávat, my jsme se do toho pustili a soustředili se hlavně na porovnání dynamiky. K měření jsme použili zařízení DRAGY, které měří nejen zrychlení, ale také časové hodnoty při brzdění. Nešlo nám o docílení rekordních časů, které automobilky uvádějí  ve svých materiálech. Spíše nás zajímaly reálné hodnoty, kterých lze dosáhnout v běžném provozu. V autě jsme tedy vždy seděli dva, venku bylo sucho, na teploměru 19st Celsia a před námi relativně volný úsek dálnice A3 mezi Norimberkem a Frankfurtem.


Test Škoda Kodiaq RS - verze Sport Line by bohatě stačila
TEST BMW 5 TOURING (2011) – ELEGANTNÍ A LUXUSNÍ SPORŤÁK
TEST ŠKODA OCTAVIA 1,8 TSI 132KW STYLE – TROCHU HLADOVÁ, ALE JINAK MILÁ KÁRA
TEST BMW 220d GRAN TOURER - LÁSKA AŽ NA DRUHÝ POHLED


Zrychlení 0 -100km/h

Paradoxně nejsložitější úkol. Nejde přeci zastavit na dálnici a rozjíždět se z nulové rychlosti. Zrychlení z nuly na sto jsme proto testovali na jedné nedostavěné silnici, kdesi uprostřed Evropy :). Oba vozy disponují funkcí Launch Control, rozjezd se tedy odehrál bez sebemenšího prokluzu kol. Subjektivně se nám zdálo, že lépe se při staru „zakousl“ do asfaltu Superb, nicméně specifické naladění osmistupňové automatické převodovky Steptronic M Performance odvedlo v BMW svojí práci na jedničku. I tak se ale dostavilo první překvapení. Tak nějak jsme čekali, ale vlastně ani nevíme proč, že bavorák si superb natře na chleba. Ale kdepak. BMW bylo sice ve všech třech pokusech rychlejší, ale rozdíly byly opravdu minimální. Začali jsme tušit, že i další měření nás překvapí.


Zrychlení 100 – 200km/h

Při téhle disciplíně jsme už samozřejmě brázdili německou dálnici a čekali na vhodný okamžik. Předem je potřeba říci, že úseky, kde jsme měřili, nebyly totožné, což pochopitelně výsledky testu poněkud zkresluje. I tak si ale myslíme, že jistou vypovídající hodnotu mají. Měřili jsme tak, že jsme s autem jeli cca 10 sekund rychlostí 90km/h a poté v režimu „Sport“ maximálně zrychlovali. Přístroj DRAGY začal po dosažení stokilometrové rychlostí počítat čas a to až do dosažení mety 200km/h. Za zmínku stojí fakt, že při všech pokusech se nám na dálnici zdál Superb v rychlostech okolo 200km/h jistější a směrově stabilnější. Předpokládáme, že důvodem je o cca 30 kilogramů vyšší pohotovostní hmotnost Superbu a větší rozvor i rozchod kol.


Jízdní dojmy

Když se řekne BMW M Performance, automaticky se očekávají nadprůměrné výkony. U modelu BMW X2 M35i jsme se jich rozhodně dočkali. Ale objektivně musíme přiznat, že jsme se jich dočkali i modelu ŠKODA Superb SportLine. Ten měl sice o cca 30 koní nižší výkon, což se projevilo i v tabulkových hodnotách, nicméně v reálném řidičském světě jsou ty rozdíly minimální. Body navíc za nás získal Superb i pohodlnějším nastavením podvozku, který dovoluje pohodlnou jízdu i po nekvalitních okreskách, bohatší výbavou a vyšším faktorem užitné hodnoty. Superb lze prostě bez problému použít jako rodinný vůz, což se o BMW X2 M35i říci nedá. BMW zase nabídne vyšší dávku sportovních emocí, nezpochybnitelnou image a některé prvky výbavy, které automobilka ŠKODA zatím nenabídne (například skvělý head-up display nebo elektricky ovládané bočnice sedadel). A jak bychom volili, kdyby v naší peněžence bylo tolik, že si můžeme mezi těmito dvěma vozy vybrat? Možná to někoho překvapí, ale volili bychom Škodu Superb. Dynamiky má na rozdávání, výbava je luxusní a cena přijatelná. Navíc se Superbem klidně odjedeme ve čtyřech surfovat do Chorvatska.

Foto: Redakce

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.