Tohle jsou nejzajímavější, nejdražší a nejkrásnější BMW všech dob


Tyhle unikátní kousky od BMW na silnici nejspíše nepotkáte. Jsou to ale podle nás ty nezajímavější modely od bavorské automobilky, které se v garážích šťastných, a také pořádně bohatých, majitelů nachází.


BMW M3 Sport Evolution E30

BMW M3 E30 je legenda a vlastně pravděpodobně nejpopulárnější M3 všech dob, po které se sběratelé mohou utlouct. Nicméně verze Sport Evolution je ještě úplně jiná pohádka. Jde totiž o nástupce vylepšených verzí Sport Evo I a Sport Evo II. Objem motoru vzrostl na 2.5 litru, přičemž jeho výkon se zastavil na rekordních 238 koních. Díky nízké hmotnosti zhruba 1200 kilogramů akceleruje tohle BMW z 0 na 100 km/h za 6.5 sekundy a téměř se dotkne hranice 250 km/h. Celkem z výrobní linky sjelo 600 kusů, čemuž odpovídají i aktuální ceny, které nejdou pod 150 tisíc euro. 

BMW M3 CSL E46

Jestli je Sport Evolution E30 největší legendou, tak CSL E46 zase skalní fanoušci hodnotí jako nejlépe jezdící BMW historie. Pod kapotou je stejný 3.2 litrový řadový šestiválec jako u běžné verze, avšak výkon stoupl na 360 koní. O přenos tohoto stáda se stará robotizovaný manuál, přičemž klasický manuál k dispozici vůbec nebyl. Zajímavostí je i hmotnost, která díky výraznému odlehčení klesla o 185 kilogramů. I díky tomu se povedlo v roce 2003 zajet okruh Nürburgring v úžasném čase 7 minut a 50 sekund. Na silnice se dostalo 1383 kusů.

BMW M3 E92 GTS a E90 CRT

Dvě limitky jedné z modernějších M3. Oranžové kupé GTS z atmosférického osmiválce doluje 450 koní a 440 Nm, to stejné platí i o sedanu CRT, ten je však o 90 kilogramů těžší, váží 1580 kilogramů. Oba kousky se odrazí z nuly na stovku za 4.4 sekundy, GTS zvládá 305 km/h a CRT 290. Oranžových šíleností vzniklo 135, těch stříbrných pouze 67. Takto malému počtu vyrobených kusů odpovídá i cena. Na aukci Sotheby´s se oranžový kousek dražil za cernu 240 tisíc euro. Ano, cena je to vysoká, ale s léty jenom poroste a podle odborníků může za nějakých deset let atakovat hranici půl milionu euro.

BMW M4 F82 GTS

700 kousků moderní šílenosti, která vás vyděsí už svým agresivním vzhledem. O pohon se stará 2x přeplňovaný šestiválec, který smaží zadní pneumatiky stádem 500 koní. Hmotnost oproti standardní M4 klesla o 62 kilogramů na konečných 1510. To znamená stovku za 3.8 sekundy a maximálku přes 300 km/h, přesně 306. Ani tahle "emčtyřka" se v nabídkách inzertních serverů příliš neobjevuje akdyž už, tak za opravdu úctyhodnou cenu. Na internetu jsme našli verzi z roku 2016 a nájezdem pohých 1500 kilometrů za cenu 120 tisíc liber, tedy za téměř 3,7 milionu korun.  

BMW M5 Winkelhock a Cecotto Edition E34

BMW v roce 1991 oslovilo dva závodní jezdce, kteří měli vymyslet M5 podle svých představ. Joachim Winkelhock (pilot Formule 1 a vítěz 24h Nurburgring) se vydal cestou výrazného odlehčení. Zmenšila se palivová nádrž, zmizela část odhlučňovacích materiálů, zrcátka ve stínítkách, opěrky hlav vzadu, elektrická okna vzadu a mlhovky. Zároveň byly obuty širší zadní pneumatiky. Johny Cecotto (pilot Formule 1) chtěl naopak limuzínu se schopnostmi supersportu. Posádka se tak může těšit z vyhřívaných sedadel v kůži Nappa, automatické klimatizace, střešního okna, dřevěného obložení a neobvyklého laku Lagoon Green nebo Mauritius Blue. Oba kousky pohání řadový šestiválec o objemu 3.5 litru s výkonem 316 koní. Vyrobeno bylo 51 kusů Winkelhock Edition a 22 kusů Cecotto Edition.


BMW řady 3 E46 lze jako ojetinu koupit extrémně levně
Vzácné BMW M5 Touring je na prodej. Vyrobeno bylo pouze 891 kusů
Tohle upravené BMW 335i (E92) Breyton je opravdová pecka a navíc docela levná
Nestačí vám ojeté BMW 750iL? K mání je tahle exkluzivní Alpina B12 L za cenu sedmi Fábií


BMW M1 E26

BMW moc supersportů ve svojí historii nevyrábělo, vlastně za jediný pravý supersport se dá považovat pouze M1 z let 1978-1981. Tato 1419 kilogramová šílenost uměla vystřelit z nuly na stovku za 5.6 sekundy a udělala až 261 km/h. Podařilo se to i díky spolupráci s Lamborghini. Uprostřed vozu je umístěný řadový šestiválec o objemu 3.5 litru, který disponuje hodnotami 277 koní a 330 Nm. Celkem vzniklo 456 kusů a jde o jedno z nejvzácnějších BMW.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.