Vybírali jsme ojeté rodinné kombi do 150 tisíc korun


Z velkého kufru kombíku mají užitek především rodiny, aktivní jedinci a lidé, kteří ho využívají profesně. V rámci rozpočtu 150 tisíc dosáhnete na velké kombíky jako je třeba VW Passat, ale budou asi tak deset let staré nebo budou mít najeto kolem dvouset tisíc kilometrů. Ano, můžete narazit na dobře opečovávaný kousek, všeobecně je však koupě více opotřebovaných vozů zdrojem vyšších servisních nákladů. Proto doporučujeme soustředit se na auta co nejmladší, s nejmenším možným nájezdem a doložitelnou servisní historií. Podle těchto kritérií vycházejí za 150 tisíc nejlépe kombíky nižší střední třídy. Naše tipy pro začátek roku 2020 jsme seřadili podle objemu zavazadlového prostoru.


Škoda Octavia II Combi 

Žijeme v Česku, kde je Octavia absolutně nejprodávanějším modelem už po řadu let, tak ji musíme zařadit do hledáčku jako první. Druhá generace se vyráběla v letech 2004 až 2012. Její výhodou je, že přesahuje hranice nižší střední třídy v mnoha parametrech. Slogan výrobce “třída sama pro sebe” je skutečně trefný. Objem zavazadlového prostoru je 605 litrů. Oproti první Octavii má také více místa pro kolena na zadních sedadlech. Nejmladší modely, na které dosáhnete s částkou 150 tisíc jsou s benzínovými motory. Z nich doporučujeme 1.4 TSI 90 kW od modelového roku 2012. Motor má na Octavii dostatečný výkon a se spotřebou se vejdete do sedmi litrů. 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST RYCHLOSTI ŠKODA SUPERB 2,0 TSI A BMW M35i

Dacia Logan MCV 

Druhá generace rumunského kombíku výrazně změnila vzhled k lepšímu v modelovém roce 2013. Objemem zavazadlového prostoru má 573 litrů. První generace byla až sedmimístná a více připomínala dodávku. Interiér druhé generace má modernější vzhled, ale je na něm vidět snaha výrobce o udržení nízké ceny. Ta se promítá i do ceny mladších ojetin. Za 150 tisíc můžete pořídit Logana z roku 2015 a níž. Společná technika z aliance Renault-Nissan je zárukou spolehlivosti. Nejlepší volbou bude atmosférický benzínový čtyřválec 1.2 16V 55 kW, u kterého se spotřeba pohybuje okolo sedmi litrů.  


Hit českých autobazarů, ojetá Dacia Logan, je takové rumunské Clio. Ale mnohem levnější
S ojetým Passatem je nuda, ale chybu s ním určitě neuděláte
Ojetý Ford Focus III – rizikem jsou diesely 1,6 TDCi
Ojetá ŠKODA Octavia Scout – nabídka kvalitních ojetin slábne


KIa Cee´d SW 

Druhá generace kombíku korejské značky se vyráběla ve slovenské Žilině od roku 2012 do roku 2018. Objem zavazadlového prostoru je 528 litrů. Oproti první generaci má  dynamičtější tvary karoserie a nový tvar masky nazývaný  “tygří nos”. Vyniká líbivým interiérem s multifunkčním volantem. Za 150 tisíc najdete nejmladší vozy z roku 2013. Rozpočet vám umožní volit základní benzínovou atmosférickou motorizaci 1.4 CVVT o výkonu 73 kW. To ovšem neznamená nevýhodu, protože u motorů ojetých aut se cení jejich ednoduchost. Reálná spotřeba bude kolem sedmi litrů. 

Opel Astra J Sports Tourer 

Předchůdcem Astry byl dnes ikonický Opel Kadett s označením E. Písmeno J zde značí čtvrtou generaci modelu Astra, která se vyráběla v letech 2009 až 2015. Sports Tourer je název pro verze kombi. Objem zavazadlového prostoru je přesně 500 litrů. Vozy Opel jsou známé pohodlnými sedačkami a poctivým odhlučněním kabiny. Charakteristické je množství tlačítek soustředěné na středovém panelu. Rozpočet 150 tisíc vám vystačí na modely z roku 2015 s benzínovými motory. Optimální volbou tady bude motor 1.4 TURBO o výkonu 103 kW. Počítejte se spotřebou lehce pod osm litrů. 

Ford Focus kombi 

Třetí generace Fordu Focus se vyráběla v letech 2011 až 2018. Facelift proběhl v roce 2014. Objem zavazadlového prostoru je 476 litrů. Focus je ceněn pro příkladné jízdní vlastnosti, na kterých má podíl použití víceprvkové zadní nápravy. Vozy této generace mají atraktivní vzhled přístrojové desky. Focusy dobře drží cenu a tak s nejmladším modelem za 150 tisíc  počítejte asi tak od roku 2012. Pokud budete chtít vůz s nájezdem pod 100 tisíc, zaměřte se spíše na benzínové motory. Nízké náklady na servis slibuje nepřeplňovaný benzínový čtyřválec 1.6 Ti-VCT 77 kW, který má reálnou spotřebu mezi 7 a 8 litry.

Foto: Škoda Auto

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.