Testy ojetých aut, recenze nových aut

Vzácný VW Passat W8 byl na prodej. Levně, ale sežral by vás zaživa

22.11.2019 Jan Smékal

Chcete vlastnit raritní auto a při nákupu moc neutratit? Nyní máte jedinečnou možnost. Ale pozor, tahle výhodná koupě má jeden zásadní háček. Osm válců se totiž v modelu VW Passat objevilo přesně 2359 krát. Ano, pouhopouhých 2359 kusů osmiválcových Passatů od roku 2001 do roku 2004 opustilo výrobní linky. Původně měla verze VW Passat W8 vyplnit dobu než naběhne výroba modelu VW Phaeton, ale byl to hrozný propadák. Nedostatek image a šílená spotřeba poslaly tuhle raketu na kolech do propadliště automobilových dějin. Vždyť jen v Německu bylo registrováno pouhých 682 kusů.


Nyní je ale jeden z těchto kusů na prodej a to dokonce s manuální převodovkou, což z něj dělá naprostý unikát. Nabízený Passat W8 má výkon 275 koní. Díky standardnímu pohonu všech kol dokáže sprint z 0 na 100 km / h za 6,8 sekundy. Stupnice rychloměru stoupá až na 300 km/h, ale maximum je samozřejmě  „pouze“ 250 km/h. Konstrukce motoru W8 je nesmírně složitá. Skládá se ze dvou válců uspořádaných ve tvaru písmene V. Válce jsou pak uloženy vždy v úhlu 15 stupňů. Výsledkem je, že motor je relativně kompaktní a pod kapotu Passatu se vešel bez výraznějších potíží. Nevýhoda konstrukce W8: Zní to spíš jako šestiválce a motor postrádá typický nástup V8 při nízkých rychlostech. Spotřeba je obrovská. Pod 13 litrů na 100 kilometrů se W8 vůbec nemůže dostat. Jen pro porovnání – současná ŠKODA Superb SportLine s výkonem 200kW, pohonem 4x4, zrychlením 0 – 100km/h za cca 6.5 sekund a maximálkou 250km/h jezdí reálně v průměru za 9,5l/100km.



Inzerovaný Passat má najeto 167 658 kilometrů a jeho majitel za něj požaduje 6.990,- euro, což se zdá být jako férová cena. Výbava podle inzerátu totiž obsahuje například navigaci, vyhřívaná sedadla, klimatizaci a xenonová světla. Pokud je tedy stav tohoto vozu dobrý, mohlo by se jednat o dobrý nákup, s ohledem na vzácnost modelu. A hodnota modelu Passat W8 se pravděpodobně časem zvýší, zejména u výjimečných vzorků, jako je tento. Je však třeba mít na paměti extrémně vysoké náklady na servis i provoz. Například jenom výměna zranitelného seřizovače vačkového hřídele stojí asi 4000 eur a kvůli výměně lambda sondy musí celý motor ven. Pro nového majitele to ale i tak může být určitá forma investice do budoucna.

Zdroj: Autobild.de, Foto: favcars.com

Vzácný VW Passat W8 byl na prodej. Levně, ale sežral by vás zaživa

Další články