Testy ojetých aut, recenze nových aut

Žádná elektrifikace – Maserati vystřelí na silnice nadupané benzínové Ghibli Trofeo

29.07.2020 Jan Smékal Zdroj: motorauthority.com
Foto: netcarshow.com

Desátého srpna by mělo na trh přiletět další ultimativní Maserati Trofeo. Po SUV verzi Levante Trofeo to tentokrát bude sedan Ghibli Trofeo s třílitrovým šestiválcem a dvěma turby. Ghibli Trofeo nabídne i nový jízdní režim.


Tahle zpráva potěší každého milovníka benzínu. Mediální prostor je plný elektromobilů a elektrifikace obecně, takže informace automobilky Maserati, že desátého srpna vypustí do světa brutální verzi sedanu Ghibli, působí jako balzám na duši. Model Ghibli Trofeo naváže na úspěšné SUV Maserati Levante Trofeo, které s osmiválcovým motorem 3,8 litru nabízí výkon 590 koňských sil. Ghibli Trofeo však má dostat nový šestiválel 3,0 se dvěma turby a výkonem 621 koní. V nabídce bude samozřejmě i verze Quattroporte, což s ohledem na výkon motoru bude jistě zajímavá volba. Verze Trofeo by měla navíc disponovat i dalšími změnami exteriéru a interiéru. Větší prostor dostane karbon, úpravy se dočká podvozek a řidič dostane k dispozici nový jízdní režim „CORSA“, který nabídne rychlejší odezvu na plynový pedál, efektní zvukový projev výfukové soustavy, snížení podvozku, rychlejší řazení a také zvýšenou tuhost tlumení. Cena vozu není zatím známa, stejně tak jako plánovaný počet vyrobených kusů. Lze ale očekávat, že poměrně oblíbený sedan bude ve verzi Trofeo ještě žádanější. Minimálně tou skupinou řidičů, kteří od vozu očekávají jízdní projev na hranici supersportu a přitom chtějí těžit z poměrně vysoké užitné hodnoty karoserie sedan.



Kromě nového hnacího ústrojí můžeme očekávat, že modely hardcore Ghibli a Quattroporte dostanou agresivní stylingové vylepšení uvnitř i vně, přičemž uhlíkové vlákno bude jednou z možností volby primárního materiálu. A pokud je Levante Trofeo jakýmkoli průvodcem, můžeme také očekávat, že podvozek obdrží důkladné cvičení, včetně přidání nového režimu Corsa pro volič režimu jízdy. V Levante Trofeo tento nový režim odměňuje řidiče citlivějším škrcením plynu, hlasitější výfukovou poznámkou, rychlejší řadicí pákou, nižší výškou jízdy a zvýšenou tuhostí tlumení odpružení.

Další články