Žebříček nejméně spolehlivých aut přináší velká překvapení

Foto: ŠKODA Auto

Britští redaktoři oslovili 18 tisíc majitelů vozů různých značek a zjišťovali, jak spolehlivá byla jejich auta za posledních 12 měsíců. Zjišťovali také, jak dlouho musely být vozy v servisu, výsledky jsou překvapivé


Odpověď na častou otázku zákazníků v autobazarech se snažili zodpovědět britští redaktoři z časopisu What Car, kteří z reálných zkušeností majitelů vozů různých značek sestavili zajímavý žebříček spolehlivosti. Požádali více než 18 000 majitelů automobilů, aby jim řekli, jak spolehlivě byly jejich vozy za posledních 12 měsíců. Třetina respondentů přiznala, že jejich auto mělo ve sledovaném období alespoň jednu závadu. Chtěli jsme kategorizovat chyby a hodnotit je skutečně seriózně, museli jsme proto požádat majitele těchto vozidel, aby vybrali oblast, ve které došlo ke zmíněné poruše a nastavili jsme 14 takových skupin", říká redaktor časopisu. Tedy například: baterie, karoserie, brzdy, motor, elektrické motory, výfukové plyny, vnější světla, palivový systém, převodovka / spojka , interiér, elektromotory bez motoru, řízení, zavěšení a další.

Zástupci časopisu také požádali vlastníky zmíněných aut, aby jim sdělili, jak dlouho bylo jejich auto kvůli závadě mimo provoz a kolik opravy stály. Tyto informace pak byly použity k vytvoření jedinečného hodnocení spolehlivosti jednotlivých značek, resp. modelů. Celkově bylo časopisem hodnoceno 159 modelů od 31 značek. A jak průzkum dopadl? Vozy jsou řazeny od nejméně spolehlivého k tomu nejlepšímu a u některých značek jde skutečně o velké překvapení: 

25.   Citroën C4 / Grand C4 Picasso (2013-2018)

Skóre 86,2 %

Téměř třetina vozů Citroën C4 Picasso měla závadu na elektroinstalaci, která nebyla součástí motoru. Hned potom následovaly závady na elektroinstalaci motoru. Většina oprav byla vyřešena do týdne, průměrná cena opravy se vyšplhala na 8.900,-Kč. 

24.   Land Rover Discovery (2015-současnost)

Skóre 85,9 %

Šokujících 40 % vozidel Discovery mělo podle jejich majitelů nějaký problém. Nejčastěji postiženými oblastmi byla elektroinstalace a navigační systémy. Další závady se potom projevily na tlumičích, elektroinstalaci na motoru a na palivovém systému.  Drtivá většina vozidel však byla opravena ještě v záruce. 

23.   Volkswagen Polo (2009-2017)

Skóre 85,8 %

Oproti Land Roveru Discovery pouze 2 % vozů Volkswagen Polo mělo nějaký technický problém. Nejčastější problémy se týkaly elektroinstalace mimo motor (7 %), následovaly problémy s klimatizací (5 %), elektrikou na motoru (4 %) a převodovkou, resp. spojkou (3 %). Více než polovina vozů s poruchami však byla kvůli závadě úplně nepojízdná a průměrná cena opravy byla závratných 44.500,-Kč.

22.   BMW 5 (2017-současnost)

Skóre 85,3 %

Majitelé zánovních BMW řady 5 hlásili, že 30 % jejich vozů mělo nějakou závadu. Nejvíce se to týkalo elektroinstalace (13%), následované blíže nespecifikovanými závadami v interiéru (11 %). Většina opravovaných vozidel se vrátila ze servisu méně než za týden, ale opravy stály až 15.000,-Kč. Na druhou stranu je potřeba poznamenat, že ceny náhradních dílů u BMW jsou vysoké a tak je částka docela akceptovatelná.

22.   Benzín Nissan Qashqai (2014 - současnost)

Skóre 85,3 %

Benzínový Qashqai není tak spolehlivý jako jeho dieselová varianta. Celých 46 % benzínových modelů totiž mělo nějaký technický problém. Nejvíce závad se odehrálo na baterie (19 %) a motoru (12 %). Závady na elektroinstalci u motoru představovaly 8 %, a závady na ostatní elektroinstalaci potom 6 %. Více než polovina dotčených vozidel zůstala plně pojízdná, nicméně účty za opravu se vyšplhaly k částce 15.000,-Kč.

20.   Jaguar F-Pace (2016-současnost)

Skóre 85,1 %

Přibližně třetina majitelů modelu F-Pace hlásila nějakou závadu u svého vozu. Nejčastěji se jednalo o závady na karoserii, ale problematická byla i elektroinstalace a závady na navigačním systému. Několik majitelů také zmiňovalo problém s palivovým systémem a tlumiči/odpružením. Drtivá většina vozů zůstala pojízdná, opravy byly řešeny formou záručního plnění.

19.   Volvo XC90 (2015-současnost)

Skóre 84,8 %

Model Volvo XC90 4x4 není pravděpodobně tak odolný, jak vypadá. Plných 56% vozů, mělo podle jejich zákazníků nějakou závadu. Většina problémů byla s elektroinstalací, následovaly problémy s karoserií a nefunkční satelitní navigací. Téměř všechny vozy byly i přes poruchu stále pojízdné a všechny závady byly v záruce odstraněny.

18.   Nissan X-Trail (2014 - současnost)

Skóre 84,4 %

Nissan X-Trail může sice vypadat drsně, ale jeho elektrické systémy trpí více než by bylo zdrávo. Celých 43 % vlastníků tohoto modelu reklamovalo nějakou závadu. Většina závad se týkala drobné elektroniky, resp. elektroinstalace, nicméně objevily se i závady na motoru. Přibližně třetina automobilů se díky závadě stala nepojízdnou, ale většina z nich byla opravena zdarma v rámci záruky.

17.   Jaguar XE (2015-současnost)

Skóre 83,7 %

Majitelé modelu Jaguar XE tráví spoustu času v servisech, protože 42% jejich vozů mělo nějakou závadu. Ty se objevily v každé ze sledovaných skupin, ale nejvíce se jednalo o brzdy a obložení interiéru (11%) a závady na elektroinstalaci (10%). Většina vozů zůstala i přes zmiňované závady pojízdné, přičemž opravy trvaly jeden den. Částky za opravu se pak pohybovaly okolo 22.000,-Kč.

16.   Nissan Note (2013-2017)

Skóre 83,8 %

Šokujících 50 % Nissanů modelové řady Note mělo nějakou závadu, z čehož 27 % bylo spojeno s zavěšením a 13 % s motorem. Většina z postižených vozidel byla opravena za méně než týden, avšak žádný z majitelů neposkytl informace o ceně za opravu. Údaje o průměrné ceně opravy tak nejsou k dispozici, ani to, zda byly opravy řešeny v rámci záruky.

15.   E-třída Mercedes-Benz (2016-současnost)

Skóre 83,5 %

U Mercedesu E-Class se překvapivě objevily problémy s karoserií, stejně tak jako elektroinstalací (8 %) a satelitní navigací (6 %). Více než třetina (37 %) sledovaných vozů měla nějakou závadu, ale prakticky všechny byly opraveny zdarma v rámci záruky. Asi třetina oprav však trvala déle než jeden týden.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.