Zkusili jsme, jestli Scala 1,5 TSI porazí ve zrychlení 100-200 km/h Kodiaq RS. To bylo ale překvápko!

Foto: Jan Smékal

Byla to velká sázka o malé pivo. Naloží to Kodiaq RS s naftovým biturbem o výkonu 176kW malé Scale 1,5 TSI s výkonem 110kW? Papírové hodnoty odpověď sice dávaly, ale my jsme chtěli vyzkoušet trochu jinou disciplínu. Pružné zrychlení 100 - 200km/h. Výlet do Mnichova tak hned dostal trošinku jiný rozměr


Foto: Jan SmékalŠkoda Kodiaq RS je se základní cenovkou 1 199 000 Kč jednoznačně vlajkovou lodí automobilky. Za tuto sumu dostanete nadprůměrně prostorné SUV s pohonem všech kol, dvouspojkovou převodovkou a silným naftovým čtyřválcem 2.0 BiTDI. Prodeje verze RS tvoří i přes vyšší cenu přibližně 20% všech prodaných Kodiaqů za což může především zmíněné biturbo pod kapotou. Výkon tohoto motoru totiž činí 176 kW a točivý moment 500 Nm, což nejsou vůbec špatné hodnoty. Tento 1880 kilogramový cvalík se tak rozjede z 0 na 100 km/h za 6.9 sekundy a jede až 221 km/h. Poměrně svižné rodinné auto, co myslíte? 


Vysmívané litrové tříválce, podle mnohých určené do sekačky na trávu, to naloží i vyšším kubaturám
Autobazary otevírají brány, za kterými ale mohou čekat rizikové ojetiny. Vozy totiž týdny nejezdily
Test Škoda Kodiaq RS - verze Sport Line by bohatě stačila
TEST ŠKODA KAROQ STYLE 1,5 TSI – PŘEDNOST BYCHOM ASI DALI NAFTĚ


Foto: Jan SmékalNaopak Škoda Scala 1.5 TSI DSG je s cenou 547 300 Kč na druhém konci nabídky. Jde o průměrně velký hatchback s malým benzinovým čtyřválcem, jenž produkuje 110 kW výkonu a 250 Nm točivého momentu. Automatická převodovka má stejně jako u většího bráchy 7 stupňů, avšak poháněna jsou pouze přední kola. Hmotnost je sympaticky nízkých 1265 kilogramů. Na papírovou stovku se dostane za 8.2 sekundy a umí udělat až 219 km/h. A nás napadlo, jaký rozdíl v dynamice mezi těmito naprosto odlišnými vozy může být? Při přímém srovnání se ukázalo, že tento souboj bude velice vyrovnaný, víc, než by se na první pohled mohlo zdát.

Zaměřili jsme se na disciplínu 100-200 km/h, při které lze eliminovat prokluz pneumatik na místě a jde v ní o čistou sílu auta. Až do 140 km/h to díky masivnímu točivému momentu vypadalo, že Kodiaq bude s 0.5 sekundovým náskokem postupně nechávat malou Scalu za sebou. Jenže když tachometr míjel 150 a 160 km/h, Scala už ztrácela jen něco málo přes 1 desetinu. Definitivní vítězství si pak Scala převzala u hranice 170 km/h, kdy dorovnala ztrátu a dokonce se dostala o desetinu dopředu. U 180 km/h byl rozdíl stále stejný, avšak o dalších 10 km/h později to Kodiaq stáhl na pouhé 4 setin. Nicméně dál už k žádné změně nedošlo a Scala o zmíněné 4 setiny s celkovým časem 25 sekund a 23 setin zvítězila.

Je zajímavé sledovat, jak vyrovnaná můžou být dvě naprosto odlišná auta. Jedno to druhé devastuje silným motorem, ale druhé vše dohání nízkou hmotností a lepší aerodynamikou. A můžu vám prozradit, že v zatáčkách by Scala zvítězila s ještě mnohem větším náskokem. Že by šlo o nejlépe jezdící Škodovku současnosti? Možná, ale o tom třeba někdy příště.

Foto: Jan Smékal

Zkusili jsme, jestli Scala 1,5 TSI porazí ve zrychlení 100-200 km/h Kodiaq RS. To bylo ale překvápko!

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.