Testy Ojetin - Testy a recenze nových i ojetých vozů

NOVÝ PEUGEOT 208 CHCE OSLOVIT PŘEDEVŠÍM MLADŠÍ PUBLIKUM

05.03.2019 Redakce

Značka Peugeot odhalila v Ženevě novou generaci modelu 208 a podle reakcí novinářů by to mohla být trefa do černého. Nový Peugeot 208 se totiž chce především odlišit a navíc hned od uvedení na trh přichází i v čistě elektrické variantě s dojezdem přes 300 km.


Vzhledem k tomu, že způsob používání automobilů se mění a přechod na nové druhy energií přináší obrovskou příležitost, je nový Peugeot 208 nabízen již od svého uvedení na trh se třemi možnými pohony: elektrickým, benzínovým nebo naftovým. Nám se jako nejzajímavější jeví samozřejmě verze s elektrickým pohonem, tedy PEUGEOT e-208. Nabízí totiž nejenom zajímavou dynamiku a dojezd, ale v rámci doplňkových služeb a aplikací také velmi zajímavé možnosti plánování cest, sdílení vozu, dobíjení atd… 

 

Klíčové parametry modelu PEUGEOT e-208: 

  • motor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h)
  • tři režimy řízení:
    • EKO: optimalizace dojezdu
    • NORMAL: optimální komfort pro každodenní používání,
    • SPORT: prioritou je výkon a zážitek z jízdy, maximální výkon a točivý moment (zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s).
  • dva režimy brzdění prostřednictvím převodové páky spříslušným stupněm rekuperace
    • mírný, pro pocity blížící se používání vozu se spalovacím motorem;
    • vyšší, pro brzdění řízené pedálem akcelerace.
  • vysoce výkonné topné prvky (5 kW) napájené baterií o vysokém napětí;
  • tepelné čerpadlo a automatické nastavení teploty v prostoru pro cestující, které poskytují stejnou úroveň komfortu jako vozy se spalovacím motorem. Díky lepší energetické účinnosti ve srovnání s klimatizací nebo tradičním vytápěním je zachován dojezd vozu;
  • vyhřívaná sedadla;
  • programovatelné přednastavení teploty prostřednictvím dotykového displeje nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot®. Tato funkce umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd (rychlejší dosažení nastavené teploty během fáze startování) a rychleji dosáhnout optimální teploty fungování baterie.

Nový Peugeot e-208 je vybaven baterií o kapacitě 50 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podle NEDC (New European Driving Cycle). Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity. 

Jsou možné tři způsoby dobíjení:

  • přes klasickou domácí zásuvku nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku Green Up™ Legrand® pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem;
  • přes Wall Box: úplné nabití za 5 hodin 15 minut v případě třífázového proudu  (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW);
  • přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: regulace teploty baterie umožňuje použít nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 % během 30 minut. 

Nový Peugeot e-208 nabízí i dálkové programovatelné nabíjení: přes displej navigace s připojením (Connected Navigation) nebo aplikaci v telefonu MyPeugeot®. Tento systém také umožňuje kdykoli spustit nebo zastavit dobíjení a zkontrolovat stav dobití.

Značka Peugeot připravila novou nabídku služeb, kterými podpoří přechod na nové zdroje energie. Tyto služby, vycházející ze tří principů, budou v nabídce souběžně s uvedením vozu nový Peugeot e-208 na trh:

  • Easy-Charge, neboli jak našim zákazníkům usnadníme přístup kjednotlivým řešením nabíjení:
  • nabídka řešení nabíjení pro domácnosti (nebo pro dobíjení vozu vpráci) prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wallbox, Smart Wallbox,…), diagnostika za účelem zhodnocení plánované elektroinstalace a nejlepšího řešení nabíjení a konečné instalace;
  • nabídka dobíjení ve veřejných dobíjecích stanicích prostřednictvím služby Free2Move, včetně dobíjecího čipu umožňujícího přístup ksíti více než 85 000 dobíjecích stanic v Evropě: předvýběr stanic podle vzdálenosti, rychlosti a ceny dobíjení. Navigace s připojením se postará o navedení ke zvolené dobíjecí stanici.
  • Easy-Mobility, neboli jak za všech okolností zajistíme mobilitu našich zákazníků:
  • Trip planner: nástroj plánování a organizace dlouhých cest prostřednictvím služby Free2Move; návrh nejlepších tras při zohlednění zbytkového dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě. Odeslání trasy do navigace s připojením umožní použít tuto naplánovanou trasu během cesty;
    • Mobility Pass: rozšířená mobilita zaručená díky paušálu zahrnutého do ceny pronájmu vozu. Mobility Pass umožňuje mít podle potřeb kdykoliv vůz k
    • E-coaching: nástroj v aplikaci MyPeugeot umožňující získat doporučení, jak optimalizovat řízení a dojezd vozu e-208. 

V nabídce dále bude benzínový tříválcový motor o objemu 1,2 l:

  • PureTech 75 S&S s manuální pětistupňovou převodovkou MAN5,
  • PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo s  automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8,
  • PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. 

A také dieselový čtyřválcový motor o objemu 1,5 l:

  • BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6. 

Nový Peugeot 208 bude nabízen v 5 verzích výbavy: Access, Active, Allure, GT Line a GT. 

Vyšší verze výbavy GT Line a GT nabízejí charakteristické stylové prvky:

  • světlomety Full LED se světelným podpisem tvořeným 3 drápy,
  • černě lakované lišty kolem podběhů kol a kolem oken,
  • hliníková 17" kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky,
  • kabina s pečlivě propracovanými detaily: černé obložení stropu, prošití v odstínu Adamite, volba 8 barev doprovodného ambientního osvětlení, dynamická sedadla, hliníkové pedály.

Verze výbavy GT vyhrazená pro Peugeot e-208 navíc nabízí:

  • exkluzivní čalounění Alcantara©/čalounění v odstínu šedá Gréval v technickém 3D provedení,
  • 17" kola se specifickými ozdobnými prvky.

Cena pro český trh zatím není známa, Peugeot ji však hodlá zveřejnit v nejbližších týdnech


NOVÝ PEUGEOT 208 CHCE OSLOVIT PŘEDEVŠÍM MLADŠÍ PUBLIKUM

Další články