Testy Ojetin - Testy a recenze nových i ojetých vozů

SEAT MINIMÓ - OKOPÍROVANÝ RENAULT TWIZZY?

08.03.2019 Redakce

Koncept SEAT Minimó v nás vzbudil trochu rozpaky. Není to náhodou Renault Twizzy? Vzhledově možná ano, to asi nikdo ze Seatu popírat nebude. Technologicky je Minimó ale o notný kus dál. Ovšem jestli jej budeme vídat na silnicích, tak jako na jihu Evropy vídáme Twizzy, to se teprve ukáže.


Koncepční vůz s vnější délkou 2,5 metru a vnější šířkou 1,24 metru je předurčen k tomu, aby vyhovoval hustému městskému provozu. Kompaktní rozměry totiž zmenšují plochu vozidla na pouhých 3,1 m2, což je mnohem méně než u běžného městského vozu (cca 7,2 m2). Na rozdíl od ostatních městských vozidel nabízí navíc rozumný komfort díky velkým 17“ kolům a vysoké poloze sedadel.  Na rozdíl od zmíněného Renaultu Twizzy nabídne Minimó uzavřenou karoserii, která ochrání cestující nejen před rozmary počasí, ale také jim poskytuje vyšší úroveň bezpečnosti. Minimó jedním předním světlometem připomíná motocykl, zatímco design zadní svítilny je inspirován světem letadel a umocňuje agilitu vozidla. 

Zavěšení asymetrických dveří umožňuje jejich otevření i v nejtěsnějších prostorech. Menší dveře řidiče na levé straně ponechávají více místa pro okna, což zlepšuje výhled z vozidla, zatímco větší dveře spolujezdce na pravé straně významně usnadňují nastupování a vystupování.

Minimó poskytne zákazníkům dojezd více než 100 kilometrů na jedno nabití sady akumulátor. Díky důmyslné konstrukci však uživatelé nemusí čekat hodiny, až se vybité akumulátory jejich vozidla nabijí. Akumulátory, uložené pod podlahou vozidla ve snadno přístupném rámu, lze vyměnit za zcela nabitou sadu během několika sekund a s minimálním úsilím.  

Interiér vozidla Minimó pak nabízí velkorysý, světlý prostor s atraktivním designem, přestože půdorysná plocha je jen o málo větší než u motocyklu. Po otevření dveří vzhůru přivítá cestující komfortní interiér s příjemnými materiály a esteticky vytříbeným designem. Na sedadlech s uspořádáním 1+1 je pro řidiče i spolujezdce k dispozici stejně velký prostor. Panoramatický výhled z vozu všemi směry umožňuje cestujícím užívat si krás okolí. Vzdálenost mezi kyčelními klouby řidiče a spolujezdce vzadu je stejná jako v modelu SEAT Mii, zatímco vzdálenost mezi cestujícími a dveřmi je dokonce větší než v aktuálním modelu SEAT Ibiza. 

V oblasti konektivity nabízí vozidlo dokonale integrovaná digitální řešení pro soukromé uživatele i klienty služeb sdílení automobilů na základě digitálního klíčku a bezkabelové technologie Android Auto™. Centrální digitální displej za volantem kombinuje funkce panelu přístrojů a digitálních aplikací chytrého telefonu uživatele s nezbytnými požadavky na bezpečnost jízdy. Uživatelé mohou díky funkci Google Assistant v rámci systému Android Auto sledovat provoz s oběma rukama na volantu a zůstávat přitom díky hlasovým povelům ve spojení s okolním světem, plnit různé úkoly a ovládat multimediální systémy. 

 


SEAT MINIMÓ - OKOPÍROVANÝ RENAULT TWIZZY?

Další články