Testy ojetých aut, recenze nových aut

Audi A6 reprezentuje i jako ojetina, musíte na to ale mít

16.01.2020 David Žídek

Komfort 9 / 10

Prostornost 9 / 10

Testovaná motorizace 9 / 10

Kvalita zpracování 9 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 8 / 10


Hodnocení redakce8.50

Uživatelská hodnocení-


Audi A6 se na českém trhu těší velice dobré pověsti a dlouhotrvajícímu zájmu. Zatímco zákazníci nových vozů pomalu přecházejí ke crossoverům a SUV, v bazarech je stále dost klasických provedení Audi A6 v karoserii sedan nebo kombi. Nespornou výhodou těchto vozů je skutečnost, že nabízí mnohdy velice bohatou výbavu, moderní techniku a výkonné motory lidem, kteří by si na trhu nových vozů nemohli takové auto dovolit. Ale pozor, ne každá ojetina vám udělá radost. Speciálně u prémiových ojetin je potřeba velmi pečlivě vybírat, kde auto koupíte a jakou má servisní historii.


U velké části ojetin nechybí propracovaný moderní infotainment s použitelnou navigací (pozor, originální aktualizované mapové podklady stojí skoro deset tisíc), adaptivní tempomat, vícezónová klimatizace, adaptivní podvozek, volba jízdních režimů, head-up displej a podobně. Tohle může být opravdu velice luxusně vybavené moderní auto „za pár korun“. Dobrou zprávou ale je, že v případě Audi A6 poslední generace tu nečíhá žádný velký strašák, takže se mnoho lidí nechá zlákat raději dobře vybavenou A6 s silným šestiválcem než třeba mladším, ale méně prestižním Superbem za stejné peníze. Nicméně už z logiky věci je zřejmé, že provoz Audi nebude zadarmo a ceny oficiálního servisu tomu odpovídají.

Ovšem nikdo nikoho nenutí jezdit s autem po tovární záruce do autorizovaného servisu a platit tam dvojnásobné ceny za práci, kterou odvede i solidní servisní specialista. Proti předchozí generaci se u Audi A6 vyráběného od roku 2010 výrazně zlepšily jízdní vlastnosti a celkový uživatelský komfort. Manažeři si v Audi A6 opravdu libovali a to tak, že s ním neváhali najíždět desítky tisíc kilometrů každý rok. Nejsou tak výjimkou auta, která mají po pěti letech natočeno 250 000 km. To se týká především dieselů, benzinové verze se obvykle s nájezdem vejdou do 30 000 km za rok.

Těch motorizací bylo v Audi A6 opravdu hodně a další dobrá zpráva je, že prakticky žádná není vyloženě riziková. Každá má svá specifika, ale dodržování aspoň základních servisních a uživatelských zásad zaručí dlouholetou spolehlivost. Většina problémů pak pramení právě z oddalovaných oprav drobností, které na sebe nabalí další drahé potíže. Jeden příklad za všechny: termostat dieselů se může porouchat, takže se motor nikdy pořádně neohřeje na provozní teplotu. To je oprava za necelé dva tisíce. Jenže kdo to nebude řešit, tomu se za měsíc ucpe z nespuštěných regenerací filtr pevných částic za 56 000 korun. Při tom regenerace DPF probíhají jinak spolehlivě a ani auta s nájezdem přes 300 000 km s ním problémy nemívají.



Naftový šestiválec 3.0 TDI má naprosto přesvědčivou dynamiku a spolehlivou konstrukci, ale bohužel ho kazí dvouspojkový automat S-Tronic, který po 200 000 km bude vyžadovat velkou generálku. Variátorovým Multitronicem u předokolek si ale nepomůžete, to je továrna na problémy. Spolehlivý osmistupňový automat s měničem se dával jen k vrcholnému osmiválci, bi-turbo dieselu a hybridu. A za takové verze si draze připlatíte. Dobrou volbou je ale i naftový motor 2.0 TDI ještě ve verzi před AdBlue. Díky velkému výskytu tohoto motoru v jiných vozech koncernu VW si s ním specialisté ví rady a je to obecně velice spolehlivý motor. Audi A6 s vyšším nájezdem tak trápí z mechanických věcí jen unavené automatické převodovky a vyklepaný podvozek. Ačkoli samotné díly nejsou vyloženě předražené (ceny druhovýrobních se pohybují na úrovni běžných aut), je potřeba počítat s vyšší cenou práce a komplikovanějšími opravami. Ale to už je úděl premiové ojetiny, která jako nová stála přes jeden a půl milionu.

S Audi A6 si člověk kupuje spíše prestiž, protože tenhle konzervativní model nenabízí z praktického a uživatelského hlediska nic navíc proti levnějším Superbům a Passatům.


Audi A6 (4G) 

Výroba: 2010 – 2018

Zážehové motory: 1,8 l – 4,0 l (132 – 412 kW)

Vznětové motory: 2,0 – 3,0 l (100 – 240 kW)

Délka: 4915 – 5036 mm

Šířka: 1874 – 1936 mm

Výška: 1430 – 1534 mm

Rozvor: 2912 – 3012 mm

Hmotnost: 1650 – 2035 kg

 

PLUSY:

Kvalitní zpracování

Dobrá image a zůstatková hodnota

Spolehlivé turbodiesely

Velice dobré jízdní vlastnosti

Velká nabídka verzí, variant a výbav

 

MÍNUSY:

Riziko krádeže

Vysoké reálné nájezdy ojetin (hlavně dieselů)

Problematické automatické převodovky

Předražený autorizovaný servis

 

Foto: David Žídek

Audi A6 reprezentuje i jako ojetina, musíte na to ale mít

Další články