OJETÝ MERCEDES A – DRAHÝ I JAKO OJETÝ


Takzvané „áčko“ bylo ve své době velmi oblíbené mezi movitými rodinami jako auto pro manželku, nebo dceru s čerstvým řidičákem. A protože Mercedes patří mezi prémiové značky, které si drží svoji kvalitu i po letech, není nabídka ojetých mercedesů třídy A v českých autobazarech příliš velká. Je tedy jasné, že těch pár desítek kvalitních ojetin, které na trhu jsou, si stále drží vyšší cenu.


Malý Mercedes třídy A se nesmazatelně zapsal do historie průšvihem, který si výrobce luxusních vozů zrovna za rámeček nedal. Krátce po uvedení na trh se jej totiž švédským novinářům podařilo převrátit při losím testu. Automobil se začal prodávat na podzim 1997, ale právě kvůli této události byla jeho výroba přerušena. Automobilka musela přistoupit na řadu úprav a teprve pak mohla produkci obnovit. Šlo především o změny na odpružení, které citelně přitvrdilo, vůz dostal širší kola s nižším profilovým číslem a do základní výbavy nevypínatelný elektronický stabilizační systém ESP.

Už v roce 1999 čekal vůz facelift a posílení výkonů vznětových pohonných jednotek. O dva roky později rozšířila nabídku prodloužená verze Long (značila se písmenem L). Proti klasickému provedení má o 170 mm delší rozvor, což přineslo nejen více místa cestujícím, ale i vylepšení jízdních vlastností.

Rok 2002 přinesl nejsilnější provedení automobilu pod označením A210 Evolution. Pohání jej zážehový agregát o objemu 2,1 litru a výkonu 103 kW. V roce 2004 byla první řada nahrazena druhou generací. 

Pohonné jednotky v praxi

Doporučit nelze nejslabší turbodiesel pracující s výkonem pouhých 44 kW. To zkrátka není dost. Kromě něj ale nabídnou už všechny motory dostatek výkonu. Časté jsou hlavně modely A140 a A160 se čtrnácti a šestnáctistovkami pod kapotou.

Dobrou volbu ale představují i silnější turbodiesely CDI, které zdobí nízká spotřeba nafty (těsně okolo pěti litrů). Musíte se ale smířit hrubšími starty a větší hlučností pohonných jednotek. Po zahřátí ale vznětové motory trochu ztichnou. Pozor si u nich dejte zejména na stav vstřikovačů common railu. Agregáty vyrobené do úprav v roce 1999 také nezřídka trpí vyšší spotřebou oleje. 

Na silnici

Zatímco tvarově je palubní deska zdařilá, použitý materiál se určitě nebude každému zamlouvat. Postupem výroby se to zlepšilo, ale i tak zde vidíme jisté rezervy. Sedadla sice postrádají boční vedení těla, nabídnou ale solidní pohodlí. U mnoha vozů se můžete setkat s povrzáváním interiéru. Ten je vzhledem ke kompaktním rozměrům vozu slušně prostorný. Přesto se zde bude cítit dobře maximálně čtveřice cestujících, což je dáno užší karoserií. Zavazadelník o objemu 390 litrů potěší dobrým přístupem.

Přestože má vůz tužší odpružení, je náklon karoserie v zatáčkách citelný. Jízdní vlastnosti nejsou doménou Mercedesu třídy A. Při nejlepším je lze hodnotit pouze jako průměrné. Kladně ale hodnotíme přesné manuální řazení a brzdy. Práce automatické převodovky není nejlepší, navíc se u ní nezřídka objevují závady. 

Časté problémy

Objevují se vadné váhy vzduchu u turbodieselů, pozor si dejte na poloautomatickou převodovku, která často nepracuje správně. Model A je dobře chráněn proti korozi, ale i tak se s ní můžete setkat. Odletující kamínky totiž někdy poškodí lak kapoty a právě zde se začíná rez objevovat.

Nepříjemné je viklání sedadel, které představuje typický problém malého „áčka“. Výjimkou nejsou ani vůle v čepech přední nápravy a táhlech stabilizátoru. Některá vozidla mají v důsledku opotřebení vůle také na uložení zadní nápravy. Známé jsou poruchy elektrické výbavy. Zejména pak centrálního zamykání a elektrického ovládání oken. Nezřídka nefunguje klimatizace. Méně často se lze setkat s vůlemi v řízení, avšak vyloučit tento problém rozhodně nelze.

 

LÍBILO: 

  • nízká spotřeba dieselů
  • slušný prostor pro posádku a zavazadla
  • příslušnost k prémiové značce
  • opravdu prostorné prodloužené provedení

 

NELÍBILO:

  • nejslabší diesel nemá dost sil
  • před zahřátím hlučnější vznětové motory
  • vysoké ceny značkového servisu
  • vyšší ceny prodávaných ojetin v českých autobazarech

OJETÝ MERCEDES A – DRAHÝ I JAKO OJETÝ

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.