OJETÝ OPEL AGILA – RECENZE OJETINY, KTERÁ SE MOC NEPRODÁVÁ


U Opelu se možná budou zlobit, ale Agila moc velkou díru do světa neudělala. Alespoň ne v ČR. Přeci jenom malý vůz s ostře hranatým designem nepadne každému do oka. Na druhou stranu to ale špatné auto nebylo a své majitele překvapilo docela rozměrným interiérem.


Model Agila uvedený v roce 2000 je totiž dvojčetem Suzuki Wagon R+. Německá automobilka Opel a Agilou vstoupila do segmentu nejmenších vozů, protože do té doby její nabídka začínala modelem Corsa, který patří mezi malé automobily. Agila je zástupcem minivozů, i když díky tvaru karoserie ne zcela typickým. 

Nejmenší Opel prošel v roce 2003 faceliftem. Tehdy jeho nabídka pohonných jednotek doznala zásadní změny, když se vedle zážehových agregátů objevil také maloobjemový přeplňovaný vznětový motor z dílny Fiatu. Na trhu s ojetými automobily je ale spíše vzácností. První řada modelu Agila opustila výrobní linky v roce 2007, kdy dostala stejnojmenného nástupce druhé generace. 

Nyní se tedy objevuje už jen na trhu ojetin. K vidění ale není často. Ještě před několika lety se Opel Agila těšil až neuvěřitelné oblibě, dnes si lépe hledají kupce jiné minivozy. Vzpomeňme třeba Fiat Panda, který je na trhu i početněji zastoupen a tak se logicky prodává častěji. 

Pohonné jednotky v praxi 

Na začátku výroby se pod kapotu nejmenšího z opelů dostal litrový tříválec o výkonu 43 kW a čtyřválec 1.2 16V disponující výkonem 55 kW. Základní motor pracuje na tříválec celkem kultivovaně, bez zbytečných vibrací. Výkonově zcela dostačuje při jízdě po městě, mimo něj ale snadno ztrácí dech. To platí i pro jeho silnější provedení o výkonu 44 kW nabízené od roku 2003. Dvanáctistovka je vyhovující, za opravdu nejlepší z pohonných jednotek ale považujeme taktéž šestnáctiventilový motor 1.2 Twinport disponující 59 kilowatty. Žádný z nabízených agregátů netrpí nadměrnou spotřebou, avšak tato jednotka pracuje úsporněji než slabší dvanáctistovka a přitom ochotněji plní příkazy řidiče. Jak zde již padlo, turbodiesel Fiat 1.3 CDTi/51 kW potkáte jen zřídka. Vzhledem ke třídě vozu a povedeným dvanáctistovkám nemá velký význam. 

Na silnici 

Z hlediska jízdních vlastností není Opel Agila žádná výhra. Vysoká stavba karoserie při malém rozchodu kol a jednoduché konstrukci podvozku se zkrátka musí projevit. V superlativech nelze hovořit ani o brzdách. Brzdové kotouče mohou být plné i ventilované a samozřejmě druhá možnost je výrazně lepší. Obě verze lze zakoupit i v druhovýrobě. Jízdním vlastnostem neprospívá ani absence posilovače řízení u některých vozidel. Sice se při parkování nenadřete tolik jako u větších aut, ale třeba ženám nebo důchodcům může odpor řízení při stání na místě dělat potíže. 

Interiér opravdu mile překvapí nabídkou místa pro posádku. Je totiž neuvěřitelně vzdušný a díky bohatému prosklení karoserie se můžete těšit i na výborný výhled z vozu. Výš umístěná sedadla umožňují příjemný nástup a výstup z auta zejména starším lidem, ale za volantem si připadáte jako ve školní lavici – poloha je to dost nezvyklá a rozhodně nebude všem vyhovovat.

Palubní desku tvoří tvrdý plast. Je patrné, že se zde šetřilo, což není u levného auta nic překvapivého. Zajímavé je řešení sklápění zadních dělených sedadel. Jde to velice snadno a sedák přitom zajíždí do podlahy (v této třídě rozhodně nezvyklé). Ale kdo by se těšil na rovnou ložnou plochu, bude zklamaný. Opěradlo směrem k přední části vozu pomalu stoupá a tak na přechodu podlahy zavazadelníku a opěradla vzniká malý zlom. V základním čtyřmístném uspořádání Agila převeze náklad o objemu 240 litrů. 

Časté problémy 

Zážehové motory vozidel vyrobených v prvních dvou letech nezřídka trápí chrastící rozvodový řetěz. Všechny zážehové pohonné jednotky se někdy potýkají se zaneseným EGR ventilem či váhou vzduchu. Turbodiesely se zase potýkají s vadným turbodmychadlem. Výjimkou nejsou vadná ložiska kol, která mají kratší životnost. Nezřídka se lze setkat s vadným akumulátorem. Problémy mohou nastat s elektronickou škrticí klapkou, občas se vyskytuje únik motorového oleje nebo vadný snímač otáček klikové hřídele.

OJETÝ OPEL AGILA – RECENZE OJETINY, KTERÁ SE MOC NEPRODÁVÁ

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.