TEST PEUGEOT 206 - RECENZE OJETÉHO VOZU


Peugeot 206 byla trefa do černého. Na začátku prodeje se dokonce v České republice, a možná i jinde, zapisovali zájemci do pořadníků. Tak žádané auto to bylo. Peugeot sice se svým modelem 206 okouzlil především ženy, ale velice pohledný vůz spatřil světlo světa i ve sportovně laděné verzi nebo ve variantě kombi. S modelem 206 WRC pak Marcus Grönholm vyhrál v roce 2000 a 2002 titul mistra světa.


Zaoblená „dvěstěšestka“ vystřídala ve výrobním programu francouzské automobilky legendární model 205. Stalo se tak v roce 1998, kdy byl představen tří a pětidveřový hatchback. Následující rok se objevilo sportovněji laděné provedení S16 s motorem 2.0 16V/99 kW. V roce 2000 se pak dostal pod kapotu Peugeotu 206 první turbodiesel se vstřikováním common rail, agregát 2.0 HDI pracující s výkonem 66 kW. Modernizací prošel vůz v roce 2001 a téhož roku obohatil nabídku kupé-kabriolet s pevnou skládací střechou pod označením 206 CC. O rok později uvedl výrobce kombi pod označením SW. U něj lze samostatně otevírat okno pátých dveří, což může být dobré pro nakládku menších předmětů ve stísněných prostorách – například v garážích obchodního střediska. Tašku s nákupem totiž bez problémů prostrčíte do nákladového prostoru.

Další důležitou událostí v životě modelu bylo vylepšení jízdních vlastností hatchbacku, jehož podvozek dostal tvrdší silentbloky. Avšak i po této úpravě zůstaly jízdní vlastnosti vozu pod průměrem, stejně jako u karosářských variant CC a SW. Další drobná modernizace proběhla v roce 2003 a světu se představil sportovně laděný model RC s motorem 2.0 16V/130 kW. Na podzim se udály změny také ve výbavě, která byla rozšířena například o okenní airbagy. O rok později dostal vůz nový turbodiesel 1.6 HDI, který koncern PSA Peugeot Citroën vyvíjel ve spolupráci se značkou Ford (zde označován 1.6 TDCi).

Nástupce, Peugeot 207 uvedla automobilka v roce 2006. Populární „dvěstěšestka“ ale zůstala dál v nabídce. V Česku ale pouze s motory 1.4/55 kW a 1.4 HDI/50 kW. Do roku 2007 se v ČR prodával i Peugeot 206 RC s atmosférickým čtyřválcem 2.0 16V/130 kW. V roce 2009 prošel vůz faceliftem, který jej vzhledově přiblížil k mladší „dvěstěsedmičce“ a dostal označení 206+. 

Pohonné jednotky v praxi

Základní jedenáctistovka je sice velice častá, ale také slabá a hlučná. Nezřídka klepe, což se týká také agregátu 1.4/55 kW. I přes tento zvukový projev však jednotky pracují bez potíží. Tedy pokud je nepotká problém v podobě nepravidelného běhu. Většinou jej mají na svědomí zapalovací cívky Sagem. Oba motory se osazovaly i cívkami Electricfil a ty fungují bezvadně. Rozlišit je lze podle lišty umístěné mezi víkem ventilů a sacím potrubím. Pokud je hranatá, výrobcem bude Sagem, naleznete-li dvě zaoblené hrany, jde o spolehlivý produkt francouzského Electricfilu. V druhovýrobě se běžně nabízejí cívky Bosch, EPS, Febi, Delphi a Valeo v cenách přibližně od 3000 Kč. S prací tak může výměna přijít asi na čtyři tisícovky, což je cena výrobku značky Electricfil.

Jako ideál vidíme agregát 1.4 16V/66 kW, nabízený od roku 2003. Kdo vybírá mezi staršími vozy, nabízí se mu osmiventilová šestnáctistovka o výkonu 65 kW. Kdo by chtěl sáhnout po motoru 1.6 16V/80 kW, který se dostal do vozu v roce 2000, měl by vědět, že se někdy potýká s visícími ventily a během na tři válce. Dvoulitrové motory jsou sice výkonné, ale také značně zatěžují přední nápravu, což se nepříznivě podepisuje na životnosti čepů a silentbloků. Totéž platí pro atmosférický vznětový motor 1.9 D/51 kW, který je navíc značně líný a především pak pro turbodiesel 2.0 HDI/66 kW. Ten má častě potíže se vstřikovači common railu či palivovým čerpadlem v nádrži. Je tu také choulostivější dvouhmotový setrvačník.

Mezi vznětovými motory je jasně nejlepší volbou 1.4 HDI/50 kW. Trhač asfaltu to zrovna není, zato pracuje úsporně a se vzorovou spolehlivostí. To však nemůžeme říci o pohonné jednotce 1.6 HDI. ta se častěji potýká s poruchami vstřikovačů common railu i s únikem oleje. Ale nejvíce ji trápí potíže s podtlakovým okruhem (ovlivňuje práci turba, EGR ventilu a škrticí klapky). Ani životnost dvouhmotového setrvačníku není dobrá. 

Na silnici

Stejně jako karoserie, i interiér vozu je líbivý a působí velice útulně. Nic na to nemění ani sedadla menších rozměrů, která nebudou pohodlná každému. Prostoru zde ale mnoho nenajdete, zejména vzadu je ho v oblasti kolen málo. Zavazadelník hatchbacku zajistí objem 245 litrů, kombi SW převeze v základním uspořádání jen 313 litrů nákladu. Kupé-kabriolet zvládne přepravit zavazadla o objemu 150 až 320 litrů. Záleží na poloze střechy, která se skládá do zavazadelníku. Podvozek je nastaven komfortně, avšak jízdní vlastnosti jsou citelně pod průměrem. Nepomáhá ani řízení s horší zpětnou vazbou a doslova zoufalé převodovky. Rychlé přeřazení se mnohdy neobejde bez nepříjemného kovového zvuku zubů, a samotný pohyb řadicí páky je velmi nepřesný.

Tyto problémy má dokonce i sportovně pojatý model RC. Ten při prudkém brzdění v přímém směru nezřídka ani neudrží jízdní stopu, jak sebou šije, a to i při zapnutém ESP. I proto jej mnozí motorističtí novináři v testech doslova strhali. „Dvěstěšestky“ se také potýkají s vadnutím brzd vlivem přehřátí. 

Časté problémy

Kombi SW se stejně jako kupé-kabriolet potýká s nadměrným kroucením karoserie. U „cécéčka“ to může mít za následek pokřivení střechy, která pak nechce zapadat do zámků. Vůz má v zavazadelníku čidla zatažené roletky, jedině tak lze složit elektrickou střechu. Čidla ale nejsou dobře chráněna a snadno je můžete poškodit při nakládce či vykládce zavazadel. Střecha pak nefunguje.

Vyhlášený problém představují sdružené přepínače pod volantem. Páčky směrových světel a stěračů často odcházejí. Nastávají pak situace, kdy dáte blinkr vpravo a blikáte doleva. V neutrální poloze pak vozidlo spustí třeba pravou směrovku a poloha vpravo, je nyní vypnuto. Chyba je v elektronice páčky. Opravit ji nelze a výměna jedné přijde na 6000 až 12 000 korun, podle typu. Automobilka jich totiž vystřídala v průběhu výroby několik, problém se ji ale vyřešit nepodařilo.

Nepříjemné potíže dokáže způsobit také nefunkční aretace pojezdu předního sedadla. Jak nám řekl značkový servis: „Prostě odešla pojistka“. Vrásky na čele dokáže způsobit také obyčejný defekt pneumatiky. Rezerva je totiž v kovové konstrukci pod vozem a úchyt mnohdy zarezne. Kolo pak často nejde ani vyndat. Jediný lék představuje prevence. Pokud je úchyt už zarezlý, uvolnit jej, rozhýbat a závit pořádně promazat vazelínou. Promazání je třeba tak dvakrát ročně opakovat.

TEST PEUGEOT 206 - RECENZE OJETÉHO VOZU

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.