OJETÝ RENAULT TWINGO - MALÝ, ALE PROSTORNÝ MILÁČEK DAVU


Ve své době byl Renault Twingo takový malý úkaz. Chtěla ho snad každá česká žena a dívka, která nedosáhla na tehdejší bestseller Mazdu 121. Twingo se vyrábělo v mnoha barevných variacích a na českých silnicích bylo vidět velmi často. Dnes patří mezi nejstarší a nejlevnější ojetiny na českém trhu.


První generace Renaultu Twingo dostala slovo už v roce 1993 (představena byla o rok dříve) a vyráběla se až do roku 2007, kdy na trh přišel stejnojmenný nástupce. Důležitým letopočtem v životě Twinga je 2000. V tomto roce totiž prošel model modernizací a ta znamenala citelné zlepšení jízdních vlastností (facelift proběhl o dva roky dříve). Jak to? Automobil totiž dostal přední příčný stabilizátor a ventilované brzdové kotouče na přední nápravu.

Tato úprava jej dostala opět do konkurenceschopného stavu. Ano, trh nabízel řadu malých vozů a ne jinak je tomu dnes v případě ojetin. Twingo může v očích některých řidičů či řidiček, jež tento model oslovil především, trochu ztrácet třídveřovou karoserií. Na druhou stranu potěší bohatým prosklením, jež znamená dobrý výhled z vozu a snadno odhadnutelnou velikost auta, což ulehčuje parkování v přeplněných městech. Pochválit ale nemůžeme malou tuhost karoserie. Ta tak neposkytne zrovna velké bezpečí v případě nehody.

 

Pohonné jednotky v praxi

Při svém uvedení na trh vůz dostal jediný agregát, a to jednotku s objemem lehce přes 1,2 litru a výkonem 40 kW. Tento motor je označován jako 1.3. V roce 1996 byl nahrazen novým a především zdařilejším agregátem s objemem pod 1,2 litru a výkonem 43 kW. Ten už dostal označení 1.2. Rok 2001 přinesl moderní šestnáctiventilový motor 1.2 16V pracující s výkonem 55 kW, který vydržel pod kapotou až do konce produkce v roce 2007. Rozhodně jde o nejlepší z nabízených pohonných jednotek a tak by měl být cílem zájmu právě tento motor. Kdo chce pořídit starší vůz, bude muset sáhnout po osmiventilu. Pak je lepší volbou výkonnější jednotka pod označením 1.2, protože první z agregátů nesoucí označení 1.3 nezřídka nadměrně spotřebovává olej. Určitě se vyhněte robotizované převodovce QuickShift, která se ani trochu nepodařila. 

Na silnici

Twingo první řady může zaujmout jen nenáročné motoristy hledající levný automobil. Plasty uvnitř vozu působí lacině a mnohdy nelícují, v autě to za jízdy po nerovnost nezřídka vrže a odhlučnění motorového prostoru i podvozku se řadí k podprůměrným. Dílenské zpracování rozhodně pochválit nelze, nepotěší ani odkryté plechy na dveřích a sloupcích karoserie. Je vidět, že se zde hodně šetřilo.

Zmínit musíme také netypické rozložení přístrojů, jež si opravdu každý nezamiluje. Před řidičem jsou totiž jen kontrolky a přístrojovou kapličku najdete uprostřed palubní desky – tedy mimo zorný úhel řidiče sledujícího dění před vozem. Čitelnost digitálního displeje je navíc za slunečného počasí doslova mizerná.

Ale ať jen nekritizujeme. Jednoznačně kladně se lze vyjádřit o nabídce místa pro posádku. Čtyřmístný automobil zaujme i zadní posuvnou lavicí, díky níž se zavazadelník o objemu 168 litrů dá zvětšit až na 261 litrů.

Jízdní vlastnosti automobilů vyrobených před modernizací jsou hodně podprůměrné. Například brzdy při vyšším zatížení vadnou vlivem přehřátí. Vylepšení zavedená při modernizaci vlastnosti vozu značně pozdvihla, avšak do dokonalosti mají i přesto daleko. Zlepšilo se držení jízdní stopy i brzdný účinek, naopak nepřesné řazení zůstalo beze změn. 

Časté problémy

Mezi nejčastější závady první generace Renaultu Twingo patří nadměrně opotřebené brzdy. Zde pozor, u vozidel před modernizací jsou kotouče neventilované a tedy při nadměrném opotřebení náchylné k prasknutí, což může mít fatální následky. Objevuje se také vlnění brzdových kotoučů nebo nesouměrný brzdný účinek. Ten je nezřídka zaviněn korozí brzdových třmenů, respektive pístků.

Mnoho ojetin také tzv. plave v zatáčkách, což je důsledek nadměrně opotřebených silentbloků přední a zadní nápravy. V čepech přední nápravy nezřídka vznikají vůle. Výjimku nepředstavuje únik motorového či převodového oleje, známé jsou závady imobilizéru. Mnoho ojetých vozů má špatné poloosy a ložiska kol. V obou případech se potíže hlásí typickým zvukovým projevem.

Trable se ale nevyhýbají ani elektroinstalaci, někdy totiž vypoví službu motorky stěračů, jindy se vyskytnou problémy se světlomety. Méně časté jsou závady palivového čerpadla. Koroze napadá výfuk, ale setkat se s ní můžete také na podvozku či karoserii.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.