Testy ojetých aut, recenze nových aut

OJETÁ ŠKODA OCTAVIA III - TOHLE AUTO NEZKLAME...

13.03.2019 Redakce

Komfort-

Prostornost-

Testovaná motorizace-

Kvalita zpracování-

Ceny oprav-

Ceny ojetin na trhu-


Hodnocení redakce-

Uživatelská hodnocení-

Škoda Octavia je nejen nejprodávanější nové auto na českém trhu, ale také nejžádanější ojetina. Nyní se už více než pět let prodává aktuální třetí generace a trh ojetých vozů se začíná utěšitelně plnit mladými vozy s dohledatelným původem a servisní historií. Stejně jako u předchozích generací se Octavia III prodává ve verzi liftback a kombi.


Proti předchozí generaci se Škoda Octavia III technicky zjednodušila a dost změnila. Dříve platilo, že Octavia přebírala základní platformu od Golfu spolu s krátkým rozvorem, což bylo znát hlavně na místě vzadu. Současná generace má sice s Golfem také shodnou platformu, ale rozvor je delší a vzadu je tak konečně více místa. Na zadních sedadlech se tedy cestující už netísní, i když luxusní sezení jako v Mercedesu třídy S logicky nečekejte.

Součástí zjednodušování u třetí generace Octavie je i přechod na jednodušší vlečenou zadní nápravu vzadu u motorů s výkonem do 110 kW včetně, což bylo zpočátku kritizováno jako krok špatným směrem. Ale kupujícího ojetiny bude zajímat spíše to, že náprava je jednodušší na servis a roky se na ní prakticky nemusí sáhnout. Běžný řidič, který většinu kilometrů najezdí po cestě do práce a o víkendu na chalupu podle nás rozdíl nepozná. Problémy s pravidelným seřizováním geometrie a náročným servisem, které trápí minulou Octavii, tak tady majitelé neznají. Takže pro kupce ojetin je to spíše dobrá zpráva, protože ani s jednodušší nápravou jízdní vlastnosti výrazně neutrpěly, pokud auto nejede po opravdu špatné silnici.

Z praktického hlediska se toho Octavii moc vytknout nedá. Odkládacích prostor je v autě dostatek a ergonomie je řešena s ohledem na jednoduché a přátelské ovládání. Jen u chudě vybavených verzí je potřeba počítat s tím, že moc rozmazlujících drobností člověk nedostane a interiér je podle tradice strohý a designově nevýrazný. Nicméně elektrická okna vpředu, slušné rádio a klimatizaci mají všechna auta. A navíc u ojetin vždycky platilo, že čím méně zbytečností na palubě, tím méně potenciálních problémů v budoucnu.

Pod kapotu se také dostaly modernější motory a prakticky mezi nimi není žádný, který bychom vysloveně nedoporučovali. Nejlepší benzinové motory jsou jednotky 1.2 TSI a 1.4 TSI, které se zbavily svých počátečních problémů (a kritizovaných řetězových rozvodů) a potíže s nimi už nebudou, pokud dostávají pravidelný servis. Jednotka 1.8 TSI je trochu zbytečná, protože její točivý moment je kvůli převodovce omezen na 250 Nm, tedy na stejnou hodnotu jako u motoru 1.4 TSI. To už je lepší rychlá verze RS s motorem 2.0 TSI.

Z dieselů lze také doporučit jakýkoli motor. Základní jednotka 1.6 TDI je spolehlivá, stejně tak motor 2.0 TDI. Záleží ale na servisní historii, jestli má za sebou Octavia pravidelné prohlídky a výměny oleje. U dieselů už nájezdy často dosahují 200 000 km, zatímco benzinové motory najíždí obvykle polovinu nebo ještě méně. Každý si ale musí spočítat, jestli se mu diesel vyplatí, protože potenciálních problémů je tu dost. I když jsou filtry pevných částic v současnosti již levnější, systémy EGR spolehlivější a vstřikovače trvanlivější, pořád jsou to desetitisícové položky.

Slabým místem pohonu Octavie je snad jen dvouspojková sedmistupňová převodovka montovaná k motorům s točivým momentem do 250 Nm. Ta se mnohdy bez problémů nedožije ani 100 000 km, takže kdo nechce v Octavii řadit, ať hledá verzi s šestistupňovým DSG s tzv. mokrými spojkami. Pokud v ní majitel mění každých 60 000 km olej, vydrží daleko za 200 000 km bez problémů. Stejný servisní interval výměny oleje by měl platit i pro systém Haldex u vozů s pohonem 4x4. V motorech pak měňte olej po 15 000 km nebo jednom roce.

Octavii třetí generace čeká na našem trhu jistě velice úspěšná bazarová kariéra. Zatím to vypadá, že neskrývá žádné servisní záludnosti a kdo se o ni bude starat, tomu vydrží a uchová si svou hodnotu. Jenom je potřeba začít si dávat velký pozor na to, kde a od koho auto kupujete. Škodovky byly v Čechách vždy terčem podvodníků a zlodějů a když auto vypadne z dohledu autorizovaných servisů a české STK, začnou se podvody množit jako houby po dešti. Ojeté Octavie tak hledejte jen u prověřených prodejců ojetin a lákavým nabídkám v inzerci se raději vyhněte.

 

Škoda Octavia III 

  • Výroba: od 12/2012
  • zážehové motory: 1,0 – 2,0 l (63 – 180 kW)
  • vznětové motory: 1,6 – 2,0 l (66 – 135 kW)
  • Délka: 4659–4685 mm
  • Šířka: 1814 mm
  • Výška: 1449–1482 mm
  • Rozvor: 2667–2686 mm
  • Hmotnost: 1150–1485 kg 

Plusy

  • Velký výběr ojetin
  • Jednoduchá a spolehlivá technika
  • Spolehlivé motory
  • Nízké provozní a servisní náklady
  • Dobrá zůstatková hodnota

 

Mínusy 

  • Nižší komfort odpružení
  • Mnohdy velmi chudá výbava
  • Množící se podvody s ojetinami

OJETÁ ŠKODA OCTAVIA III - TOHLE AUTO NEZKLAME...

Další články