Klimatizaci je nutné zapínat i v zimě. Kdo to nedělá, riskuje její drahou opravu

Foto: Škoda Auto

Častý názor, že klimatizace se zapíná jenom v létě, stojí za letními problémy s nefunkční klimatizací a zbytečnými náklady na její opravu. I v zimě je totiž nutné klimatizaci zapínat alespoň jednou týdně.


I když současné teploty už pomalu klesají pod bod mrazu, má zapínání klimatizace svůj důvod. Tím není samozřejmě vychlazení interiéru auta, ale zajištění její správné funkčnosti. Jestliže by klimatizace nebyla několik měsíců zapnutá, hrozí  několik věcí. Především se začne v jejím chladícím okruhu i ve filtrech vytvářet podhoubí pro vznik plísní, roztočů a nepříjemných pachů, které si pak v létě pustíme plnou dávkou do interiéru. Dalším problémem je možnost poškození čerpadla, resp. kompresoru klimatizace. Jakmile není klimatizace zapnutá, mohou její některé části začít korodovat. Drobné částečky rzi se potom mohou dostat do čerpadla a poškodit ho. Navíc společně s chladícím médiem se do systému dostává také určité množství maziva, které je pro chod celého systému nezbytné. Pro kompresor to je totiž jediné mazivo, a jestliže by byl systém celou zimu vypnutý, může letní zapnutí klimatizace způsobit jeho poškození.

Majitelé dieselů by měli v těchto dnech zbystřit. Hrozí, že svá auta nenastartují
Vysokou spotřebu u auta lze vyřešit i bez šarlatánských vynálezů. Není to nic složitého.
Ranní přimrznutí dveří i zámků lze vyřešit snadno, a navíc z tepla domova
V dešti nebo vánici byste bez stěračů neviděli na krok. Častá chyba řidičů je ale zničí

Dalším důvodem, proč i v zimě pouštět klimatizaci, je fakt, že její činnost pomůže jak topení, tak i rychlému odmlžení skel uvnitř vozu. Klimatizace totiž pomáhá ke snížení vlhkosti vzduchu, která právě zamlžení skel způsobuje. Majitelé automatických systémů mají v automatickém režimu situaci usnadněnou, majitelé starších systému s manuálním nastavováním teploty a proudění vzduch, musí klimatizaci zapnout manuálně, na což ale často zapomínají. Jakmile se z klimatizace začně linout nepříjemný zápach, je potřeba vyměnit filtr a v některých případech i celý systém vyčistit. Existuje mnoho přípravků, se kterými to lze zvládnout svépomocí, ale návštěva v servisu není finančně příliš nákladná a je lepší se svěřit do rukou profesionálům.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.