Bude ještě hůř? Některé dvouleté ojetiny už stojí skoro dvojnásobek toho, co stály jako nové

Foto: Netcarshow

Nové stálo tohle auto 450 tisíc, dnes se dvouletá ojetina prodává za více než 800 tisíc. Kdo by si myslel, že se tato situace týká pouze velkých a dražších aut, mýlil by se. Cenové rozdíly v podobě zdražování se nevyhnuly ani autům malým


Do října letošního roku oproti stejnému období vloni klesla nabídka ojetých automobilů ve střední Evropě ze 466 325 o téměř 36 tisíc vozů, souběžně s tím vzrostly i jejich ceny. Asi nejlepším příkladem auta, jehož cena jako ojetiny je vyšší než cena tehdy nového vozu, je Suzuki Jimny. Ceníková cena nového auta se pohybovala někde okolo 450 000 korun, jako dvouletá ojetina se dnes na trhu prodává i za více než 800 000 korun. Stejně tak zapůsobilo oznámení Škody Auto o tom, že model Fabia ve verzi combi již nebude mít pokračovatele. Jako zánovní ojetina tak často atakuje původní ceníkové ceny. 

A jak jsou na tom další malé ojeté vozy? Více než Suzuki Jimny bude český řidič znát například Hyundai i20. „U tohoto modelu došlo k vzhledem situaci na trhu k poklesu počtu zobchodovaných aut o 17 %, vozy jsou o rok starší, v průměru mají o 12 tisíc kilometrů více najeto, ale průměrná cena je stejná jako v loňském roce. Ještě výraznější rozdíl zaznamenal model Škoda Rapid Spaceback. U tohoto modelů se podle našich analýz prodeje na trhu propadly oproti loňsku o 24 %. A stejně jako u Hyundai i20 se průměrná cenovka vůbec nezměnila, přičemž vozy jsou o rok starší a mají v průměru najeto o 25 tisíc km více,“ komentuje současnou situaci provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček. 

Největší pokles prodejů je obecně mezi malými vozy z let 2014–2016. Celkově se v roce 2021 dosud na trhu podle analýz AAA AUTO zobchodovalo o 13 % aut než za stejné období vloni. Stáří těchto vozů je meziročně přirozeně o 12 měsíců vyšší, ale jejich průměrná cenovka vzrostla o 10 tisíc korun, stejně jako se zvýšil průměrný nájezd o 10 tisíc najetých kilometrů. „Současný stav v podobě zdražování je ale dobrou zprávou pro všechny majitele těchto vozů. Dá se v podstatě říct, že pokud majitel disponuje autem s rokem výroby 2014–2016 a používá jej běžným způsobem, tedy do 20 tisíc najetých kilometrů ročně, jeho hodnota v dnešních dnech neklesá,“ doplňuje Vaněček a dodává: „Pro značku Mototechna jsme zatím schopni zajistit vozů dostatek. Pomáhá nám i rozbíhající se fungování společnosti Driverama, která již v Německu vykupuje mnoho vozů s parametry Mototechny, díky kterým její nabídku můžeme doplňovat.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.