Karoserie kombi je v České republice dlouhodobě nejoblíbenější variantou jak u nových, tak i u ojetých vozů. Tahounem je stále Škoda Octavia, ale další modely už ji šlapou na paty
Na síle sice nabírají vozy kategorie SUV, ale stále se dá mluvit o tom, že Česko je země kombíkům zaslíbená. Dlouholetým tahounem této kategorie je model Škoda Octavia combi, ale začínají se dotahovat i další značky, resp. modely. Především u ojetých vozů se náskok Octavie snižuje. Je to zčásti dáno preferencemi zákazníků, ale zčásti také tím, že se začíná projevovat nedostatek těch nejžádanějších modelů, a zájemci o vůz volí alternativní možnosti.
Například podle AAA Auto bylo v květnu 2021 na českém trhu inzerováno 114 111 ojetin, což je o 13 493 více, než v dubnu 2021. Střední hodnota ceny meziročně stoupla o 24 000 korun na 169 000 Kč. Střední hodnota stáří byla 9,4 roku a tachometr nejčastěji ukazoval 146 000 km. Nejčastěji byla v nabídce Škoda Octavia (11 965 ks), Škoda Fabia (8 025 ks) a VW Passat (4 401 ks).
Prodejci ojetin hlásí, že nejoblíbenější Octavia combi se začíná v některých modelových letech a motorizacích stávat téměř nedostatkovým zbožím. Klienti proto volí různé alternativy, jako například Volkswagen Passat nebo třeba Ford Mondeo. Zajímavostí je také kategorie vozů SUV, kde podle AAA Auto byl v květnu největší zájem o již nevyráběný model Škoda Yeti. Škoda Kodiaq skončila na třetím místě, Škoda Karoq potom na místě čtvrtém.
„Je vidět, že lidé mají potřebu svá auta obměnit, protože nápor zákazníků byl v květnu opravdu enormní. Hned první víkend po rozvolnění jsme prodali 415 aut, z čehož 227 bylo jen v České republice. Celkově jsme květen zakončili rekordem, ve skupině jsme poprvé prodali přes 8500 aut za měsíc. Rekordní byl i prodej v tuzemsku, kde jsme poprvé v historii prodali přes 5000 vozů. Lidé neměli své vydělané peníze kde utratit, a tak se odložená spotřeba začala projevovat prakticky hned, jak to bylo možné,“ říká provozní ředitel autocenter AAA Auto Petr Vaněček.
Obrovská poptávka s sebou však přináší výrazné zvýšení cen u nabízených aut. „V meziročním srovnání vidíme, že se střední hodnota ceny zvedla z loňských 145 000 korun na současných 169 000, přičemž ještě v dubnu to bylo o 9 000 korun méně. I když nabízených aut na trhu přibylo, jsou modely, které jsou nedostatkové, což pochopitelně jejich cenu zvyšuje. A s blížícím se létem a potřebou aut na dovolené se pravděpodobně ještě mírně zvýší, zejména u větších rodinných aut, “ doplňuje Vaněček.