Nejideálnější služební auto pro firmu i řidiče může být hybridní Škoda Octavia nebo Superb iV

Škoda Superb Hybrid
Foto: Jan Smékal

Firemní auto s možností využívat jej i k soukromým účelům je ve větších firmách poměrně častým benefitem. Ale pozor! Rozhodně není nepodstatné, o jaké auto se jedná. Rozdíly v danění a nákladech na pohonné hmoty mohou být i tisícové.


Dostat k dobrému platu i služební auto, které lze používat také soukromým účelům, je skvělý firemní benefit. Ne vždy se sice musí jednat o auto snů, ale co si budeme povídat. Nákup auta dnes není nijak levnou záležitostí a možnost využít služební auto i soukromě se prostě počítá. Počítat se ale musí i náklady, které jsou se soukromým využíváním služebního auta spojené. Nikdy to totiž není úplně zadarmo.

Auto se ke mzdě "dodaňuje"

Při využívání firemního auta k soukromým účelům se totiž zaměstnanci ve mzdě tzv. „přidaní“ částka ve výši 1 % vstupní ceny vozidla. U vozidla v ceně například 800 tisíc korun to je celých 8 tisíc korun. U nízkoemisního vozu, tedy především elektromobilu a hybridu, to je však pouze 0,5 %, v tomto případě tedy 4 tisíce korun.

Spotřeba podle technického průkazu

Dalším velkým benefitem pro uživatele firemního vozidla je jeho spotřeba zapsaná v technickém průkazu. Pohonné hmoty spotřebované při služebních cestách platí pochopitelně v plné výši zaměstnavatel. Pohonné hmoty za soukromé cesty platí většinou zaměstnanec, není-li domluveno jinak. V drtivé většině případů se v takovém případě bere v potaz spotřeba vozu dle technického průkazu. A ta u hybridní Octavie nebo Superbu činí přibližně 1,5 litru na 100 kilometrů. A z vlastní zkušenosti můžeme říci, že při rozumné jízdě a pravidelném dobíjení není spotřeba pod dva litry nereálná.

Na elektriku až 60 kilometrů

V rámci týdenního testu jsme totiž měli možnost vyzkoušet model Škoda Superb iV. Ten kombinuje benzínový motor 1,4 TSI o výkonu 115 kW a elektromotor s výkonem 85 kW. Systémový výkon potom dosahuje 160 kW a maximum točivého momentu pak skvělých 400Nm. Baterie s kapacitou 13 kWh je umístěna pod podlahou a umožňuje ujet na čistě elektrický pohon přibližně 60 kilometrů.

Reálná spotřeba pod dva litry

Přes týden lze tedy jezdit pohodlně po městě čistě na elektriku a na víkend potom vyrazit v hybridním režimu. V tom má Superb spotřebu benzínu dle WLTP už od jednoho litru benzínu na 100 kilometrů. V reálu jsme se ale pohybovali těsně pod hranicí dvou litrů. A kdo by si snad myslel, že motor 1,4 je na takové auto málo, tak je dobré vědět, že maximální rychlost vozu je 225 km/h a zrychlení z nuly na sto potom pouhých 7,7 sekundy.

Foto: Jan Smékal

Příznivé ceny zánovních ojetin lákají k nákupu

Firmy a fleetové manažery také určitě potěší zpráva, že na trhu je aktuálně velké množství zánovních Superbů s hybridním ústrojím, což může představovat poměrně značnou finanční úsporu při nákupu. Například jeden z největších prodejců značky Škoda v Česku, společnost Louda Auto, prodává nové Superby iV ve verzi kombi již od ceny cca 1.060.000,-Kč včetně DPH. Taková cena má pochopitelně vliv i na ceny zánovních ojetin, které jsou díky aktuálním cenám nových vozů velice příznivé. Například právě zmíněná Škoda Superb iV se jako tříletá s nájezdem do 40 tisíc kilometrů a v luxusní výbavě Laurin & Klement dá u tohoto prodejce pořídit již od ceny cca 630.000,-Kč bez DPH. „Jako zánovní ojetina je to ideální vozidlo ke vstupu do kategorie elektrifikovaných vozidel,“ říká Robert Imling, ředitel prodeje ojetých vozidel Louda Auto a doplňuje: „Mnoho zákazníků se následně vrací a zvažují nákup čistě elektrického vozu, například modelu Enyaq.“

Nízkoemisní auto se jako "služebák" vyplatí

S využíváním nízkoemisního vozu jsou pak spojeny i další výhody. V Praze řidiči určitě ocení možnost bezplatného parkování na modrých a fialových zónách. Bez povšimnutí by neměl zůstat ani fakt, že u těchto vozů není potřeba kupovat dálniční známku. Koupit tedy do firmy klasické auto nebo přemýšlet nad nízkoemisním vozem? Při aktuálním srovnání cen klasických automobilů a elektromobilů jsou v současné době pořizovací náklady v případě elektromobilu i hybridu sice stále ještě vyšší, ale ekonomická výhodnost využití takového vozu roste především s mírou jeho využívání. Z toho je zřejmé, že v obecné rovině by se vložení elektromobilu, případně hybridu, do obchodního majetku mělo ve srovnání s automobily se spalovacím motorem spíše  vyplatit.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.