Nissan v problémech: Snaží se získat čas, žádá dodavatele o trpělivost a úroky

Foto: Unsplash

Nissan se v roce 2025 ocitá ve finančním sevření. Nový šéf automobilky, Ivan Espinosa, sotva stihl zasednout do křesla, a už oznamuje drastické škrty, které zahrnují zrušení téměř 19 000 pracovních míst a uzavření sedmi výrobních závodů po celém světě. Jeho plán restrukturalizace s názvem Re:Nissan má za cíl dostat japonského giganta zpět na nohy. A zdá se, že jedním z pilířů této strategie jsou i odložené platby dodavatelům.


Nissan hledá čas. A cash flow.

Podle zprávy agentury Reuters se automobilka obrátila na některé dodavatele v Evropě a Spojeném království s ne zrovna běžným návrhem: odložte nám platby – my vám je později dorovnáme s úroky. Pokud s tím nesouhlasíte, nabídneme vám alternativu – výplatu prostřednictvím banky HSBC, která si ale účtuje úroky, které půjdou na vrub Nissanu.

Zdroje z prostředí automobilky tvrdí, že šlo o „iniciativu vedenou shora“ a cílem bylo vylepšit likviditu před uzávěrkou čtvrtletí na konci června. Některé platby tak měly být posunuty až na srpen či září. Nissan to později částečně potvrdil s tím, že šlo o nabídku „flexibilnějších platebních podmínek“.

Není to poprvé

Z interních e-mailů vyplývá, že podobné kroky Nissan učinil už v březnu – tedy ke konci fiskálního roku 2024/25. V Japonsku pak čelí samostatným obviněním z možného nedoplacení domácím dodavatelům, což by mohlo být v rozporu s tamní legislativou.

Ať už se tomu říká flexibilita nebo oddalování závazků, jde o jasný signál, že Nissan bojuje o každou hotovostní rezervu. Automobilka zároveň čelí tlaku udržet plynulý provoz, financovat svůj přechod k elektromobilitě a zvládnout nadcházející splátky dluhopisů.

Nissan balancuje na hraně

Když se k tomu připočte silná konkurence z Číny a pomalé oživení globální poptávky, ukazuje se, že Nissan nemá před sebou lehkou cestu. Odklady plateb mohou fungovat jako krátkodobý nádech, ale pokud se strukturální problémy nevyřeší, může se automobilka dostat do ještě větších potíží.

Zatím se zdá, že Espinosova „ozdravná kúra“ začala bez milosti. Teď půjde o to, jestli to Nissan ustojí – a v jaké podobě.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.