Ojetiny táhnou. Padají prodejní rekordy. A to i díky umělé inteligenci

Foto: Jan Smíkal

Obchodní výsledky největšího prodejce ojetých aut v Česku ukazují, že digitalizovat lze v podstatě jakýkoliv obor. Generativní umělá inteligence totiž nemalou měrou přispěla k rekordním výsledkům skupiny AURES Holdings.


Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO, Mototechna či Auto Diskont, loni dosáhla nejlepšího prodejního výsledku ve své historii, když celkově prodala 108 661 vozů. AURES loni prodával v průměru 9 000 vozů měsíčně, vůbec nejvíce aut si zákazníci odvezli v srpnu, kdy prodeje poprvé překonaly psychologickou hranici deseti tisíc automobilů. V České republice AURES poprvé prodal bez několika stovek šedesát tisíc vozů. Rekordy padly i na Slovensku a v Polsku. Společnost vidí za svým úspěchem zejména výrazné zlepšení zákaznického zážitku, využití moderních technologií na bázi generativní umělé inteligence a další posílení svého postavení na trhu jako největšího prodejce ojetých a zánovních aut ve střední a východní Evropě.

„Zájem o ojeté a zánovní automobily, prodávané našimi autocentry, byl v loňském roce rekordní – prodali jsme nejvíce aut za 32 let naší existence. Ve všech zemích, kde působíme, to bylo celkem téměř 109 000 kusů, což byl meziroční růst o 11 %. Díky tomu koncem ledna dosáhneme celkového počtu 3,3 milionu zákazníků, kteří u nás prodali nebo koupili vůz. Auta šla dobře na odbyt i v úplném závěru roku a zájem je i nyní, v prvních dnech roku nového. I to je důvod, proč jsme zvýšili naši celkovou nabídku v rámci skupiny na 19 000 vozů. Naším cílem je růst v prodejích stejným tempem i v letošním roce, a proto se budeme nadále věnovat rozšiřování a rekonstrukcím stávajících autocenter a otevírání nových,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings. „Velké díky za náš nový prodejní rekord patří zejména zákazníkům a také všem téměř třem a půl tisícům našich zaměstnanců,“ dodala Karolína Topolová.

Jako důležitý faktor svého úspěchu společnost vidí kromě rychle postupující digitalizace zejména neustálou práci na zvyšování zákaznické spokojenosti ve všech zemích. „Tu měříme nezávislou metodikou NPS. I letos se nám dařilo výsledek zlepšovat a ke konci roku jsme v rámci NPS atakovali hranici 50 bodů. Jsme v měření této hodnoty v našem oboru zcela ojedinělí, což nám poskytuje zpětnou vazbu nejen o zákaznickém zážitku, ale také o tom, co můžeme v našich procesech zlepšit. Cílem je, aby zákazníci byli spokojení a měli důvod se k nám vracet,“ zdůraznila Karolína Topolová.

K růstu objemu obchodů významně přispěla také úspěšná implementace generativní AI do interních procesů společnosti. „V tomto trendu budeme pokračovat. Ve využití AI vidíme další nástroj pro zvyšování našeho podílu na trhu. Již nyní díky AI agentům na zákaznickém centru vykupujeme měsíčně stovky vozů a toto číslo v následujícím roce dále poroste. Výrazně se díky tomu zkracuje doba kontaktu ‚živých‘ operátorů se zákazníky i jejich komfort, protože mohou řešit prodej svých vozů i mimo běžnou pracovní dobu zákaznického centra,“ řekla Karolína Topolová.

Mezi procesy využívající generativní AI a strojového učení v rámci AURES Holdings patří mimo jiné výkup vozidel, využívání nejlepších nákupních příležitostí, zavádění dynamické cenotvorby, předpovídání optimální alokace skladových vozů, realizace marketingových strategií zaměřených na data a řízení personalizovaných online interakcí. Práci s datovými aplikacemi, které se staly klíčovým faktorem obchodního úspěchu, má v rámci AURESu na starosti elitní centrum excelence Resulmatic.

Nejprodávanější značkou v české síti autocenter AAA AUTO je s 30procentním podílem Škoda, která si v roce 2024 meziročně opět polepšila díky oblibě jednotlivých modelů značky. Již tři roky po sobě patří první tři příčky nejprodávanějších aut právě škodovkám, konkrétně modelům Octavia (10,3 %), Fabia (6,4 %) a Superb (3,4 %). Druhým rokem pak v žebříčku deseti nejprodávanějších aut patří pět míst škodovkám. Na čtvrtém místě je s větším odstupem Volkswagen Passat (2,7 %), třetí je Hyundai i30 (2,3 %), který vystrnadil z první pětky Volkswagen Golf. Češi dlouhodobě preferují koncernové vozy, které vnímají jako spolehlivé a díky rozšířené servisní síti jsou i dostupnější. I na Slovensku si prvenství drží škodovka s modely Octavia (9,5 %) a Fabia (5,2 %). V Polsku vede pro Poláky tradiční Opel s modelem Astra (4,5 %), ale i zde se Škoda dostává do popředí s modelem Octavia.

Přestože v Česku byly hatchbacky nejprodávanějším typem vozu i vloni (26,4 %), jejich pozice stále oslabuje. Kombíky zaostávají již jen o něco málo přes sto kusů s 26,2procentním podílem, SUV pak ztrácejí na první příčku něco málo přes 500 kusů s 25,4 %. Hatchbacky ztrácejí i v dalších zemích. Například na Slovensku loni tvořily 29,8 % prodejů v AAA AUTO, čímž meziročně ztratily přes 2 %. Naopak kombíky posílily na 25,2 %, SUV na 25,1 %. V Polsku je pak podíl na trhu 34,3 % ve prospěch hatchbacků, 26,7 % jsou SUV a 18,3 % vozy kombi.

V kategorii paliv opět vedou benzínové vozy napříč všemi zeměmi, kde AAA AUTO působí (ČR 48,4 %, PL 57,8 %, SK 47,8%). Oslabování pozice dieselu je pak nejčastěji ve prospěch alternativních paliv. „Za loňský rok jsme prodali meziročně více než dvojnásobek elektromobilů, konkrétně 900. Počet prodaných hybridů vzrostl o 68 procent na téměř pět tisíc,“ doplnila Karolína Topolová. Nejoblíbenějšími elektromobily loňského roku byly v ČR vozy Tesla Model 3, BMW i3 a Hyundai Kona.

Novým fenoménem ve výbavě aut se postupně stává automatická převodovka. Vloni ji mělo v ČR 33 % prodaných aut, o rok dříve 29 %. Na Slovensku počet automatických převodovek vzrostl z 27 % v roce 2023 na 33 % za rok 2024. V Polsku byl nárůst preferencí automatů úplně nejvyšší – meziročně poskočil z 20 % na 27 %, tedy o sedm procentních bodů.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.