Výrobní omezení vzniklá v souvislosti s pandemií Covid19 značně snížila schopnost prodejců uspokojit zájem zákazníků o vozy. Přesto některé značky očekávají v letošním roce výrazné zlepšení
Peugeot v ČR čelil po celý rok 2021 značnému převisu poptávky nad nabídkou. Dlouhotrvající celosvětová výrobní omezení vzniklá v souvislosti s pandemií Covid19 značně snížila schopnost prodejců uspokojit zájem zákazníků o vozy značky Peugeot, přičemž tento zájem stále výrazně rostl. V roce 2021 tak Peugeot v ČR registroval 9 974 osobních a lehkých užitkových vozů a s tržním podílem 4,4 % obsadil 5. místo v žebříčku automobilek. Do roku 2022 však značka vstupuje s historicky největším portfoliem objednávek.
Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR: „Z celkového pohledu naše letošní prodejní výsledky nesplnily očekávání, ovšem úspěch se neměří jen v absolutních číslech. V počtu objednávek rok 2021 předčil loňský rok, stejně jako „předcovidové“ roky 2019 a 2018, a to o více než 5 procent. Uplynulý rok přinesl také mnoho dobrých zpráv, např. nové velmi atraktivní logo značky, realizaci velké fleetové zakázky pro distributora pošty v ČR, úspěšnou akci Peugeot Emotion Day a samozřejmě i představení nového Peugeotu 308, který uvedeme na trh v lednu. Tento model bude našim želízkem v ohni pro celý příští rok i v letech následujících. Našim současným cílem je nyní překonat výrobní krizi a co nejdříve a nejlépe uspokojit obrovský a samozřejmě i potěšující zájem zákazníků o naše produkty.“
V roce 2021 prodal Peugeot v Česku 7 652 osobních vozů. S podílem na trhu 3,7 % se umístil na 7. pozici v pořadí automobilek. Nejprodávanějším modelem byl stejně jako v minulých letech Peugeot 2008. Na celkových prodejích osobních vozů značky se podílel více než 35 %. Toto městské SUV je u nás dlouhodobě bestsellerem. S 2 689 registrovanými vozy postoupil o čtyři příčky na pozici 15. nejprodávanějšího vozu v Česku. Jeho elektrická verze e-2008 se registrovala v počtu 79 kusů (o 49 více než v roce 2020), a je tak druhým nejžádanějším elektromobilem segmentu B na českém trhu. Dalším meziročně rostoucím modelem byl Peugeot 3008. Loni představený facelift zvýšil jeho atraktivitu i ekologickou účinnost. SUV Peugeot 3008 se v roce 2021 prodalo v počtu 1 058 vozů, včetně 67 plug-in hybridních (o 49 více než v roce 2020).
Z hlediska lehkých užitkových vozů loni v listopadu Peugeot slavil velký úspěch, když se mu podařilo i přes extrémní výrobní restrikce realizovat zakázku distributora pošty v ČR a dodat tomuto klientovi, který je současně největším odběratelem značky v regionu střední a východní Evropy, téměř 300 vozů Peugeot Boxer. I přes tuto fleetovou objednávku roku se Peugeotu nepodařilo obhájit loňskou pozici nejprodávanější značky užitkových vozů v Česku a skončil na druhém místě. Celkový počet lehkých užitkových vozů Peugeot za loňský rok dosáhl počtu 2 322 vozů, což představuje 11,81 % trhu.