Zákaz pohybu mimo okres drtí autobazary, nad vodou je drží online prodej

Foto: Pixabay

Omezení pohybu zapříčinilo pokles poptávky na 10–15 % z běžné výše a zasadilo autobazarům další ránu. Nad vodou je tak drží pouze online prodej, který ale významně roste


Poptávka po ojetých autech poklesla a nucené uzavření provozoven ukázalo na naprostou nepřipravenost prodejců ojetých vozů na prodej po internetu. Negativně se projevil také současný zákaz cestování mimo domovský okres, který se samozřejmě vztahuje i na „oblíbené“ objíždění autobazarů, do něhož prodejci zákazníky stále nutí. Omezení pohybu tak zapříčinilo pokles poptávky na 10–15 % z běžné výše a zasadilo autobazarům další ránu. 

Prodejci, kteří se online prodeji vyhýbají, nyní navíc čelí nedostatku aut v nabídce, kdy v porovnání s předchozím rokem chybí asi 25 % vozů. Hlavní příčinou nedostatku ojetin je prodlužování leasingových smluv, protože automobilky nestíhají dodávat nové vozy. To přirozeně vede k odlivu zákazníků, kteří si v duchu hesla „nabídka je král“ raději počkají. Jedinou možností, jak v České republice (ale i v dalších zemích) momentálně zakoupit a potažmo prodat ojeté auto, tak zůstává online kanál.

Zájem o ojetá auta totiž na českém trhu bezesporu je. Potvrzují to hned dvě čísla. Prvním je 1 miliarda korun. O tolik (ve skutečnosti ještě o pár milionů více) rostl v loňském roce obrat trhu „skutečného online prodeje aut“.

Co se tím rozumí? 

Abychom mohli hovořit o opravdovém online prodeji ojetých aut, musí být současně splněna celá řada podmínek: zákazník si auto vybere na internetu, dojde ke kompletnímu prověření jeho historie a legislativního stavu, dále získá kompletní přehled o technickém stavu vozu, včetně například i tloušťky laku, výpisu servisních zásahů či informací ze zkušební jízdy, rovnou si může sjednat financování a pojištění vozu a po souhlasu s obchodními podmínkami si vůz objedná. Prodejce takovou objednávku zpracuje, zajistí požadované služby a v dohodnutém termínu doručí zákazníkovi auto až ke dveřím. A protože se bavíme o online prodeji, zákazník má 14 dní na to, aby si auto vyzkoušel, a pokud mu nebude vyhovovat, tak jej i bez udání důvodu prodejci vrátí.

Možnost odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů zásadně zvyšuje kvalitu prodávaných ojetých vozů a pomáhá vymýtit typické podvody, jako je stáčení tachometrů, falšování roku výroby a prodej aut s různými skrytými vadami. Online prodejce nese za prodávaný vůz plnou odpovědnost, takže rozhodně nebude vykupovat ojetiny pochybného původu a kvality.

A jak se to má s tou poptávkou? O té hovoří druhé číslo – více než 3% nárůst průměrné ceny prodávaných ojetin. Ceny ojetých aut ženou nahoru právě problémy s výrobou nových vozů a související nedostatek ojetin, o které je mezi zákazníky největší zájem. I zákazníci si ale začínají uvědomovat, že kupovat ojeté auto z omezené nabídky klasického autobazaru se v kontextu širokých možností online prodeje jeví jako nesmysl. Můžeme tedy očekávat, že, stejně jako v jiných segmentech, pronikne e-commerce daleko více i do automotive odvětví. Dealeři a prodejci ojetých vozů již nebudou stát před otázkou, zda online prodej ano, nebo ne, ale spíše kdy a jak

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.